Annons:
Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 7253 ggr
Novelia
4/13/14, 8:13 PM

Borste

Ni som har fluffiga hundar med underull, tex Finsk lapphund, pomeranian, klein, Mittelspitz, keeshound, Eurasier, japansk spets, samojed osv osv.

Vad använder ni för borste/kam till hunden? =) Lägg gärna in en bild!

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
Em_
4/14/14, 11:58 PM
#1

Har de vanliga grå djuraffärsgrejerna, tror de heter typ dogman. Har karda, borste och kam. 

Har blivit rekommenderad denna men inte hunnit köpa. http://md10-sweden.se/greyhound-borstar-och-kardor/579-greyhound-borste-med-korta-20mm-piggar-rsp.html


perryb85
4/16/14, 12:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

kör på Furminator på min lilla flicka, fungerar utmärkt !!
borsten är ju skapt för att just ta bort underhull :)

såhär ser min flicka ut, jämthund blandad med finsk lapp :)

Novelia
4/16/14, 12:49 AM
#3

Men vill man ta bort underullen på dessa raser? Vill man inte bara reda ut den?

I have no sympathy for people without empathy

perryb85
4/16/14, 12:59 AM
#4

den fula döda pälsen försvinner, men fluffet består :)

Em_
4/16/14, 1:20 AM
#5

Grejen med furminator och liknande är att de skär bort ull. Har testat lite en gång och det verkar funka, men jag fattar inte hur den gör skillnad på död och "levande" ull. Byxor och svans på flappe och mittel brukar vara lite krusiga, där funkade den inte bra. Vissa älskar furminator, andra menar att den sliter mycket på täckhåren i längden.


Sofy
4/16/14, 9:53 PM
#6

Furminatorn går fetbort när det handlar om lurviga hundar som Samojeden däremot är den läskigt bra till hundar som Siberian husky. Den här kammen var bäst på min Samojed.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Annons:
SaraC
4/19/14, 9:02 PM
#7

Kam och karda körde vi mest på vår jappe. Tycker ett spraybalsam är väldigt smidigt att ha med när man borstar också.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LillPom
4/26/14, 8:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag har en Madan röd avlång borste åt min pomeranian tik Inez :) Sen har jag också en Madan kam.

Upp till toppen
Annons: