Annons:
Etikettfikarummet
Läst 2010 ggr
SaraC
8/23/12, 10:06 AM

God förmiddag!

Hur är det med er alla? Har hösten kommit till er också?

Här småregnar det och är allmänt grått och trist idag. Sörplat i mig i en kopp kaffe i hopp om att känna mig lite piggare, men det funkade inte. Nu drar jag på mig regnkläderna och tar med polisfarbrorn ut i skogen istället, får se om vi kan hitta några guldsvampar.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
rebz
8/23/12, 10:40 AM
#1

Här har det regnat men är konstigt väder. Ena stunden är det sol och andra molnigt och grått, himlen är dessutom full av gråa moln. Men skönt att solen letar sig igenom till och från. Hösten har definitivt kommit hit, börjar bli kyligt ute. Vi har varit ute på en morgonpromenad och nu ska jag fixa och greja lite, sen i eftermiddag åker vi till min mamma och ikväll börjar agilitykursen. Hoppas vi slipper regn! Jag har varit krasslig sen måndagskväll förra veckan. Svullen och ont i halsen, ont i örat, dåsig, trött, huvudvärk, förkyld. Börjar smått tillfriskna från mitt hemska virus. Hoppas jag orkar med kursen ikväll :P Ha en bra dag!

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Vattnadal
8/23/12, 11:13 AM
#2

Jag sitter inne och latar mig. Hade tänkt ta en riktigt lång skogsprommis innan jag, Vidar och kanske Skade (Vittra löper och får vara hemma med tjejerna då, eftersom det är dumt att retas i ondödan med alla hanhundar som hälsar på, och stackars Dexter som vi jobbar med) åker till jobbet. Fast så blir det inte. Är i ett skov, så lederna protesterar för mycket, känner jag.

Ikväll ska vi köra 8 km rundan med 11-spannet, dvs alla hundarna, så de får motion i alla fall. Vi är så tacksamma att det äntligen är svala kvällar så att vi kan komma igång med höstträningen. Vi har varit ut en kväll hittills, och det gick strålande. Hundarna var förvånansvärt lugna, och då det bromsades så att Vittra och Cora skulle hänga med och tycka att det var roligt, tog det tid, men vi körde i alla fall!

Svampen har kommit på allvar. I tisdags var jag och mamma ut med 4 hundar och plockade närmare 2 kilo på 1 timme å 50 min. Då gick vi aldrig längre än 7 m från skogsvägen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

emin
8/23/12, 5:33 PM
#3

Sitter i skrivande stund med en kopp kaffe efter ett besök på gymmet. Fick vara där en extra halvtimme för det började spöregna. Yay. Trist att sommaren inte kan stanna augusti ut iallafall!

Om det klarnar upp ytterligare blir det en lång cykeltur med hunden.

Ha det gott!

Upp till toppen
Annons: