Träning

Bra valpbok?

2013-04-20 22:17 #0 av: [Camia7]

Hejsan vill ha lite hjälp med att välja ut en bra valpbok Glad

Skulle vilja veta vilken valpbok som är bäst? Vet du någon som inte står här?

1. 100% positiv vardagslydnad
  2. Första valpboken : forma din valp med enkla metoder redan från 8 veckors ålder
  3. stora hundboken
  4. Valpvardag : en bra start på ett långt hundliv

Blev liten text? hoppas det går att läsa

Anmäl
2013-04-20 22:29 #1 av: LLLINN

Lystra: från uppmärksam valp till tjänstvillig hund av Memea Mohlin

Finns en uppsjö av olika valpböcker, själv lärde jag mig dock mest av internet :)

Anmäl
2013-04-20 22:31 #2 av: [Camia7]

okej:) Ja jag har också hitta massa bra info på nätet men skulle vilja ha en bok som har allt :)

Har läst att Memea Mohlin har "elaka" metoder som fysisk bestraffning? det är inget jag vill använda mig av

Anmäl
2013-04-20 22:35 #3 av: LLLINN

#2 Det är hennes gamla böcker som lär ut sådana metoder, i hennes nya upplagor av böckerna har hon ändrat uppfattning och använder sig bara av positiv förstärkning :)

Anmäl
2013-04-20 22:50 #4 av: [Camia7]

Okej va bra :) ska kolla in hennes böcker :)

Anmäl
2013-04-21 22:13 #5 av: smurfan-13

Jag har svårt för Memea Mohlin. Kanske har jag inte läst någon av hennes "senaste" böcker, men de jag läst har jag upplevt som väldigt inkonsekventa m snack om positiv träning o sen rätt som det är skall det straffas.

Jag skulle rekommendera Härliga valptid av Blixt & Blixt, utgiven av Svartbergs bokförlag.

Anmäl
2013-04-29 17:55 #6 av: Murvel

Från valp till stjärna! om du är intresserad av att tävla och använda positiva metoder är den toppen. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.