Annons:
Etikettpresentationer
Läst 3963 ggr
Vattnadal
9/27/12, 10:01 PM

Presentaion av Ingrid!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är hon Kimassok's Ittuat Ingrid. Min nästa hund, Vidars efterträdare, fast han lever och egentligen bara är 9 år än.

Jag åker och hämtar henne på söndag, då hon är 8 1/2 v gammal. Ifall ni missat bakgrunden, kommer den här:

Vidar är mannen i mitt liv, brukar jag skämtsamt säga. Jag har haft honom sen han var 9 v, och har lärt mig läskigt mycket av att ha honom. Han är alaskan husky/&Grönlandshund/schäfer. Ju mer jag lärt mig, desto mer ser jag grönisen i Vidar. Bestämde mig i våras för att inte skaffa en RR efter honom. Även om de har många sidpor han har, så gillar de inte ruskväder. Tanken på en ren grönis började då poppa upp. Såg sen en valp jag blev kär i, riktigt rejält. Frågade om jag kunde få ta den på foder (mest på skoj) och fick svaret att han redan var såld. Men hon hade en parning på gång, där hon gärna släppte en hane på foder till Sverige. Kenneln är norsk annars, och det är dit man vänder sig för att få bra grönisar.
När kullen väl föddes, visade det sig att en tik kanske passar mig bättre, och Tove plockade ut den bästa valpen i kullen. Det är lilla Ingrid, och det ska bli underbart att lära känna henne.

En stor tanke jag har, är ju att uppfostra en grönländare med mjuka metoder. Jag vill visa de äldre grönlandsfolket att man varken behöver järnrör, alfarullningar eller hårda nypor. Att hunden tar efter de normer vi lär dem. Att växa upp med signalsäkra vänliga huskyn, och en människa som inte lär den att det är OK att dänga andra i backen kanske gör skillnad.

Kommer att uppdatera lite hur det går med henne, i den här tråden tänkte jag. Glad

Här kommer så dagens foto, som jag fick skickat till mig imorse, när jag längtade!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
SaraC
9/28/12, 9:24 AM
#1

Åh, vad kul! Jag var faktiskt påväg att fråga efter en presentation av henne, tjuvsåg lite på fb häromdagen.. Hon är ju läskigt söt Kyss

Ska hon vara innehund som Vidar och Vittra eller hur är det tänkt?

Det ska bli riktigt spännande att följa henne, och att se hur det går med uppfostringen såklart. Hoppas du kan ge de gamla stötarna en ordentlig knäpp på nosen! Flört

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

smurfan-13
9/28/12, 11:05 AM
#2

Ingrid är lyckligt lottad tror jag bestämt! :) Förhoppningsvis rör ni runt lite i grytan och fler inser styrkan i att vara mjuk och rättvis.

Himla söt är hon!

Vattnadal
9/28/12, 4:06 PM
#3

Tanken är att hon ska få växla och välja lite själv på inne och ute. Hon kommer att bo inne med oss i början, och skolas in i hundgårdarna med. Jag har lärt mig av erfarenhet hur mycket smidigare det är att ha hundar som kan spendera en dag i hundgårdarna, samt även nätter om så är. Därför hoppas jag att hon kan trivas med att vara där med Drífa och Skade, och Vittra ibland.

Men Sara, inte får man väl knäppa människor på nosen heller. Inte strafftänk ens där. Tungan ute Fast att visa att man kan, skulle vara otroligt roligt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

jonte1
9/28/12, 5:22 PM
#4

#3, -valptarmen ja.. Suck Tungan ute.

Intressant angående uppfostan. Gör gärna inlägg framöver.

Sophey
9/28/12, 5:27 PM
#5

Vilken gullvalp! Jatte intressant det dar med mjuka metoder, jag har ju sjalv en plan att uppfostra en framtida akitavalp med mjuka metoder i en trygg atmosfar vilket ar omojligt enligt de flesta har omkring.

Ingrid ar ett super gulligt namn. Jag kanner en valp som heter Ingridje har i holland Skrattande

Medarbetare på matlust

SaraC
10/1/12, 11:01 AM
#6

Har hon kommit hem? Skrattande

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Moonwing
10/1/12, 7:54 PM
#7

Usch..vad kär man blir..Skäms-men har haft många valpkullar..-det bästa är en, ..å få gosa å skämma bort..

Lycka till med din lilla Ingrid!Flört (tror det blir jättebra-hade en gång en sådan valp själv, som "sjöng" för mig heeela nätterna..i början!Cool)

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Vattnadal
11/16/12, 4:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här kommer några foton, har visst haft dåligt med tid att uppdatera här…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
11/16/12, 4:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Sover ofta lite hur som helst.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
11/16/12, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Hon och Vittra hjälps åt att stöka till.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
11/16/12, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Ligger som en groda med baken. Hoppas det betyder bra höfter!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
11/16/12, 4:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Duktig på att diska!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
11/16/12, 4:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Lite bus ute i hägnet. När hon hade bott hos oss i 2 v överlevde inte Draghundcenter henne längre. Hon skolades in med Drífa och Skade, och började vara med dem på dagarna.

Nu sover hon ute, men kommer in och umgås nån timme på kvällarna efter jobbet.

Varje morgon leker hon i hägnet med Vidar, Vittra, Skade, Drífa, Fenja och Bestla minst 30 min.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Vattnadal
11/16/12, 4:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Rallybus med Vidar och Bestla!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
11/16/12, 4:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Sen måste man ju vila, efter allt bus!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
11/17/12, 7:57 PM
#16

Ja, jisses vad hon växer! Men dom gör ju det, dom små liven.. Hon är så söt med sina fläckar Kyss Ska bli kul att se vad det blir av henne.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Moonwing
11/17/12, 10:20 PM
#17

Underbara bilder!, tack för att du delar med dig!!Kyss

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Sophey
12/1/12, 5:37 PM
#18

Underbart gullig!

Medarbetare på matlust

[RMSLiners]
12/1/12, 11:10 PM
#19

Stor hon redan blivit. Blir sjukt valpsugen nu.Kyss

Vattnadal
1/10/13, 9:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Det är inte lätt att fota en busig valp. Nu är hon 5 mån, väger 25 kilo och är ett stort härligt pälsmonster.

Det går fortfarande strålande att ha henne lös på promenader. Tandömsningen är snart klar, så det går att ha henne inne igen. Ett tag gick det sönder för mycket, helt enkelt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Vattnadal
9/23/14, 11:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Ingrid och jag i Högbo, lite kärlek innan  vi ska in i ringen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
9/24/14, 4:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Och så lite bus för att få till spänstigt steg och svansen över ryggen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
9/24/14, 4:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Och bra gick det! 

Excellent, CK, Bästa tik, BIR och cacib!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grace2009
9/24/14, 8:24 PM
#24

Vad grann hon är 😍

Elverpige
9/24/14, 9:00 PM
#25

Såg er i BIG-ringen i Högbo, hon är så snygg 😃

Vattnadal
9/25/14, 9:07 AM
#26

Jag är så otroligt nöjd med henne, och kommer att skaffa en till, det är jag säker på nu. Fast eftersom vi precis fått hem Embla, och planerar en kull huskyvalpar för att fylla på makens spann, måste jag troligen vänta lite. Cora är 12, Vidar 11, jag får i framtiden trösta mig i sorgen efter dem, men en till grönis.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Lavine
9/27/14, 6:12 PM
#27

Kul att det gått så bra, hon är jättefin!

Annons:
SaraC
9/27/14, 7:16 PM
#28

Vad hon växt!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
10/20/14, 5:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

4/10 var vi på SPHK utställning, Ingrid fick Very Good, och så var vi klara den dagen. Hade hoppats på bättre resultat, då vi var in i ringen tidigt, och hon var på strålande humör. 

Igår var på på SPHK Gävle Dala utanför Bollnäs. Ingrid gick in sist i ringen av alla hundar. Hon var trött, ingen lust att hålla upp svansen annat än när hon sprang, travade fint, men oengagerat, ställde sig, lät domaren känna, men inget engagemang där heller. Fast domaren gillade henne. Hon fick Excellent, CK, bästa tik och sedan BIM, där Kallasgårdens Qimanaq blev BIR. Sämsta på kritiklappen var att hon saknade gnista när hon sprang. 
Maken var hemma med magsjuka, så jag fick sköta uppackning, försäljning och allt själv. Ingrid protesterade mot buren, men var helnöjd så länge hon fick vara i kopplet med mig hela tiden.
På vägen hem slog vi till på 35 Kg kalkonmage och fötter på ett gårdsslakteri, så hundarna fick fest på kvällen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
10/21/14, 10:31 PM
#30

Grattis!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

luckysheltie
10/27/14, 7:39 AM
#31

Grattis, och vad fin hon är!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Upp till toppen
Annons: