Annons:
Etiketthundsport-aktiviteter
Läst 1326 ggr
SaraC
2014-08-15 19:54

Aktiviteter i höst

Nu är hösten på intågande och kurser och tävlingar kör igång igen. Ska du göra något särskilt med din hund i höst?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Vattnadal
2014-08-18 00:21
#1

Vi är i startgroparna att dra igång med höstträningen för de som drar. Annars blir det väl mest promenader, blodspår, och så håller vi lite kurser själva, istället föär att gå kurs. Vardagslydnad en helg, och så Trolldagarna i samarbete med SPHK GävleDala, för den som vill ta grönt kort och kunna lösa licens för att tävla i drag.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Torpedtass]
2014-08-31 11:16
#2

Om en månad är det tävling i barmark så då står vi vid startlinjen. Tills dess är det uthållighet vi jobbar med.

Vattnadal
2014-09-01 13:28
#3

#2 Vilken tävling ska ni vara med på?

Vi ska till Barmarks SM, jag ska inte tävla utan stå och sälja med Draghundcenter, men maken kör nog med Ingrid.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Torpedtass]
2014-09-01 14:15
#4

#3 Rullatorkoppen i vindeln den 4e oktober. Sen anordnar även Skellefteå Draghundklubb en barmarkstävling jag funderar på att delta i också men får se.

Vattnadal
2014-09-01 14:20
#5

Kul!

Vi skulle inte planera några tävlingar alls i vinter, tyckte maken, utan bara köra för kul. Men en medeldistans förutom SM, ttyckte jag. Det blir nog PD160 som det ser ut nu. Ska du tävla i vinter?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Torpedtass]
2014-09-01 14:28
#6

#5 Tyvärr inte, i alla fall inte som det ser ut nu. Har brist på skidor så denna vinter såvida jag inte lyckas hitta några skidor och skrämma igång ryggen och höften på något sätt så blir det mest köra kickspark för nöjes skull.

Annons:
[Torpedtass]
2014-09-01 17:03
#7

Blev visst en till tävling inbokat efter att ha fått lite mer info. Voffslufset 28 september som Skellefteå Draghundklubb arrangerar kommer vi försöka delta i också. Kickbikeklass så klart. 😎

cookie89
2014-09-01 22:31
#8

Här är vi också i startgroparna för draget, äntligen! :)
Får se om vi försöker testa annat som spår/sök eller om vi förtränger allt när vi får hem en valp i slutet av veckan :P

Vattnadal
2014-09-01 23:12
#9

Vi får också hem en valp, fast hon är inte 8 v, det var hon när hon flyttade. Lilla Embla har en husse som inte är frisk nog att klara av att ge pigg huskyfröken det hon behöver längre. Vi hoppas att hon ska funka fint och kunna ta plats i tävlingsspannet.
hon kommer hem igen den 10:e, hoppas vi på.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Upp till toppen
Annons: