Annons:
Etikettannonsering-reklam
Läst 4169 ggr
Graden91
2012-07-10 22:34

Utlånas på foder ev säljes! Husky tik! 2år

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, har en Alaskan Husky som jag känner att jag inte klarar av och varje dag är en dragkamp om koppel och lydnad, hon lyssnar inte när hon är lös och hon ser alla genvägar till att dra i kopplet, vilket jag tröttnat på efter mer en 2 år, har försökt och försökt, men känner att hon kanske inte är hunden för mig? Inne är hon jättekelig och vill pussas och mysa, och kan ligga lugnt och vila på golvet eller i soffan.

(hon blir väl motionerad och har även tagit hjälp av hundtränare)

Jag är själv uppvuxen med jakthundar som också har ett tufft psyke och trodde väl inte att en Husky skulle vara så mycket svårare, men kort och gott, jag har inte kunskapen, vilket kan leda till ex fel komunikation mellan henne och mig och massa knas och de vill jag inte.

(vi har åkt skidor efter henne och hon är väldigt duktig och possetiv till det, har dock själv inte kunskap att utbilda henne vidare i det, men min pappa som har tävlat lite i sånt med sina jakt hundar har kört henne flera ggr)

Hade henne ute på foder i ett par tre månader förra våren, men har så svårt att skiljas från henne så de slutade med att hon fick flytta hem. Men jag vill verkligen hennes bästa och bästa möjliga hem men jag tror tyvärr inte de är hos mig :(

(Har även en Chihuahua och henne är allt frid och fröjd med, de är så de ska kännas att ha hund, hon lyssnar och är uppmärksam, kelen, och helt underbar, så de är mer en hund för mig, för de ska vara kul att ha hund.)

Känner du att du har kunskapen, tveka inte att visa ditt intresse, jag är väldigt mån om hunden då jag haft henne sen liten valp, så inte första bästa och jag vill gärna ha referenser eller liknande.

Skriv om dig själv och din hundvana och vad du erbjuder i PM eller Mail.

elingraden@hotmail.com

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Annons:
Graden91
2012-07-10 22:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

<3

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Graden91
2012-07-10 22:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

flickorna <3

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

jonte1
2012-07-11 23:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hmmm.. Jag svarar med pm till dig att jag har skrivit ett svar på spetsarochurhundar/ifokus.se. Jag föredrar att ta det den vägen. Jag kommer inte att försöka påverka dig utan skriver bara om mina egna funderingar.

Tack förresten för fina bilder. Tja, att hunden i den här klassen drar och vill vara självständig tycker jag låter sunt. Det kanske inte är någon gå fot/dressyrhund.

Du skriver att du redan har testat att lämna iväg.. till fodervärd. Sen tar tillbaka.

Jag är duktig på att kolla/spåra på nätet. Jag..

-Du skriver att att du säljer häst..

-Du skriver ..

-Du skriver att "Bor i en 2:a lägenhet med sambon Petter och Alla våra djur, men blir
definitivt hus så fort nån av oss fått fast jobb, här hemma har vi just nu:
3Guldhamstrar, 30 möss, 4 råtthonor, 2 långhåriga katter, en Alaskan husky tik
och 2 marsvin, 3 kaniner."

-Du skriver att övernattning mot pris..  Skulle jag kunna få beställa plats för gammelfar(Samojeden).. Kvar skulle bli ett virrvar utav ståltråd ibland uppätna djuren i eran lägenhet. Bild bifogad hur..

Starkt psyke? "tar även emot djur för omplacering i mån om platser,
men då endast friska djur med tillhörande bur."..

Se till att ta hand om hunden nu vet ja, -väx upp och ta gärna lite ansvar för djuren du/ni har!

Graden91
2012-07-12 01:31
#4

Skriver väl också dubbelt då..

#13 Hästen var de läänge sen jag hade, han stog hos fodervärd i 2 år innan jag sålde honom till fodervärden, hade inga pengar inget jobb ingen ekonomisk stöttning hemifrån, hur tar man hand om en häst då? (Har fått klara mig själv sen jag gick ur gymnasiet, och jag flyttade hemifrån när jag var 16)

Alla andra eller rättare sagt ALLA djur tar jag hand om mer än väl, Alla har ALLT dom behöver och mer!! de är bara att fråga nån som känner mig.. Jag är oerhört noga med mina djurs välmående, köper foder som ska vara de absolut bästa för dom, bra rymliga fina burar åt dom som behöver det, tar dom snabbt till Vet om dom visar sig sjuka, och är det nån/några av djuren som inte trivs eller så, så försöker jag fixa de så gott jag kan, du kan absolut inte komma här och dra fram massa otrevliga åsikter och kommentarer utan att ens känna mig!

.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.

🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Upp till toppen
Annons: