Annons:
Etikettpresentationer
Läst 3180 ggr
moonlights
1/5/12, 9:16 PM

Linus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sedan åkte min pappa och min syster och kollade på en hund åt mig, jag kunde själv inte följa med eftersom att jag hade skola och bor i Öjebyn, min pappa och min syster bor i Kiruna och det var där hunden var. Men om jag nån gång i framtiden skaffar en till hund så åker jag själv och kollar på den eftersom att det då är lättare och veta om man passar ihop med hunden, jag kanske bara hade tur den här gången :)

Det slutade iallafall med att de tingade valpen.Efter ca en vecka så fick jag träffa honom och har nu varit hans ägare i nästan en månad. Jag är jättenöjd med honom han är en helt fantastisk hund. Fastän han bara är 5 månader så är han nästan som en tre åring i huvudet, han är så himla säker i själv och är nästan inte rädd för något. Han blev en gång rädd för en tom soppåse som låg ute i snön och "fladdrade" han skällade lite på den till en början men sedan tog han mod till sig och gick fram till den och sen var det inget mer med det :D Jag ångrar inte för en stund att jag lät min pappa och syster åka och kolla på honom utan att jag var med, men om jag nån gång i framtiden skaffar en till hund så ska jag åka själv och kolla på den, för det kan ju vara så att jag hade tur den här gången.

Linus är iallafall en alaskan husky hane på nästan 5 månader. Jag har tänkt testa på lite olika saker med honom för att se vad han tycker är roligt. Det jag vet att jag vill göra med honom är lydnad, agility och lite drag. Det vi måste "träna" mycket på nu är att få en bra relation så att han blir mer fokuserad på mig än på omgivningen.

Annons:
jonte1
1/5/12, 9:26 PM
#1

Kul bildSkrattande.

Det behövs fler killar här på forumet, -framför allt polarhundsägareTungan ute.

moonlights
1/5/12, 9:30 PM
#2

Haha Glad

Men jag är "tyvärr" ingen kille Tungan ute

jonte1
1/5/12, 10:08 PM
#3

Ajdå… Har jag gjort bort mig igen? Linus är väl ett ….namn. Det kanske är jag som är för gammal för att begripa saker och tingSkrattande

Jaja(namnet på hunden är Linus) och ibland driver jag hejfriskt med allt och allaFoten i munnen när lusten faller på.

I a f trevligt med fler polarhundar på forumet.

Har'e

Mvh.

moonlights
1/5/12, 10:11 PM
#4

haha jo Linus är namnet på hunden, som är en hane :P

Vattnadal
1/5/12, 11:04 PM
#5

Härligt! Alaskan husky är en trevlig ras, eller hundtyp. Jobba massor på att vara en resurs, och på att det lönar sig att vara nära dig. Har du tur får du en husky som kan vara lös då, har du otur, är det en sån som det bara inte går med… Flört

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

moonlights
1/5/12, 11:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5 Jag har haft två alaskan husky tikar tidigare och dem har det inte varit något problem att ha lösa, förhoppningsvis kommer Linus också gå att ha lös Glad När jag har varit i Poikki hos pappa så har det gått bra att ha honom lös och han kommer när man ropar, fast om han ser nått intressant så kommer han antagligen inte lyssna på mig som tur är så finns det inte så mycket människor och andra "störningsmoment" hos pappa eftersom han bor så avsides. Men nu när jag är nere i Öjebyn igen så har jag inte vågat ha honom lös ute eftersom att jag är lite orolig att han ska sticka, så här kommer jag inte våga ha honom lös föränn jag "vet" att han lyssnar på mig. Däremot har jag haft honom lös i ridhuset så han har fått springa av sig + att vi har tränat inkallning och det har funkat riktigt bra men där finns ju inga andra störningsmoment Glad

Annons:
moonlights
1/5/12, 11:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här är en "helkroppsbild" på honom Glad

SaraC
1/5/12, 11:53 PM
#8

Vad roligt! Hoppas att allting kommer att gå bra!

Han är superfin!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: