Annons:
Etikettavel-genetik
Läst 1762 ggr
todd20709
2013-04-29 16:53

I mogon smäller Det.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sista april. Den gamle Samojeden är döv till 70%. för raketer och smällare  Han är dock 100% närvarade.

Oj, vilket långt liv han har. Och alla hans efterkommande.

Annons:
smurfan-13
2013-04-29 17:48
#1

Blir Knotts första fyrverkerier hos oss. Får se hur det går. Värsta är att vi har en äldre hund som är riktigt rädd för smällandet. Önskar så det kunde sluta att smällas. :(

Vattnadal
2013-04-29 22:00
#2

Jag hoppas vi hinner lämna stan och jobbet innan de börjar. Vidar är rädd, men inne på jobbet går det hyfsat. Får vara snabb från dörr till bil, så ska det nog gå bra. Hemma hör inget, det är skönt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Hiro
2013-05-02 14:06
#3

Norrbottenspetsen tycker smällandet är intressant och står gärna och tittar på dem med oss då de far upp i luften och exploderar ^^

Sofy
2013-05-03 09:40
#4

Intressant! Min 4 månaders buse tog det med ro, struntade fullständigt i raketerna och ändå small det en hel del då jag bor så nära Stockholm innerstad.

Kan det ha hjälpt att varken vi eller de andra djuren brydde sig?

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[RMSLiners]
2013-05-05 01:58
#5

Vår hund skiter fullständigt i smällare och raketer. Hon var ensam hemma hela dagen då med endast rastning och tillsyn och vad jag vet sov hon bara. Jag låg på förlossningen och födde vår dotter, det var mitt valborgs firande. ;)

Hiro
2013-05-05 10:47
#6

Vissa hundar är födda "skottsäkra" om man säger så, jag tror att speciellt jaktraserna som är används och avlas för jakt inte är rädda i grunden. Norrbottenspetsen som vi har, jakthundar bak i leden. Ingen reaktion på raketer eller geväret. Jaktlabben som jag har 6 mån, jakthundar bak i ledet och reagerade inget allt på geväret

Annons:
Upp till toppen
Annons: