Annons:
Etikettutställning
Läst 1739 ggr
Jamie+Engla
2013-08-10 16:52

Dagens Resultat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagens resultat på degebergas inofficiella hundutställning. Jag var handler åt en engelsk bulldogg tik som tog hem HP och tillslut ett BIM! Nöjd då detta var hennes första utställning! Kullbrodern tog hem BIR och blev snart Grupp 2! Resultatet på min egna vovve kan jag inte klaga på! HP och BIR, senare även BIG 1a! Men detta räcker inte! Fyra kvar i BIS, tre kvar, två kvar (jag är en av de) och sedan hör jag Podengo Portugues Pelo Liso Pequeno!!! SE JV-12 Fashion Star Isn't She Lovely plocka hem Best In Show! Grattis Kiara till detta underbara resultat! Och Tack till södra dobermanklubben för denna härliga utställning! Jag och Kiara, dagens Best In Show!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Vattnadal
2013-08-13 22:09
#1

Bamsegrattis! Vad fantastiskt underbart roligt för er!

Jag skulle ha ställt ut Skade (Siberian) som fått bra resultat hittills, och Ingrid (grönländare) utställningspremiär vid 1 års ålder i Askersund i lördags. Fast det sprack. Jag startade från Odlingen vid 14, plockade upp maken i Gävle, vi handlade och åkte sen söderut. I Södertälje lade bilen av på E4:an, men vi lyckades rulla till en mack. Bytte batteri, men generatorlampan tändes igen direkt. Åkte småvägar tillbaka till Uppsala, kom fram, lastade över hundar och packning i en väns bil vi fick låna. Började rulla igen. Kom några km till en mack, tankade och sen började motorlampan lysa. Vi gav upp, lämnade tillbaka trasig bil, bestämde oss för att åka hem istället. Dock ville vi ladda batterierna inför hemfärden. Då startade vår bil glatt, körde oss nån km till min syster, där vi hann kvällsfika, sen sova. 6 timmar försökte vi sova, Skade sov snällt mellan oss i sängen. Ingrid sov på golvet, men vaknade och pussade på oss nån gång i timmen. Trötta tog vi oss upp och åkte hem, men prickfritt fungerande bil på lördagen. Det sved, kan jag säga. En riktigt bra domare på SKKutställning, båda hundarna hade päls, istället för bara sommarfjun, var i topptrim, gick fint på ringträning hemma.

Fast det var inte meningen, helt enkelt…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
2013-08-16 22:15
#2

#0 Stort grattis! Kul! #1 Vad tråkigt Elin! :/

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

pimmi
2013-08-18 21:24
#3

Jösses vilken charmig hund! Knappt ens hört talas om rasen och nu helt kär. Grattis till ert fina resultat!

Jamie+Engla
2013-08-18 21:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Tack! Valpar väntas efter hennes mamma som vi också har. Planeras att födas i mitten av september ;) Mamma Engla

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

pimmi
2013-08-18 21:41
#5

Grattis till tillökningen! Ån nej för mig, blir så sugen. Men har just sålt en kull valpar och fått kämpa mig igenom att inte behålla någon. Då min älsta tik har oviss tid kvar pga tumörer och ska få lugn och ro utan huliganer runt fötterna. Men helt klart en ras jag är oerhört intresserad av sen jag googlat som en galning sen jag såg ditt inlägg.

Jamie+Engla
2013-08-18 21:48
#6

#5 Tråkigt med den äldre tiken. De e roligt men valpar :) Har vuxit upp när mamma har haft kennel (som fortfarande finns HAHA) så att släppa valpar e inte några problem :) Podengon är "min" ras så valparna är till stor del mitt ansvar, även om jag bara e 15. Urtiken/Grundtiken för podengon här hemma är min engla som jag hade från 8 veckor. Idag är 6 år gammal multi champion ;) (utställning) Och då blir man extra glad när det går så bra för den avkomman man behöll hehe :)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Jamie+Engla
2013-08-18 21:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Kiara med kullsyster :) Ca 4 veckor :)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

pimmi
2013-08-18 22:04
#8

Utsöta. Det bästa är när de flesta är tingade tidigt då kan se dem som deras hundar som jag tar hand om….men man får ju alltid någon favorit. Har haft fyra generationer under sommaren så nu sk vi ta det lugnt ett tag.

pimmi
2013-08-18 22:09
#9

Har ni någon hemsida?

Jamie+Engla
2013-08-19 09:28
#10

Tyvärr inte just nu. Den är under uppbyggnad.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Upp till toppen
Annons: