Annons:
Etikettdrag
Läst 1411 ggr
saxxy
12/10/13, 12:49 AM

Hur gör ni med dragträning?

Tänkte höra hur ni som drar med era hundar gör nu när det är för halt för cykel och för lite snö för spark/släde? :)

//Sanna Sohlman

Annons:
VildaVittra
12/10/13, 12:52 AM
#1

Dubbdäck på cykeln, sen är det bara att köra på.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

saxxy
12/10/13, 12:59 AM
#2

Att jag inte tänkte på det! :)

//Sanna Sohlman

Vattnadal
12/16/13, 12:36 PM
#3

Är det för halt för cykel, är det stor risk att hundarna skadar sig med. Är våra träningsvägar isiga, får hundarna stå, då vi inte vill ha sträckningar på dem.

Jag går promenader, och sen får de sin dagliga runda i rasthägnet där de får springa och leka tillsammans.

Tävlingsspannet drar släde eller ATV, och ibland kan det vara så att det inte är för halt för hundtassar, men för lite snö för släde, och ATV funkar med snökedjorna på.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

saxxy
12/16/13, 6:29 PM
#4

Okej, tack för mer info! :)

Har märkt på min kille att han är nästan lika ostadig som jag på hal is!
Men nu har allt smält så då kan man ta fram cykeln igen även om jag inte tycker det känns så säkert med den.

Men det är vad man har tills man inskaffar sig en kickbike!

Även tänkt mina småsyskon ska få åka pulka och så får han dra lite kedjor/kättingar och stimulera musklerna.

//Sanna Sohlman

[MyCassie]
1/3/14, 7:37 PM
#5

Här hemma har hela dragträningen stått still sen i September 2013 pga konstant regn, is och emellanåt slask. Blir promenader istället och det accepteras utan problem. Vi chansar inte i det väder vi nu har. Vi har även kickbike, den är inte så härlig att köra i regn. Vattenplaning och halkvarning lika mycket på den som med cykel.

Upp till toppen
Annons: