Annons:
Etiketthundsport-aktiviteter
Läst 2114 ggr
Exoticas
7/11/14, 5:18 PM

Aktivera husky valp i sommarhettan!

Hejsan, har ju en Siberan Husky valp nu. Hon är 13 veckor och hur ska jag aktivera henne i värmen?

Vi går en lång promenad på morgonen sen en lång promenad på kvällen. Men nu på dagarna ligger tempen på mellan 29 och 35 grader i skuggan och det blir bara korta promenader och lek inne, vågar jag låta henne springa lös i skogen i denna värme?
Man märker verkligen att hon behöver göra mer mitt på dagen, tränar mycket inne och har div aktiverings leksaker. Men vill ju att hon ska känna sig nöjd och inte bara bli av med den värsta energin!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Annons:
VildaVittra
7/11/14, 5:22 PM
#1

Finns det ingen sjö i närheten?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Exoticas
7/11/14, 5:24 PM
#2

Jo, det finns en bäck och sen svartån som går genom parken. Men hon gillar inte alls vatten haha bara doppa tassarna i några sekunder :p

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

VildaVittra
7/11/14, 5:26 PM
#3

Svalka tassarna hjälper faktiskt bra det också. Så jag skulle gå dit och låta hunden leka lite. 

Min husky har bara simmat frivilligt en gång och då var det en andfamilj som simmade förbi och hon lyckades komma loss, men hon hade ingen chans att ta dom, de var för snabba.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Exoticas
7/11/14, 5:31 PM
#4

Vi har gått ner och låtit henne gå i bäcken samt kastat godis så att hon doppat sig lite mer, men det uppskattas inte av de som typ sitter och fikar eller går promenad. Äsch! Nu skiter jag i dom och badar i lilla bäcken med hunden!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Vattnadal
7/14/14, 2:31 PM
#5

Glöm aktivering, tänk berikning. Läs den här artikeln, och fundera vad du kan göra för att berika din husky. Mycket av detta ger en lugn och nöjd hund, och går att göra inne.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Upp till toppen
Annons: