Annons:
Etikettträning
Läst 2272 ggr
[RMSLiners]
2013-05-15 17:30

Allt går med lite envishet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Draghund och barnvagn var min rädsla när jag var gravid men jag gav mig fasen på att det skulle gå att träna henne. 

Mycket riktigt, i början när man gick med barnvagnen började hon hoppa och yla och föra ett jävlans liv. Jag gav dock inte upp och envisades med att släpa med henne med barnvagnen ut och träning ger färdighet brukar man säga. 

Hon kan yla yttepytte frotfarande men det går åt rätt håll. Hon kanske ylar några sekunder men sen lägger hon ner och går snällt bredvid så jag innbillar mig att hennes ylande snart kommer försvinna totalt och hon kommer acceptera att barnvagnen är med. Som tur är bryr vår dotter inte sig ett skit när hunden låter då hund även låter inomhus (pratglad) så hon är väll härdad. 😃

Men jag ser framsteg och det glädjer mig. De slädhundsförare som s länge sagt till mig "det kommer aldrig funka" kan dra något gammalt över sig för ALLT går. 👍😎

Annons:
Cahira
2013-05-15 17:32
#1

Hundar kan snabbt lära sig skillnad mellan sele och halsband och vad som krävs av den. Snyggt jobbat! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Princesseen
2013-05-15 18:23
#2

Bra jobbat ;-)

Vattnadal
2013-05-16 14:40
#3

Varför skulle det inte gå? Klart det går att träna sin hund till det mesta. Bara man är envisare än hunden, och ibland kan tänka lite utanför ramarna, så går det.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[RMSLiners]
2013-05-16 15:29
#4

#3 Precis. Men jag fick många som sa till mig att slädhundar inte går att träna på det viset. Inget jag lyssnade på dock. ;)

smurfan-13
2013-05-21 17:37
#5

Klartd et går att lära även en draghund att gå fint bredvid en barnvagn!

Bra vagnval med ;) Vi har del äldre modellen kronan och det är verkligen en supervagn när man har hund och vill gå på skogsstigar!

[RMSLiners]
2013-05-28 17:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Kan nu officiellt säga att hennes ylande är botat bredvid barnvagnen. Hon följer med på promenader utan problem. 

Även en slädhund kan. ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: