Annons:
Etikettutställning
Läst 1607 ggr
Minmilou
2013-10-31 10:12

Utställningstips se hit!!

Ska ställa ut min vovve för första gången nu i december, och jag vill ha era bästa tips! Ska på en utställning i helgen och se lite, men ni som ställer ut eller har ställt ut får gärna ge tips!

Annons:
Vattnadal
2013-11-03 19:08
#1

Träna på att trava snyggt vid din sida och att kunna stå fint (kika hur din ras ska stå), det kommer du långt på.

Jag brukar värma upp med att trava utanför ringen en bra stund innan. Sen, väl i ringen, börja att gå de första stegen, och sen öka takten till trav, om jag har en hund som kan bli för uppspelt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Minmilou
2013-11-05 10:56
#2

Tack för tipsen! Min hund är sån som blir väldigt lätt uppspelt..så har nog en del att träna. Se jag är mest rädd för är väl att han ska vara mer intresserad av andra hundar under tiden ..

Frida_Persnose
2013-11-07 10:39
#3

Supergott godis (köttbullar,korv), det som funkar för din hund! Så kan du avleda om han nu skulle vara mer intresserad av de andra hundarna än att visa hur snygg han är. Och som ovanstående skriver, ÖVA! Öva öva! På hur just din hund ska trava och ställa upp sig. Öva även på att andra ska ta i honom. Låta andra öppna munnen, känna på kulorna(hane). Lycka till😊

Jamie+Engla
2013-11-09 10:17
#4

Ska du till malmö valp imorgon? Kanske kan ses där? Jag har flera års erfarenhet av utställningar så kan svara på frågor på plats :)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Minmilou
2013-11-18 20:00
#5

#4 förlåt för segt svar, jag var inte där, hade saker ivägen så kunde inte komma :(

Jamie+Engla
2013-11-19 22:53
#6

Ja okej.. men ställ gärna frågor :) varit utställare sedan 2002 :)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Upp till toppen
Annons: