Annons:
Etikettvalpar
Läst 1490 ggr
fredricakarlsson
2013-04-14 22:00

Läs gärna detta!

I fredags hämtade vi vår mittelspitz valp :D han hade två syskon och idag när jag är in e på blocket så ser jag hans bror som är till salu (efter bara 2 dagar)! Hon säger i anonsen att hon är allergisk och inte kan ha kvar honom.. Men det är så att hon säljer honom för mer än dubbelt så mycket som vi betalade för dom! Visst kan hon ha blivit allergisk för det vet jag iget om, men det är väldig respektlöst att först inte berätta något för uppfödaren och sedan sätta ett pris så att hon går med vinst på honom! Så antagligen va det så att hon såg ett tillfälle att tjäna pengar genom att köpa en renrasig hund med stamtavla billigt och sälja den för mycket mer! Jag blir jätte arg och samtidigt ledsen! Skriv gärna vad ni tycker, för jag tycker det är väldigt fel att göra så och uppfödaren blir ju såklart oxå besviken! Men det finns inte så mycket hon kan göra..

Annons:
[Camia7]
2013-04-15 00:04
#1

Visste inte att folk höll på så:/

vem köpte du din valp av? Jag ska köpa en mittelspitz men de finns ju hur många uppfödare/kennlar som helst, så vet inte vart jag ska hitta en bra valp och en bra uppfödare

Du kan Pm:a mig om du vill:)

SaraC
2013-04-18 21:14
#2

Får väl hoppas att hon inte kan lura någon och få den summa hon önskat.. Hoppas det löser sig för stackars valpen som hamnat helt fel 😕

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: