Annons:
Etikettutfodring-foder
Läst 1845 ggr
[Zipzee]
2012-03-08 19:54

Naturediet Färskfoder

Hej allihopa!

Jag sitter i skrivande stund och jämför, analyserar och funderar över Naturediets färskfoder. Min hund äter i nuläget Eukanuba Dog Daily Care Sensitive Skin. Jag bytte för ca 2,5 månader sen till detta foder då han blev allergisk mot RC Mini Adult, fick ett himla angrepp av finnar och pormaskar och började dessutom klia sig mer än vanligt i öronen.

Han funkar idag relativt bra på Eukanuba men ju mer jag läser om Naturediet desto med övertygad blir jag om att det är ett bra foder. Det innehåller minst 60% kött, är helt glutenfritt, fritt från konstgjorda ämnen och konserveringsmedel, samt är en certifierad holistisk produkt. Det innehåller dessutom Omega 3 och 6.

Tror ni att detta foder skulle passa bra till min kille? Han har som sagt vissa problem med hunden, har dock blivit bättre. Av RC var han i stort sett konstant lös i magen. Nu när han äter Eukanuba är han oftast bra i magen. Han är en periodare så vissa gånger är han väldigt kräsen och ratar maten, är därför väldigt bra om ni kan tipsa om vilken sort som är mest smakfull. Jag vill ha ett färskfoder då han verkligen slukar sin mat, och jag vill att fodret ska vara holistiskt.

Nu vill jag höra era synpunkter om det här fodret, både bra och dåliga. Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: