Annons:
Etikettutfodring-foder
Läst 3328 ggr
Luckysoul
2013-10-19 22:03

Vilket är det "bästa" fodret?

Jag har suttit och kollat på lite spannmålsfria foder till min kompis. Jag undrar dock vilka av dessa som är "bäst". Jag tyckte där var en massa knasiga ingredienser på vissa och eftersom jag är jättekass på foder så behöver jag svar på vad som är bra och mindre bra att ha i fodret =)

BARF och färskfoder är inte aktuellt!

Kingsmoor Pure Havsfisk Fisk, ärtor, bondbönor, potatis, rapsolja, sockerbetor, ägg, linfrön, mineralämnen, foderjäst, cikoriarot, morötter, krill, grönläppad mussla, alger, nypon, äpple, snärjmåra, blåbär, rabarber, björkbark, lucern, nässla, maskrosblomma och -rot, kamomill, hagtorn, enbär, valnöt och anis.

Kingsmoor Pure - Kyckling, potatis, fett (kyckling), fisk, linfrö, raps, ärtor, sockerbetor, linfrön, ägg, jäst, vegetabilisk olja, cikoriarot, morötter, tång, nypon, äpple, rabarberrot, anis, brännässlor, pepparmynta, lakritsrot, snärjmåra, blålusern, pepparrot, maskrosblomma och -rot, kamomill, hagtorn.

Applaws Chicken - Kyckling 66% (från torkad kyckling), kyckling finhackad 8%, ärtor 8% (från torkade ärtor), potatisstärkelse 6%, Fjäderfä Olja 2,5% (källa till omega 6), betmassa, Fjäderfä Gravy, hela ägg (från torkad ägg), cellulosa växt Fiber, mineraler, vitaminer, laxolja (källa till omega 3), tomat (från torkad tomat), morot (från torkad morot) cikoriaextrakt (FOS), alfalfamjöl, Tång / Kelp, jästextrakt (renat beta glukan 0,1%), glukosamin, Methylsulfonylmethane, Chondroitin, morot, Peppermint, Paprika måltid, gurkmeja, timjan extrakt, Citrusextrakt, Taurin 1000 mg / kg, Yucca Extract, Tranbär, fänkål extrakt, Carob extrakt, ingefära, Nypon Utdrag, Maskros utdrag, rosmarin olja extrakt, oregano, Probiotiska: Innehåller E1705 Enterococcus faecium cernelle 68 (SF68: NCIMB 10415) miljoner cfu / kg som ett stöd i att upprätta, underhåll och restaurering av en balanserad tarmflora hos hundar.__

Applaws Lamm - Kyckling 61% (från torkad kyckling), kyckling finhackad 10,5%, ärtor 8% (från torkade ärtor), potatisstärkelse 6%, Fjäderfäolja 2,5% (källa till omega 6), Lamb 5% (från torkad lamm), betmassa , fågel Gravy, hela ägg (från torkade ägg), cellulosa växt Fiber, mineraler, vitaminer, laxolja (källa till omega 3), tomat (från torkad tomat), morot (från torkad morot) cikoriaextrakt (FOS), alfalfamjöl , Tång / Kelp, jästextrakt (Renat Beta glukan 0,1%), glukosamin, Methylsulfonylmethane, Chondroitin, morot, Peppermint, Paprika måltid, gurkmeja, timjan extrakt, Citrus extrakt, Taurin 1000 mg / kg, Yucca Extract, Tranbär, fänkål extrakt, Carob Utdrag, ingefära, Rosehip Utdrag, Maskros extrakt, rosmarin olja extrakt, oregano, Probiotiska: Innehåller E1705 Enterococcus faecium cernelle 68 (SF68: NCIMB 10415) miljoner cfu / kg som ett hjälpmedel i anläggningen, underhåll och restaurering av en balanserad tarmflora i hundar.

ZiwiPeak Daily Dog Vension & Fish - Venison Meat (min.50%), Liver, Tripe, Heart and Kidney (min.19.5%); Hoki Fish (min.15%); Chicory Syrup; Green-lipped and Blue Mussel* (min. 4%); Hoki Fish Oil; Lecithin; Kelp; Vitamins and Minerals; Parsley. Naturally preserved with mixed tocopherols.

ZiwiPeak Daily Dog Lamb - Lamb - Meat (min. 65%), Liver, Tripe, Heart and Kidney (min. 19.5%), Chicory Inulin, Green-lipped Mussel (min. 4%), Fish Oil, Lecithin, Kelp, Vitamins and Minerals, Parsley, Naturally preserved with mixed tocopherols, Additives: Vit. D3 592 IU/kg, Vit. E 7.4mg/kg, Copper (copper proteinate) 9.8mg/kg. Calories 1854 KJ/100g.__

Nutram Grain-Free Turkey, chicken & duck - Färsk kalkon, kycklingmjöl, gröna ärter, kikärter, färsk kyckling hela ägg, tapioka, kycklingfett (naturligt konserverat med E-Vitamin och citronsyra), naturliga kycklingsmakämnen, färsk anka, quinoafrön, havssalt, pumpa, broccoli, organisk agave (källa till inulin), chia frön, organiskt algmjöl (prebiotiskt), algextrakt (källa till DHA), yucca schidigera, glukosamin, grönkål, granatäpplen, hallon, spenat, grön läppmussla, extrakt av grönt te, rosmarinextrakt.

Nutram Grain-Free Salmon & trout - Färsk öring, laxmjöl, kycklingmjöl, gröna ärter, kikärter, hela ägg, tapioka, färsk lax, kycklingfett (naturligt konserverat med E-Vitamin och citronsyra), naturliga smakämnen, Kanadensisk laxolja (källa till DHA och EPA), quinoafrön, morötter, butternutsquash, äpplen, blåbär, havssalt, organisk agave (källa till inulin), chia frön, organiskt algmjöl (prebiotiskt), yucca schidigera, vitaminer & mineraler* choline chloride, glukosamin, grönkål, tranbär, björnbär, spenat, grön läppmussla, extrakt av grönt te, rosmarinextrakt.

ACANA Wild Prairie - Benfri kyckling, kycklingmjöl, gröna ärtor, kalkonmjöl, kycklingleverolja, åkerbönor, röda linser, hel potatis, benfri kalkon, hela ägg, urbenad gös, soltorkad alfalfa, ärtfibrer, kycklinglever, sillolja, hela äpplen, hela päron, sötpotatis, pumpa, Butternutpumpa, palsternacka, morötter, spenat, tranbär, blåbär, kelp, cikoriarot, enbär, angelikarot, ringblomma, sötfänkål, pepparmynta blad, lavendel, rosmarin._


Acana Ranchlands - Benfritt nötkött, nötköttsmjöl, gröna ärtor, benfritt lamm, lammjöl, sikmjöl*, sillolja, åkerbönor, röda linser, hel potatis, laxmjöl, benfri bison, nötlever, lammlever, soltorkad alfalfa, ärtfibrer, hela äpplen, hela päron, sötpotatis, hel pumpa, Butternutpumpa, palsternacka, morötter, grön spenat, tranbär, blåbär, kelp, cikoriarot, enbär, angelikarot, ringblomma, sötfänkål, pepparmyntsblad, lavendel, rosmarin.


* ACANAs sikmjöl innehåller viltfångad skrubbskädda, hälleflundra och torsk.

Acana Pacifica - Benfri lax, laxmjöl, sillmjöl, sikmjöl *, gröna ärtor, röda linser, hel potatis, benfri sill, benfri flundra, sillolja, åkerbönor, rapsolja, soltorkad alfalfa, ärtfibrer, naturlig fisksmak, hela äpplen, hela päron, sötpotatis, pumpa, Butternutpumpa, palsternacka, morötter, spenat gröna, tranbär, blåbär, kelp, cikoriarot, enbär, angelikarot, ringblomma, sötfänkål, pepparmyntsblad, lavendel, rosmarin__

* ACANAs sikmjöl innehåller viltfångad flundra, hälleflundra och Alaskatorsk.

Acana Grasslands - Benfritt lamm, lammjöl, ankmjöl, sikmjöl *, hela ärtor, röda linser, åkerbönor, hel potatis, benfri anka, hela ägg, gös, ankfett, sillolja, lammlever, sillmjöl, soltorkad alfalfa, ärtfibrer, hela äpplen, hela päron, sötpotatis, pumpa, Butternutpumpa, palsternacka, morötter, spenat, tranbär, blåbär, kelp, cikoriarot, enbär, angelikarot, ringblomma, sötfänkål, pepparmyntsblad, lavendel, rosmarin.__

* ACANAs sikmjöl innehåller viltfångad flundra, hälleflundra och Alaskatorsk.

Brit Carni Love High In Chicken -torkad kyckling 32 %, kycklingmjöl 30 %, potatis, potatisprotein, kycklingfett (naturligt konserverat med tokoferoler) 5 %, torkade äpplen (en källa till fruktosoligosackarider), hydrolyserad kycklinglever 3%, laxolja, öljäst, frukt- och örtextrakt 300 mg/kg (druvor, rosmarin, gurkmeja, citrusfrukter och kryddnejlika), hydrolyserade skaldjursskal (glukolsaminkälla), kondroitinsulfat, hydrolyserad jäst (en källa till mannanoligosackarider), extrakt av yucca schidigera, torkat extrakt av tranbär 50 mg/kg, extrakt av granatäpple 50 mg/kg

Brit Care Vilt & Potatis - hjortkött, potatisfl ingor, potatisprotein, kycklingfett (med tokoferoler som konserveringsmedel), laxolja, torkade äpplen, naturliga smakämnen, öljäst, mineraler, glukosaminhydroklorid (260 mg/kg), kondroitinsulfat (160 mg/kg), mannanoligosackarider (150 mg/kg), fruktosoligosackarider (100 mg/kg), extrakt av Yucca schidigera (80 mg/kg), organisk koppar, organisk zink, organiskt selen.

Brit Carni Love High Salmon & White Fish - laxprotein 25 %, laxmjöl 20 %, potatis, vitfiskmjöl 15 %, kycklingfett (naturligt konserverat med tokoferoler), potatisprotein, torkade äpplen (en källa till fruktosoligosackarider), laxolja 3 %, hydrolyserad kycklinglever, öljäst, frukt- och örtextrakt 300 mg/kg (druvor, rosmarin, gurkmeja, citrusfrukter och kryddnejlika), hydrolyserade skaldjursskal (glukolsaminkälla), kondroitinsulfat, hydrolyserad jäst (en källa till 

mannanoligosackarider), extrakt av yucca schidigera, torkat extrakt av tranbär 50 mg/kg, extrakt av granatäpple 50 mg/kg.

Annons:
Hildgrim
2013-10-21 14:57
#1

ZiwiPeak är bra, det är nästan inte så att man vill kalla det för torrfoder iom att det i princip bara är lufttorkat kött och innanmäte. Jag använder det som godis och hon ÄLSKAR det.En liknande produkt är K9 natural som består av frystorkat kött/innanmäte.

Annars har det precis dykt upp ett märkte som heter Easybarf som verkar väldigt intressant. Observera att detta, trots namnet, är torrt. Det är torkad barf kan man säga så likheterna med ZiwiPeak och K9 natural är stora. http://www.pommys.se/easy-barf/

Upp till toppen
Annons: