Annons:
Etikettefterlysningar
Läst 6701 ggr
lilljessi
2011-12-18 19:34

Vit Akita!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker det är synd att det finns så få färger hos uppfödarna av Akita här i Svergie. Jag skulle vilja hitta en vit Akita. Någon som vet om några uppfödare här i Sverige jag har köpt min egna Akita av Amateraso.

MVH Jessika

Annons:
Sophey
2011-12-19 07:46
#1

Jag tror inte att du kan hitta det i Sverige i dagens lage men kan du inte titta i norge? de har storre utbud Obestämd

Medarbetare på matlust

DesK
2011-12-19 09:08
#2

Min Akitas pappa var vit Glad han var född i Italien. Det är antagligen därför som hon är så blek, ser nästan vit ut framfrån. Kenneln heter Novéns, men de föder bara upp Shiba numera.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

jonte1
2011-12-19 12:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1, Intressant bild. Den bekräftar vad jag har sett på en del andra Akitor att det måste finnas en del bl a Samojed i dom pga päls och man(kallas dom för lejon tro) Skrattande.

Bifogar en bild på en vit Akita(Samojed?) Tungan ute.

lilljessi
2011-12-19 20:29
#4

Nu ska vi se jag skulle säga att hunden på bilden är en Akita för den liknar min hund på pricken fast vit. Min hund har lång päls och det är ett genetiskt fel någon eller några i kullen brukar ha det. Det är inget farligt men är inte riktigt rätt enligt standarden. Enligt mig så tycker jag långhåriga nästan är sötare. Och på bilden du la upp en sån hund skulle jag verkligen vilja ha en långhårig vit Akita. Och ja dom kallas för Lejon man kan faktiskt ställa ut dem också på Akita dagarna har de en egen gren har jag hört. Har aldrig varit så mycket för att ställa ut men jag funderar på att gå nästa gång beroende på vart det är.

Jag och min sambo skulle vilja lägga till en samojed i vår familj. De verkar ha ett bra temprament men ändå vara livfulla och busiga och skulle nog passa bra till vår Akita.

Men jag skule tro att det är en Akita eller vad säger ni?

MVH Jessika

Sophey
2011-12-19 20:38
#5

Jonte jag visade pojkvannen bilden pa den langhariga akitan och fragade om han vet vad det ar for ras (vi bada ar val insatta i akitan som du vet) och han gav mig svaret att

ehm det ar val en sandar Flingan hund? (samojed) FlörtSkrattande

Medarbetare på matlust

DesK
2011-12-19 20:42
#6

#4 Jonte och jag kan i alla fall intyga att Akita och Samojed passar bra ihop. Bilden ovan är på en vit Akita ja! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
lilljessi
2011-12-19 20:50
#7

#6 okej det låter bra :P De kändes som en bra match..

Ja man ser ju på aniktet att det är en Akita och att den är för stor för att vara en Samojed :P

MVH Jessika

Sophey
2011-12-19 20:53
#8

Det dar med ansiktet kan jag inte halla med om da min samojed har ett liknande ansikte och aven leverfargad nos!

Daremot palsens struktur och kroppen ar annorlunda Flört

Medarbetare på matlust

lilljessi
2011-12-19 20:56
#9

#8 du har inte möjlighet att lägga upp en bild på din samojed?? :P

Sophey
2011-12-19 20:57
#10

Jag har tyvarr inga bilder da jag sitter pa svarforaldrarnas dator

Medarbetare på matlust

jonte1
2011-12-19 21:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#7,

-Jag är en stor Samojed.. Däremot så avsljöjade min husse direkt att det inte var en samojed pga kroppspropetiorna.

Vi skulle kunna köra gamla tiders häx-test angånde vatten Skrattande så ..

Bifogar ett foto.

/Mvh

lilljessi
2011-12-19 21:16
#12

#11 Aaa så det var din Akita på bilden eller?? :P Hur menade du häxtesterna?? :/ tihii Min akita gillar inte vatten han kan stå med fötterna i och dricka det men att simma i det är totyr :P tihii

MVH Jessika

jonte1
2011-12-19 21:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#5

Det är Gammefar själv och "Flingan" som nu mera har flyttat inom 2,5km håll på bifogade fotot.. Det är Gammelfars dotterdotterdotter. Hälsa din sambo Skrattande.

Akitan Teddie tycker inte om den intima kontakten dom har sedan tiden i hundgården.

Vem har sagt det är lätt att härberga en Akita? Eller en Samojed.

Med stora glimten i ögat Skrattande.

Annons:
jonte1
2011-12-19 22:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

#12

En lika stor och och starkare hund som en Akita hanne och som dessutom fiskar själv.

Ja det är en Samojed. Min. Räds inte vatten.

Samojeder och Akitor går bra ihop.

Bifogar ett fotoTungan ute

/Mvh

[hamster-expert]
2011-12-23 19:51
#15

#0 Gud vad fin Akita!!! har aldrig sett en med så lång och fin päls!!

lilljessi
2011-12-31 14:43
#16

#15 tack han är väldans fin, jag tycker om de långhårig :P

rudyC
2012-04-22 15:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

jag har en vit am akita tycker inte alls att det är ovanligt

jonte1
2012-04-22 16:00
#18

Xn.. Härligt skicka gärna in fler foton.

Jag rätta.. Matematik. Hmm skulle jag peka ut ett nummer? Nix

Upp till toppen
Annons: