Annons:
Etikettfikarummet
Läst 2290 ggr
Vattnadal
2012-03-27 15:52

Tokig dag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här tisdagen blev en trasslig och besvärlig dag på Odlingen. Först hade knasiga Bestla lyckats hoppa från kojan inne i boxen, till hyllan där vi brukar ställa hundmaten innan den serveras. Hon kom inte ner, så jag lyfte ner henne (efter ett snabbt fotobevis, så att ingen skulle misstro mig).

Inte så allvarligt, men eftersom jag inte vet hur länga hon stått där, så känns det inte OK. Maken skruvar ner hyllan när han kommer hem ikväll.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Vattnadal
2012-03-27 16:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

När jag var klar med utedjuren, mockade jag åt tjejerna, sen stängde jag in Drífa, Skade, Fenja och Bestla i sin hundgård igen och gav dem nytt vatten och frukost. Vittra fick då ut Ego, Ubbe och Cora att leka med i hägnet. Mockade åt grabbarna innan Vidar gick in med mig. Bytte vatten och matade smådjuren, och hittade 2 underbara argente texel (långhåriga och lockiga) hanar, far och son, döda. De hade stopp i vattenflaskan, som jag missat igår kväll. Gråter

När jag var klar inne, skulle jag bara ut, byta hundar i hägnet, mocka den sista gården och sen in, städa golven och sen ta en skogspromenad med Vidar, Vittra och Ego innan jobbet. Gick ut, stängde in grabbarna och Cora, gav dem mat och vatten, släppte ut Piro och Gjöa, mockade åt dem. Sen insåg ajg att något var fel. Vittra och Gjöa lekte inte! När jag kom ut i hägnet klängde Gjöa på mig, gnällde och var tydligt stressad. Började undersöka, och ser att hon är grusig om framben och nos, samt att läpparna är svällda och varma.

In, ringa veterinären, inget svar, ring sen. Ringde då faster, som redan var inne på Draghundcenter. Jobbet ligger i samma länga som veterinären i Söderhman. Hon sprang över, kollade att en veterinär var där, och ringde sen och gav mig deras "hemliga nr". Jag fick komma in på en gång.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
2012-03-27 16:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

De lyssnade på hjärtat, tog 3 rör blod, skickade en tjej att göra blodanalys på en gång, sen smärtstillande, kortison för att hindra att det svällde mer, sen 5 dl dropp i varje skuldra.

Blodanalysen visade att det hänt något. Vi fick 3 sprutor smärtlindring att ge hemma. Ska tillbaka om en månad och kolla blodvärden igen.

Rediga pucklar i nacken här.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
2012-03-27 16:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Nu ligger hon och vilar i bur på jobbet, ska ta det lugnt i 3 dagar. Fast hon har tröttnat nu, eller så har droppet gjort sitt, så att det är fullt i blåsan.

Det gäller ju att vätska på hela tiden.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

jonte1
2012-03-29 22:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bra bilder på . . Pigg voffe Skrattande.

Jag fick tag i Akitan i dag efter hon har ätit penicillin 17 dagar på raken. Stronghold var 14(7 dagar f:1 vändan) idag. Det vart badning igen.

Gammelfar? Han är ett annat djur. Bifogar en bild på dom två inomhus.

Vattnadal
2012-03-29 23:20
#5

Hon mår bra, börjar bli piggare, men vill tyvärr helt inte äta eller dricka. Det känns fortfarande konstigt i munnen…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
2012-03-31 16:38
#6

Men vilken dag! Förvånad

Tråkigt med mössen Rynkar på näsan Och med Gjöa. Har ni någon idé om vad som är fel?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Bondkaka
2012-04-01 09:32
#7

Jösses vad du vart med om mycket och även djuren!

Hoppas ni kan få svar på vad som har ställt till det för stackars Gjöa och att hon frisknar till snabbt!

Vattnadal
2012-04-01 20:24
#8

Det kan i princip inte vara annat än en huggorm…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[hamster-expert]
2012-04-09 10:23
#9

Vad fin hund! vilken ras?? ser ut somen vargfärgad husky, eller kanske en sarlos varghund?

[hamster-expert]
2012-04-09 10:23
#10

eller en västsibirisk lajka?

Vattnadal
2012-04-10 08:58
#11

Gjöa är en siberien husky, alldeles rasren, med CK på utställning.Skrattande

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Upp till toppen
Annons: