Annons:
Etikettuppfödning-valpning
Läst 3864 ggr
BumbleBe
2015-05-09 20:14

Alaskan Malamute uppfödare?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej. Jag har länge velat skaffa någon slags polarhund och har fastnat lite extra för Alaskan Malamute. Men jag gillar den lite större rastypen, och de verkar inte vara många som avlar på den. Jag har också fastnat för färgen röd/brun. Jag har kollat efter uppfödare både i Norge, Danmark och Sverige utan att hittat riktigt de jag söker. Ni får gärna tipsa om uppfödare. Och jag vill gärna att dom har någon sida så man kan kolla lite info om hundarna dom avlar på. Jag ska inte skaffa nu utan om några år så ingen brådska. Men jag ville gärna fått lite förkunskap om uppfödare och dess avel. Jag vill inte bara ha den för att den är fin utan jag vill ha den som en kompis på joggingturen, vandringen, eventuellt som en slädhund och på skidturerna. Jag kommer antagligen träna i agility och lydnad med den och den får så gärna hjälpa till med veden.

Annons:
Bekka-AR
2015-05-16 23:15
#1

Hej! I Sverige kommer du troligen inte hitta alaskan malamute av den grövre sorten om du tänker på de hundar du sett från USA. Är så att i Sverige ska de inte va så grova om man ska följa avel standard å få bra bedömning på utställningen. Vi köpte våra n älskling från cahppes som är super har i din färg du söker med! Men vet inte om de har planer på just den färgen nu men bara att fråga de. Kan inte hemsidan men bara att söka på cahppes. Kan säga att det inte är en bra agility hund om du ska tävla men visst om det är för skoj skull. De gör allt för en godis bit! :p

Michiis
2015-05-19 23:42
#2

Jag såg att spottydots.se ska ha valpar nu slutet av maj och hanen till den kullen är brun/rödbrun, kan ju hända det blir nån sån valp med den färgen där? :)

// Michis

Upp till toppen
Annons: