Annons:
Etikettbruks
Läst 2996 ggr
chapp
2012-05-06 20:24

MH

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var vi på Brukshundklubben och gjorde MH. Rena nöjesfältet i skogen tyckte Leia. Jag fick bekräftat att hon är en pigg, social och lekfull hund men att hon inte håller "schäfer-standard" när det gäller aggression och dragkamp. Hon är inte så tuff, helt enkelt. Men hon är rastypisk.

Väldigt roligt och rekommenderas varmt.

Annons:
jonte1
2012-05-06 21:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Gammelfar håller med, -Schäfer standard funkar inte när det gällerSkrattande.

jonte1
2012-05-06 21:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Chapp, hoppas du fattar att jag.. kunde inte låta bliFoten i munnen å andra sidan:

-det spelar ingen roll hur stor hunden är i kampen utan hur stor kampen är i hunden.. Aldrig har jag sett gammelfar så förvirrad som när 14. . små voffar tyckte han kunde dra något gammalt över sig.

Kuriåsa, -damen som födde upp dom där små flyttade ca 2 månader efter DesK flyttade hit till samma område i söder där DesK flyttade ifrån hit. Damens föräldrar hade en Samojedtik som nätt och jämt orkade fylla 14 som vi träffade(jag o gammelfar). Jag tycker att jag och gammelfar vann på flyttningarna.

Ja tack, gärna fler foton Chapp! -Det gillar vi gammlingar här.

DesK
2012-05-08 19:23
#3

Jag säger, tja schäferstandard är just precis schäferstandard och det må vara en av Sveriges vanligaste hundar, men det finns många andra hundar, med en helt egen rasstandard. Så ska det vara, för vi vill ju självklart inte att alla våra hundar ska vara exakt lika!

Ps stackars gammelfar har fullt upp med att hålla reda på Teddie och de inte längre så små småmattarna Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

SaraC
2012-05-18 11:21
#4

Kul chapp!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: