Annons:
Etiketthundsport-aktiviteter
Läst 1670 ggr
SaraC
11/26/12, 1:20 PM

Dagens aktivering!

Vad har du gjort tillsammans med din hund/dina hundar idag?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Vattnadal
11/26/12, 10:20 PM
#1

Idag har vi vilat efter gårdagen. Vi hade dragkurs hemma, så alla hundarna var trötta mentalt efter att ha haft en drös kurshundar hemma. Vi brukar ta det lugnt då, så att de hinner varva ner helt. Alla utom Vidar, Cora och Ingrid fick dessutom dragträning igår.

Jag gick en liten promenad med Vidar och Ingrid i flexikoppel (fästa i selar såklart) och Vittra lös, imorse. Inget godissök, för godiset var slut. Vidar snodde en påse med 1,5 Kg leversnittar igår. Vittra han nog dela lite, men hernn som har plåtmage fiser så illa idag, och är lite lös i magen. Jag ordinerar vila och standardts mage, samt om han är lös på sista rastningen även canikur.

Hoppas på krya hundar imorrn, så det kan bli en cykeltur eller längre promenad innan jobbet. Kanske dristar jag mig till att ta 5 hundar, Vittra lös och Vidar, Ingrid, Cora och Ego i koppel (då fästa i tolkbältet).
Efter jobbet har vi tisdagspromenad. Gratis gemensam promenad med lite träningstips för våra kunder. Då är det bara Vidar och Vittra med, men de är lite knubbiga, precis som jag, så lite extra motion kan vara bra!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
11/28/12, 2:05 PM
#2

Dagarna är rätt lika här nuförtiden.

Vi (eller rättare sagt jag) är lata här hemma. Försöker gå en halvtimmes promenad varje morgon, ibland blir det dock längre promenader om dagarna. Annars är det mest rastningar. Orkar inte gå mycket alls just nu. Husse får ta längre promenader när han är hemma.

Jag tränar lite trix och liknande hemma om dagarna istället. Ibland åker vi till min moster som har stor inhägnad tomt och så får han springa av sig.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: