Annons:
Etikettfikarummet
Läst 8186 ggr
nitisen
10/6/13, 10:43 PM

Namnförslag?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får hem en valp om 8 veckor. En finsk lapphund. Hane.
Troligtvis blir det en grabb med färgen ljus domino (han på bilden). Så nu behöver jag namnförslag på den lilla grabben. :)

I stamtavlan heter han Brimer men jag vet inte. Kanske behåller det eller hittar på ett annat. Vill ha ett namn som är lite ovanligt. :)

Jax <3

Annons:
[Moa-]
10/6/13, 10:46 PM
#1

Så är väl Brimer perfekt? Det var sött och även han! =)

Hanna
10/6/13, 10:49 PM
#2

Brimer är ju underbart!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Gogrisen
10/6/13, 10:53 PM
#3

Brimer. Perfekt.

                      Hund Animals are all you need.Katt

Chuu
10/6/13, 10:56 PM
#4

kommer med konstiga förslag nu o.O

Yu-ki, Kaito, Canon, Kawaii, Inu, Shino, Philip, Charlie, Challe, Smiley.. xD Men Brimer är ju med häftigt :3

nitisen
10/6/13, 10:57 PM
#5

Ja, vi har blivit vana vid att kalla han Brimer då vi fastnade för honom. Men var inne på flera olika namn förut.
Har en katt vid namn Jax. Skulle döpa om min katt till Melker hade jag bestämt men sen när jag fick vet vad han hette och fick hem han så fick han ha kvar sitt namn. :)

Men vi funderar fortfarande. Kul att ni gillar namnet. Många av mina vänner tycker det är lite knepigt men det är ju dem det. :)

Jax <3

Emlielki
10/6/13, 11:10 PM
#6

Älskar namnet Brimer :D Unikt, sött och lite roligt. Jag tror det kan passa honom utmärkt, som en liten viking!

Sen kan man ju hitta på smeknamn, tex. min ena hund (cocker spaniel) heter Julius, men jag kallar honom bara Julius vid träning, Annars säger jag Julle, Jule, Julegris, Jullpull osv osv ;P

Min andra hund, Finsk lapphund, heter Sankari och han kallas också allt möjligt ;P Sankipanki, sanke, zan-kaaari, Juckari/runkari(HAHAH) osv :D

Så jag skulle nog ha behållt Brimer som namn(dvs, hundens kom/fokus-kommando) och kalla honom det ni känner för när ni myser ;P

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Annons:
Hanna
10/6/13, 11:12 PM
#7

#6 Är nog ofta som du säger. 😃

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

hyvetytte
10/22/13, 5:30 PM
#8

Jag ska få hem hans bror! 😃 Tycker Brimer är jättefint!

nitisen
10/23/13, 10:24 PM
#9

#8 Men vad roligt!!! :D
Jag som är sugen på lite kontakt med de andra valpköparna så man kan följa syskonens utveckling och kanske styra upp en träff. :)

Jax <3

hyvetytte
10/24/13, 10:01 AM
#10

#9 Ja skulle vara superkul :D jag bor i Uppsala så antar att jag bor rätt långt bort från alla andra men man kan ju styra upp någonting där man kan mötas halvvägs :) 

När ska du hämta Brimer? För mig är det bara 9 dagar kvar längtar :D

Endezeichen
10/27/13, 1:38 PM
#11

Brimer är ju jättefint i mina öron! Låter verkligen nordiskt. Hade Brim som namnförslag till min lilla finsk lapphund Birk här hemma, men mamma och pappa gillade det inte, så det blev en Birk. Brim betyder väl brottvåg/bränning på isländska om jag inte minns fel? Brimer är jättefint! :)

nitisen
10/27/13, 5:34 PM
#12

#10 Jag hämtar 1 dec, pga att det är mycket med plugg som kommer ivägen.  Bor själv i Härnösand så några mil mellan är det ju men det går ju att få till en träff tror jag, på en plats som passar alla. :)

#11 Först ville jag sätta eget namn på honom men nu är det Brimer som gäller. :)

Jax <3

hyvetytte
10/29/13, 8:29 AM
#13

#12 ja okej då förstår jag! Jag skriver min sista tenta för terminen dagen innan jag hämtar honom sen är det bara en hemtenta och en redovisning :) 

Bra behåll Brimer det är jättefint, jag har lite beslutsångest med namn på Burr, han känns iof som en Burr men vet inte om jag gillar de :)

Annons:
nitisen
10/29/13, 9:22 PM
#14

#13 Jag tycker Burr är sött. :) Behåll det i träningssyfte men kalla han typ vad du vill annars? Tyckte det kändes roligare att behålla namnet då de inte har ett kennelnamn. :)

Så du pluggar också? Jag har efter jag hämtat Brimer endast 3 lektionsdagar eller så. Sen ledig från skola men har jobb på helgerna. Då får sambon egentid med honom. Samt att jag åker till London en sväng innan jul. Ska bli mysigt att få hem honom. Hoppas vi kan hålla kontakten. :)

Jax <3

hyvetytte
10/29/13, 9:29 PM
#15

#14 Ja det är ganska sött och passar honom! Ja faktiskt de har du rätt i, får se hur jag gör men blir nog Burr ändå!

Ja det gör jag, har ungefär 2 eftermiddagar i veckan på två timmar så blir inte mycket borta. Sen är sambon hemma på eftermiddagar så han inte blir ensam. Åh förstår det jag längtar så tills på lördag! Sista tentan på fredag sen hämta honom på lördag :) Absolut det kan vi!

nitisen
10/29/13, 9:35 PM
#16

#15 Blir en lång väg att åka. Har du träffat honom innan?
Jag har inte haft möjlighet att hälsa på Brimer och vi får bra många timmar att köra. Tur och retur på en och samma dag kör vi. :o

Jax <3

hyvetytte
10/30/13, 8:43 AM
#17

#16 nej har ju inte det, är långt så jag får nöja mig med beskrivning och bilder. Ja blir riktigt långt för mig med vi åker också tur och retur. Men min mamma följer med då sambon jobbar så vi får turas om att köra. Tycker det ska bli rätt kul ändå, längesen jag umgicks med mamma sådär och hon längtar nästan lika mycket som jag 😂

nitisen
10/30/13, 4:12 PM
#18

#17 Har också fått nöja mig med bilder och beskrivning. Fick lite förtur att välja och då sa jag "antingen Brimer eller Burr, du får försöka hjälpa mig med vem som passar mig bäst". :) Så var sugen på Burr också.

Jag och sambon får turas om, får se hur länge vi står ut med varandra innan vi blir för osams. :) Du kan ju spana in Brimer och uppdatera mig om hur han är. :)

Jax <3

hyvetytte
10/30/13, 7:16 PM
#19

#18 Jaha tur att du sparde han till mig då 😃 Haha ja jag kan tänka mig att det blir en del diskussioner. Det kommer ju vara mest min hund även om sambon kommer vara delaktig :) Hur är det med Brimer är det din eller er gemensamma hund?

Ja det ska jag göra! :)

nitisen
10/30/13, 9:11 PM
#20

#19 Brimer är min. Jag som tjatat mig till att få skaffa hund och jag som betalar. Jag som ska träna och allt sånt. Pojkvännen valde ras och har efter det gått med på att skaffa hund nu istället för till våren eller om flera år. Han är ingen djurmänniska men han är ju tokkär i min katt och längtar efter Brimer lika mycket som mig. Pratar om allt han ska göra och att Brimer ska sova med honom i sängen och jag får sova på soffan. 🤪
Sambons mamma har tidigare fött upp finsk lapphund, då de bodde i Överkalix så hon vet vem Marie är. Sambon har sagt att ska vi ha hund så är det den rasen. Så då har jag bearbetat han efter det.
Min hund, mitt ansvar men han kommer också få ta en del ansvar eller så får han ta över rensandet av kattlådan. :)

Jax <3

Annons:
hyvetytte
10/31/13, 5:56 PM
#21

#20 Okej! Ja Burr är ju min med men min sambo hjälper till, det är jag som vill ha honom men min sambo ser ju också fram emot det! Jag hade inte kunnat ha en hund helt själv heller, inte under valptiden.

Vilken tur att han tycker om någon hundras så du fått din hund ändå :D Lappisar är ju underbara, helt kär i den rasen. 

Har du några särskilda planer för Brimer eller är det mest sällskap? :)

nitisen
10/31/13, 8:27 PM
#22

#21 av de lappisar jag mött så har jag fått uppfattningen om att de är helt underbara så jag gillar dem skarpt!

Det är tänkt att Brimer ska bli (i framtiden) en terapihund. Han kommer få följa med mig på jobbet som personligassistent och vara med oss på olika grejer. Kommer även träna lydnad en del då jag tycker det är kul, och agility. Sånt jag brinner för. Så får vi se hur det blir med utställningar. :)

För dig då, vad är planerna för Burr? :)

Jax <3

hyvetytte
10/31/13, 10:26 PM
#23

#22 Okej vad kul, som mamma Dara då :) 

Får se vad Burr och jag hittar på, vi kommer nog pröva de mesta sen får vi se vad vi båda tycker är roligt! :)

nitisen
10/31/13, 10:29 PM
#24

#23 Ja, precis. Han får följa i mammas fotspår. :)

Spännande. Håll mig uppdaterad! Alltid roligt att höra hur det går. :)

Jax <3

Upp till toppen
Annons: