Annons:
Etikettträning
Läst 3018 ggr
karamellen11
2013-01-15 14:23

Eurasier rätt för oss?

Min pojkvän älskar stora hundar och har hos sina föräldrar en stor och kärleksfull leonberger. Jag själv är väldigt förtjust i henne och skulle vilja ha en liknande hund fast inte alls lika stor då den ska bo med oss i lägenhet och även bli min första hund.

Så nu har jag blivit total förälskad i den charmiga och vackra Eurasier'n. Vet inte varför jag kopplar ihop den med pojkvännens leonberger, men det är någonting som får mig att falla för rasen.

Men.. jag skulle gärna vilja prova på lite agillity och lydnad då jag har en kusin som är väldigt aktiv med sina hundar, så skulle det vara kul att hänga med någon gång.

Jag vet att rasen är avlad för sällskap, men tänkte höra om det finns någon där ute som tränar/tävlar lite agillity på fritiden med sin Eurasier? Och om hunden tycker om det? :)

Annons:
Spanaren
2013-01-15 15:37
#1

Själv har jag och min man en hane som är halv eurasier och halv finsk lapphund … en mycket lyckad kombination Tungan ute

Gå in tråden om svensk lapphund/eurasier som du ser under denna tråd för att läsa lite mera om Sokko.

/kram

[MariaFotografi]
2013-02-07 20:08
#2

Vad kul att det är så många som är intresserade av euraisern. :)
Jag har en dam här hemma och hon älskar agility, snabbheten är inte hennes styrka och vi tävlar ej men vi har hållt på mycket på fritiden. De är väldigt snabblärda och intelligenta.

Dock har vår eurasier patella och får inte hoppa höga hinder. Det är tyvärr väldigt vanligt bland eurasiern.

nitisen
2013-09-09 19:36
#3

Mina svärföräldrar hade en eurasier och det var första gången jag stötte på denna ras. Helt underbar hund och väldigt snabblärd. Lekfull och super mysig.

Vet dock inte hur han lämpar sig i agility då jag ej testat och de har tyvärr sålt honom. Men rekommenderar rasen!

Jax <3

Upp till toppen
Annons: