Träning

Vad gör ni?

2015-06-15 11:39 #0 av: [spetsen]

Vad har ni för ras och vad håller ni på med för aktiviteter? Hur ofta sysslar ni med det ni gör? :) 

Anmäl
2015-06-15 15:20 #1 av: Vattnadal

Vi har husky, grönländare och golden. Vi pysslar med drag, blodspår som berikning, annars mest skogspromenader, vardagslydnad och lek och bus i rasthägnet.
Vi har 14 hundar för tillfället, och jobbar mycket med berikning för att få nöjda hundar. 
Alla får springa i rasthägnet och leka varje dag. Drag kör vi 3-5 dagar i veckan, så länge det är under 12 grader ute. Nu har vi sommarvila från draget.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Anmäl
2015-06-15 18:39 #2 av: Michiis

Har en malamute och vi håller på mycket med vardagslydnad, promenader,  miljöträning, kontaktövningar, utflykter, försöker göra en del nos/hjärna aktiviteter/kluringar, sen en massa bus och lek^^ Just nu är hon bara 10 månader men planen är att vi ska hålla på med drag så vi håller också på små övar inför det till hösten/vintern när vi kan sätta igång draget lite mer på riktigt .
Har annars inte kommit igång med så mycket aktiviteter/träning än då hon är vart/är så ung än, utan vi håller på mycket med  sånt som bygger upp och stärker vår relation och tillit till varann. =) 

Anmäl
2015-06-23 21:10 #3 av: [Torpedtass]

Eurohound, drag och jakt.
Draget ligger på is pga att min kropp inte orkar men jakten går framåt, försöker träna jakt 1-2ggr i veckan just nu. Ska ta jaktlicensen framöver och då blir det ut i vildmarken på allvar.

"I will always be me but if me fails I will be I so in the end I will always be me"

Anmäl
2015-06-24 07:33 #4 av: Wenniz

Alaska Husky (alltså ej renrasig), vi har hållt på med lite av varje, Drag,  Agility, Spår, Lydnad och eftersök på vilt. :) Idag gör vi inget av det (väldigt sällan) p.g.a. åldern samt att kroppen inte är så fräsch hos henne. :)

Anmäl
2015-06-24 18:56 #5 av: lambero

Basenji. Rallylydnad, springer, trickträning. Tanken är också att blodspåra, men vi har inte kommit igång. Förra sommaren sysslade vi även med agility, men denna säsong har varit hopplös med vädret och min unga hane törs jag inte riktigt släppa på en agilityplan ännu. Så vi tar nog upp det nästa vår i stället.
Springer ca 3ggr i veckan. Rallylydnad och trickträning blir allt från korta stunder varje dag till ca en gång i veckan.

Anmäl
2015-07-09 03:01 #6 av: ShitGoose

Har en JRT och en Basenji. Brukade köra lite agility och spåra m.m med russelln men just nu gör vi inget speciellt förutom vardagslydnad, promenader, hjärngympa osv. Tanken är att börja ställa ut basenjin så det tränar vi lite på Glad

Medarbetare på Sphynx iFokus

Anmäl
2015-07-17 14:01 #7 av: Jamie+Engla

Jag och mina podengos är ute och springer när temperaturen är rätt, inte för varmt och inte för kallt =)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Anmäl
2015-11-27 17:23 #8 av: NobleGuardians CanaanDogs

Jag har Canaan Dog, 
vi viltspårar, tränar Rallylydnad och ställer ut Glad

Anmäl
2015-12-01 13:22 #9 av: Zaviie

Finsk lapphund. Vi gör inte så mkt ännu (14v) mer än busar i skogen och besöker olika platser här och var :) I framtiden blir det tricks, rally, dp, kompis och utställning. Och prova på om spår är något för oss.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Anmäl
2015-12-08 14:18 #10 av: Taxelina1

NorrbottenspetsarSkämtar

Jagar med domGlad

Anmäl
2015-12-23 14:35 #11 av: Gaara

Finsk lapphund. :) Är dock mest bara bus och vanliga promenader. Men funderar skarpt på att utbilda honom till IDhund. Eller ja, är väl sambon som kanske ska det då det är hans hund egentligen. ;)

Anmäl
2016-02-06 10:15 #12 av: Hanna.siri.saijo.

2 finska spetsar som jag jagar tjäder och orre med👍🏻

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.