Annons:
Etikettdrag
Läst 3287 ggr
[Emma J]
2014-12-22 19:13

Var hittas sulky/dragvagn?

Tänkte kika in här där det finns lite fler med polarhundar 😃 Någon som har några bra tips på var man kan köpa sulky, dragvagn eller dylikt? Letat som en tok på blocket men får bara fram en massa barnvagnar, haha. Gärna begagnad och billig då jag inte vet hur stort dragintresse min grabb har, men vill så otroligt gärna testa! Dock inte pulka/släde eller sådant då jag inte vill begränsa mig till vintern, speciellt inte nu när vädret är som det är. Var har ni som drar köpt era?

Annons:
Vattnadal
2014-12-23 10:05
#1

Vi kör med cykel, kickbike, släde eller ATV, samt segebadenpulka. Det finns skrindor man kan köpa på tex biltema, jula ed, och fästa skakel för hund på.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Emma J]
2014-12-27 16:13
#2

#1 Tack! Och det är ju du! Bosse gick ju kurs hos dig i höstas, det är du som har en läskig grisman bakom huset 😃

Vattnadal
2015-01-04 12:28
#3

Ha ha, nu ligger grismannen på en hylla i uthuset igen.

Går det bra med Bosse?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Emma J]
2015-01-07 15:47
#4

#3 Jadå, går super. Riktigt fin och snäll kille är han.

[Torpedtass]
2015-01-27 16:10
#5

Vi har cykel, kickbike och kickspark. Släden, en Danler, blev aldrig köpt men kommer läggas till i högen framöver.

Själv sugen på att skaffa Björkis Golden Wagon alternativt Saccovagnen, även Troll Cart är av intresse framöver.

Mitt tips är att kolla köp och sälj grupper på facebook, dyker alltid upp en och annan kickbike, scooter, trehjuling till salu där. Om du endast är ute efter något hunden skall dra och du går bredvid kan du alltid köpa en skrinda och modifiera den, bygga egna skaklar, skaffa kombisele och sen låta hunden dra skrindan.

Då kan det så ut såhär.  
http://www.utsidan.se/forum/attachment.php?attachmentid=12247&stc=1&d=1358196290

Upp till toppen
Annons: