Annons:
Etikettuppfödning-valpning
Läst 4146 ggr
[Camia7]
4/14/13, 11:43 PM

Seriös mittelspitz kennel i Dalarna?

Har bestämt mig nu och det kommer att bli en mittelspitz:) 

En hel brun :) 

Men nu va det svåra med att hitta en seriös kennel, man vill juh komma hem med en bra hund. 

Det är inte bråttom men vill ha en valp inom det här året och den måste vara helt brun. Någon som vet någon seriös kennel med bruna föräldrar? Helst i Dalarna:)

Annons:
LillPom
4/15/13, 9:07 AM
#1

De är svårt :) 

http://skmk.cybersite.nu/ Gå in och läs lite och kontrollera :) Men jag skulle tipsa om att strunta i färgen :) Visst de är ju ett plus men bli inte bunden till färgen. Då får så mycket färre val.

Finns inte jätte många som har brun i sitt avelsprogram.

lukasfelix
4/15/13, 8:11 PM
#2

Kolla runt på kennlar, jag vet ett flertal planerade kombinationer där det kan bli brunt.

[Camia7]
4/15/13, 11:58 PM
#3

Okej om du inte vill dela med dig här så får du gärna skicka ett pm:)

lukasfelix
4/16/13, 11:07 AM
#4

Blandannat har Jappetassen en brun tikvalp till salu just nu, kennel Dagsljus har en planerad kombination där det kan bli bruna leveransklara till höst. Vill inte hålla på att tipsa en massa för jag tycker att man ska ta sig den tiden själv att kolla runt, det tar inte många minuter innan du hittar brunt :) Nu har du två exempel att börja med, lycka till i ditt sökande!

[Camia7]
4/16/13, 12:19 PM
#5

Okej jag satt hela dagen igår och kolla runt men hittade bara två kennlar med bruna hundar (dom du sa nu) och den ena ligger 80mil från mig :)

lukasfelix
4/16/13, 12:23 PM
#6

Ok då kan du få ytterligare ett tips då ;) Kolla Fredsborgs kennel. Fast nu får du faktiskt leta själv, de finns därute! :D

Annons:
[Camia7]
4/16/13, 1:11 PM
#7

Tack hihi :) men det är 60mil dit:/ överdrev lite (kollade nu hur långt det är dit) på den andra dit va det 55mil.. Kan inte vara bra att åka så långt med en liten valp?

lukasfelix
4/16/13, 1:41 PM
#8

Inga problem för valpens skull! :) Vissa importerar ju valpar. Har man specifika önskemål får man nog vara beredd att åka en bit.

[Camia7]
4/16/13, 1:48 PM
#9

Ja ja då får jag åka långt för jag ska ha en brun :P

[Camia7]
4/16/13, 1:50 PM
#10

men kan inte hitta dagsljus hemsida?

[Camia7]
4/16/13, 2:37 PM
#12

Tack:). jag är så orolig att jag ska få en hund som inte är "bra" eller hur jag ska säga. hur vet man att man får en frisk valp då?

Är hon seriös? vad vet du om henne?

Sofy
4/16/13, 3:33 PM
#13

#7 Jag åkte från Stockholm till Hässleholm (som ligger i skåne) för att hämta min valp nyligen. Sedan åkte jag från Stockholm till Umeå för att hämta min förra hund och det klarar dom av.😉

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Annons:
[Camia7]
4/16/13, 4:49 PM
#14

Okej:) jag antar att det blir många piss stopp efter vägen? räknar med typ tre timmar extra på vägen hem?

Sofy
4/16/13, 6:53 PM
#15

Nej. De behöver inte kissa så ofta då de oftast bara sover och kissstoppen tar bara någon minut oftast. Senaste valpen hämtade vi med tåg och det gick suveränt.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[Camia7]
4/16/13, 6:56 PM
#16

Okej:)

DesK
4/16/13, 9:47 PM
#17

Om man vill ha en bra hund måste man räkna med att få qåka långt. Min Akita hämtade jag i Göteborg och då bodde jag i Stockholm. Nästa Akita måste jag nog köpa utomlands, eftersom det bara finns en aktiv uppfödare av rasen numera i Sverige. Transportproblemen går alltid att lösa! 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Camia7]
4/18/13, 4:32 PM
#18

Börjar få kennel-ångest:/ det finns så många men vem är bäst? Vill ju ha en bra hund

Upp till toppen
Annons: