Annons:
Etikettträning
Läst 2743 ggr
[spetsen]
2015-06-15 11:39

Vad gör ni?

Vad har ni för ras och vad håller ni på med för aktiviteter? Hur ofta sysslar ni med det ni gör? :)

Annons:
Vattnadal
2015-06-15 15:20
#1

Vi har husky, grönländare och golden. Vi pysslar med drag, blodspår som berikning, annars mest skogspromenader, vardagslydnad och lek och bus i rasthägnet.
Vi har 14 hundar för tillfället, och jobbar mycket med berikning för att få nöjda hundar. 
Alla får springa i rasthägnet och leka varje dag. Drag kör vi 3-5 dagar i veckan, så länge det är under 12 grader ute. Nu har vi sommarvila från draget.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Michiis
2015-06-15 18:39
#2

Har en malamute och vi håller på mycket med vardagslydnad, promenader,  miljöträning, kontaktövningar, utflykter, försöker göra en del nos/hjärna aktiviteter/kluringar, sen en massa bus och lek^^ Just nu är hon bara 10 månader men planen är att vi ska hålla på med drag så vi håller också på små övar inför det till hösten/vintern när vi kan sätta igång draget lite mer på riktigt .
Har annars inte kommit igång med så mycket aktiviteter/träning än då hon är vart/är så ung än, utan vi håller på mycket med  sånt som bygger upp och stärker vår relation och tillit till varann. =)

// Michis

[Torpedtass]
2015-06-23 21:10
#3

Eurohound, drag och jakt.
Draget ligger på is pga att min kropp inte orkar men jakten går framåt, försöker träna jakt 1-2ggr i veckan just nu. Ska ta jaktlicensen framöver och då blir det ut i vildmarken på allvar.

Wenniz
2015-06-24 07:33
#4

Alaska Husky (alltså ej renrasig), vi har hållt på med lite av varje, Drag,  Agility, Spår, Lydnad och eftersök på vilt. :) Idag gör vi inget av det (väldigt sällan) p.g.a. åldern samt att kroppen inte är så fräsch hos henne. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
lambero
2015-06-24 18:56
#5

Basenji. Rallylydnad, springer, trickträning. Tanken är också att blodspåra, men vi har inte kommit igång. Förra sommaren sysslade vi även med agility, men denna säsong har varit hopplös med vädret och min unga hane törs jag inte riktigt släppa på en agilityplan ännu. Så vi tar nog upp det nästa vår i stället.
Springer ca 3ggr i veckan. Rallylydnad och trickträning blir allt från korta stunder varje dag till ca en gång i veckan.

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

ShitGoose
2015-07-09 03:01
#6

Har en JRT och en Basenji. Brukade köra lite agility och spåra m.m med russelln men just nu gör vi inget speciellt förutom vardagslydnad, promenader, hjärngympa osv. Tanken är att börja ställa ut basenjin så det tränar vi lite på 🙂

Medarbetare på Sphynx iFokus

Annons:
Jamie+Engla
2015-07-17 14:01
#7

Jag och mina podengos är ute och springer när temperaturen är rätt, inte för varmt och inte för kallt =)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

NobleGuardians CanaanDogs
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag har Canaan dog
vi viltspårar, tränar Rallylydnad och ställer ut 🙂

Zaviie
2015-12-01 13:22
#9

Finsk lapphund. Vi gör inte så mkt ännu (14v) mer än busar i skogen och besöker olika platser här och var :) I framtiden blir det tricks, rally, dp, kompis och utställning. Och prova på om spår är något för oss.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Taxelina1
2015-12-08 14:18
#10

Norrbottenspetsar😉

Jagar med dom🙂

Hälsning från en stor djurvänCool

Gaara
2015-12-23 14:35
#11

Finsk lapphund. :) Är dock mest bara bus och vanliga promenader. Men funderar skarpt på att utbilda honom till IDhund. Eller ja, är väl sambon som kanske ska det då det är hans hund egentligen. ;)

Hanna.siri.saijo.
2016-02-06 10:15
#12

2 finska spetsar som jag jagar tjäder och orre med👍🏻

Alana82
2016-02-08 12:34
#13

En Shiba som följer med på promenader och busar med kompisar, men inte mycket mer eftersom herrn anser sig vara medelålders och lite för fin för att arbeta

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Annons:
Upp till toppen
Annons: