Annons:
Etikettfikarummet
Läst 4531 ggr
nitisen
11/12/13, 10:59 PM

Lycka och längtan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är så lycklig som snart får hem min hund. Äntligen har jag råd att skaffa mig en egen hund, efter de 2,5år som jag har bott själv.

Lilla Brimer hämtar jag först 1/12 då han är 12v, eftersom jag har praktik fram tills dess. Valde att hämta honom senare för att jag är ledig länge då vilket är en självklarhet att man ska vara enligt mig.
Men nu börjar det klia i fingrarna! Vill kasta mig ut i bilen och åka och hämta min lilla prins redan nu. Som jag längtar!

Måste bara få dela med mig liksom. Min lilla lappis! ❤️

Jax <3

Annons:
Emelie
11/12/13, 11:17 PM
#1

Men vilken liten underbar rackare! 😍

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Vattnadal
11/13/13, 5:48 PM
#2

Förstår att du längtar!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

FaileD
11/13/13, 10:39 PM
#3

Här är en till som är Finsk Lapphunds frälst :)

Jätte söt brimer är.

SaraC
11/16/13, 7:05 PM
#4

Sån liten gobit!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

nitisen
11/17/13, 12:16 PM
#5

Han är underbart söt! Önskar att jag kunde hämta honom nu men jag får snällt vänta 2 veckor till. :)

Jax <3

FaileD
11/17/13, 2:23 PM
#6

Den som väntar på något gott väntar inte för länge 😃

Annons:
hyvetytte
11/20/13, 3:24 PM
#7

Brimer är såååå fin! Han har himla fint ansikte tycker jag 😍

nitisen
11/20/13, 5:55 PM
#8

Han är riktigt charmig. 😊

Men Burr är också charmig. Det var dem jag var sugen på, sen fick Marie välja åt mig, haha!
Får hoppas att vi kan ordna med en träff framöver så de får träffa varandra igen och busa lite. :)

Jax <3

hyvetytte
11/20/13, 9:51 PM
#9

Ja! 😍 Ja Burr är ett charmtroll, skulle vara jätteroligt om de gick att ordna! Borde inte vara några större problem!

Endezeichen
11/21/13, 9:38 AM
#10

Gud vad vacker han är!

nitisen
11/21/13, 5:28 PM
#11

#9 Ja, jag kan lätt sätta mig i bilen och åka neröver i sommar. Är ju inte allt för långt och det går att köra tur och retur och ändå hinna med att umgås några timmar (gjort det förut då mammas katt skulle iväg och paras, haha). Det där ordnar vi. 😃

#10 Han är jättefin! :) Min finafina Brimer.

Jax <3

nitisen
11/21/13, 5:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

En lite nyare bild på min prins! ❤️

Jax <3

hyvetytte
11/21/13, 8:26 PM
#13

åååh älskar den bilden på honom! Så jäkla stilig! 😍

Annons:
Lavine
11/25/13, 8:38 PM
#14

#12 Oj vilken fin hund du får hem! 😃

nitisen
11/25/13, 8:57 PM
#15

#13 Älskar också den bilden! :D

#14 Det är han verkligen! :D

Jax <3

nitisen
12/1/13, 6:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Nu är vi snart hemma! 17mil kvar. Brimer är jätteduktig, sover nästan hela tiden och säger till då han behöver kissa. Min fina!

Jax <3

hyvetytte
12/1/13, 7:34 PM
#17

GRATTIS! 😃 han är såååå fin! kör försiktigt!

Cahira
12/2/13, 11:37 PM
#18

😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Emelie
12/3/13, 8:07 AM
#19

Jag är HELT kär! ❤️

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

nitisen
12/3/13, 10:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Resan gick bra, han skötte sig jättebra!
Hemma fick han träffa en katt för första gången vilket var jöätteläskigt men nu leker de tillsammans. ❤️

Jax <3

Annons:
Hell
12/3/13, 2:33 PM
#21

#20 Jag dör så söt han är! Vilket fluff!

Egentligen har jag redan bestämt mig för vilken ras, men när man ser Brimer så känns det beslutet bara ännu mer rätt.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

nitisen
12/3/13, 5:18 PM
#22

#21 Vad kul att du känner så! :D Han är min första lapphund. Har haft andra raser tidigare och mött en lappis på 6mån tidigare. Var pojkvännen som sa styrde mig in på rasen och de är helt underbara! Drömhunden! :)
Han är jättefluffig, hoppas på mycket päls som stor. :)

Jax <3

Hell
12/3/13, 6:25 PM
#23

#22 Har aldrig haft en egen hund förut, men gillar verkligen rasen. :) Vill åka upp till Stockholm nu i helgen på mässan, men det verkar som att det kanske inte är så många lappisar som kommer att vara där?

Han får säkert jättefin päls när han är stor! Tänker du ställa honom också? Vet inte hur de bedömer mer än att alla färger är godkända, och han har ju så fina glasögon haha. ;)

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

nitisen
12/3/13, 6:40 PM
#24

#23 Jag har haft en egen hund tidigare, en cocker spaniel. I en hel månad var han min men han gick inte ihop med familjens andra cocker så han fick flytta tillbaka till uppfödaren. De slogs liksom på liv och död om mig.. :/
Detta är första hunden som är min på riktigt! Min på papper, jag som står som ägare och jag har betalt honom helt själv. :)

Tror det ska vara några lappisar på mässan men inte så många. Men åk dit om du kan. :)

Har planer på att ställa honom framåt våren/sommaren. Får se hur det blir med det. Ska ställa katten till våren och sommaren så får se vad jag hinner med.

Jax <3

Hell
12/3/13, 6:43 PM
#25

#24 En bra uppfödare tar alltid tillbaka hunden. Ibland funkar det ju helt enkelt inte, även om man får göra allt man kan för att det ska det. Tråkigt att det inte funkade såklart. :/

Ja, bor i Norrköping så det är inte så långt, mer än fråga om pengar. Funderar annars på att försöka få kontakt med uppfödare och se om man kan få åka och hälsa på, men är ju lite blyg. :P

Kul! Skönt att han går bra ihop med katten också!

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

nitisen
12/3/13, 6:49 PM
#26

#25 Jo, den uppfödaren kände vi sen innan då mina föräldrar köpt totalt 3 hundar (plus han jag fick) av henne och känt henne i över 20år nu. Han är avelshanne där nu med många fina kullar efter sig. :)

Tror inte det är några problem med att få komma och kika på hundarna. Det är bara bra reklam för uppfödaren. Maila och fråga om du inte vill ringa, jag har mailat massor med uppfödare men fick bäst kontakt med hon jag köpte Brimer av. Kunde dock inte hälsa på han då han bodde 57mil bort. Men bra att kunna bekanta sig med rasen och även få kontakt med uppfödare inför framtida valpköp. :)

Jax <3

Upp till toppen
Annons: