Annons:
Etikettuppfödning-valpning
Läst 3385 ggr
Linnea.H
2013-10-21 11:54

Finsk lapphunds uppfödare

Hej! jag har letat efter en bra uppfödare inom Finsk lapphund men hittar ingen speciellt bra :( antingen har dom inte bra höfter på sina hundar eller så är det något annat.. :/ så ber om tips! :) tack på hörhand!

Annons:
[T-Fia]
2013-10-23 21:54
#2

Hade jag köpt idag hade jag nog köpt från Lapinlumon, Lapinlunas eller från Finland. Även de parar C höftade mot A ibland, men det är bara att höra med den vilka kullar de planerar.
Min kommer från Lappizaros och hennes hundar brukar ha väldigt bra höfter (tror dock hon planerar en C-parning vilket jag inte sett innan) men däremot är inte hon så utställningsintresserad så det beror ju på vad du vill med hunden mer än att ha friska höfter. Personligen tycker jag att man skall kunna hitta en både frisk och snygg hund ;-)

Två andra som jag tror är bra och gillar mer arbetande hundar är Herdings instincts och Rävrackans.

Katti
2013-10-26 19:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag föder upp finska lapphundar! Väntar förhoppningsvis en kull i december efter hundarna på bilden 🙂.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Endezeichen
2013-10-27 13:31
#4

http://www.fairdogs.se/ Dessa har ju! De parar med A och B-höfter och ögonen är det inga fel på heller.

Emlielki
2013-11-01 18:51
#5

Min finne kommer från fairdogs. Mamman är Wackra Ängel, pappa Rambo, helsystern är Honey och alla finns att se på deras hemsida. Hundarna är riktigt trevliga och växer upp i familjemiljö.

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Upp till toppen
Annons: