Annons:
Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1932 ggr
jonte1
7/27/12, 9:26 PM

Jag har flyttat(klor),

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

-min kontorsdel pga renovering utav utrymmen härhemma till en annan del utav fastigheten. Se där! Den Japanska sumobrottaren följer med och ligger bredvid datorn Skrattande.

-Ja det är mkt mattor härhemma. Akitan gammelmor har lite fobi ibland mot att gå på icke-mattbelagda golv.  Jag har sett en del roliga situationer när.. Klorna blir klippta på henne regelbundet ja och då går det bra att tassa omkring.

Den andra filuren som har både ras och arv som draghund(Samojeden gammelfar) som har fötter och klor modell större är inte så rolig att klippa på. Han slet ju ner klorna förr i tiden men nu får t o m jag ta med en vanlig klosax när det ska till. Hmmm.. Jag har ju en liten bultsax..

Hur gör ni mer era voffar och kloklippning, - Vattnadals voffar kan jag nog lista ut(dom som är dragaktiva) men ni övriga? Några problem?

Med glimten i ögat som vanligt Foten i munnen.

Annons:
SaraC
7/29/12, 5:22 PM
#1

Klipper cirka varannan månad om vintern, när det är barmark sliter han ner dem själv. Det är inga problem att klippa på honom, även om det väl inte är någon favoritsyssla för honom.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
8/1/12, 8:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vi klipper klorna på våra, även om några av dem bara behöver naggas lite på sporrarna, och vi låtsas klippa resten.

Sommartid rör de sig mindre, pga värmen, så det nöts inte ner lika bra. Grabbarna roar sig dock med att gräva och pyssla i sin hundgård, så jag klipper extremt sällan på dem.

Hur gör vi då? Jo, vi tar en ficka full med godis, den bästa klotången (resco) och sen får de sitta i makens knä, och jag klipper. Det blir lite mys, samtidigt.
Här är det Ubbe, vår hane som glömde läsa rasstandarden och blev alldeles för stor.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

jonte1
8/11/12, 4:08 PM
#3

#2, -den var riktigt bra. Hälsa sambon och be Ubbe strunta i rasstandardenTungan ute

[RMSLiners]
8/11/12, 4:28 PM
#4

Min hund är dragaktiv men klorna växer som ogräs på henne så det blir klosax. Hon är så förbannat kittlig så jag måste sitta gränsle över henne när hon ligger på golvet, min man måste hålla godis framför nosen så hon inte envisas med att klia sina tassar, och klippa för annars får man sig en rejäl spark och en hund som hoppar upp då det kittlas i tassen.KyssTungan ute

Upp till toppen
Annons: