Annons:
Etikettfikarummet
Läst 1642 ggr
Vattnadal
12/1/11, 10:21 PM

Det blir en valp ändå

Jag klickade ju inte med någon valp när vi hälsade på en kull för ca en månad sen. Förvånad och egentligen lite besviken, samtidigt som jag var lättad pga ekonomin (en valp är ju inte gratis, och inga pengar finns sparade till en köpsumma), åkte vi hem.
Nu är det ju lite tomt här hemma, sen tanten Freja fick somna in för 2 v sen.

Igår kontaktades jag av en huskybekant, som undrade om jag kunde tänka mig att hjälpa till att rädda ett gäng husky, främst tikar med valpar i Sthlmstrakten. Jag hann knappt svara, så hade någon förbarmat sig över tikarna och deras valpar. Vad som händer med de andra vuxna hundarna vet jag inte.

En kennel har i alla fall enligt hemsidan 7 vuxna hundar, 2 av dem är tikar med 6 valpar var, födda för ca 5 v sen. Nu är alla hundar beslagtagna och riskerar avlivning. Tjejen som får hem tikarna med kullar kontaktade mig, jag kollade upp stamtavlor lite och bestämde mig rätt snabbt för att ta en. De blir billiga, men blir trots allt regade i SKK. Hon som får hem dem nu i helgen tar dem för att rädda tikarna, och jag har lovat att försöka se om det går att skaka fram fler hem till de övriga valparna. Hon får ju 14 extra nu, och kan egentligen inte ens ta tikarna, utan gör det bara för att hon är godhjärtad.

Jag har preliminärbokat en kossafläckig tik, och får beskrivning av hur de är nästa vecka, och ser om jag håller mig till den jag bokat, eller om jag byter. Foton kanske kommer, framöver. Just nu har jag bara stulit foton från killen som ägt dem, och de kan jag inte lägga upp här.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Alex
12/2/11, 2:39 PM
#1

Vad spännande! Men himla synd om hundarna, hoppas verlkligen alla hittar bra hem!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

SaraC
12/2/11, 5:05 PM
#2

Oj, vad spännande! Ska bli kul att se bilder.

Hoppas verkligen det löser sig för alla hundar!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jonte1
12/2/11, 6:18 PM
#3

Alltid lika tråkigt att höra sådan historier. Bra att du tar möjligheten att dels kunna hjälpa till och samtidigt få någonting tillbaka.

fettmedkevlar
12/2/11, 10:32 PM
#4

Hoppas verkligen att det löser sig!

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Vattnadal
12/3/11, 10:08 PM
#5

Nu visar det sig att hundarna inte är beslagtagna, utan att ägaren (skriven i 2:a i centrala 08:a) ligger på sjukhus och hans släktingar försöker hitta hem åt hundarna för att slippa avliva dem. Enligt vad jag hört ska han ha varit kollad av miljö ett par gånger och nån av hans hundar har sett bedrövlig ut på utställning, dvs läskigt mager.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

fettmedkevlar
12/3/11, 11:53 PM
#6

#5 Oj, ja sjukhus kan ju hända. Men ändå, hundarna skall ju tas om hand trots det. Och måste erkänna att släktingarna gör rätt i att omplacera dem, hellre det än att hundarna lever i en bedrövlig miljö.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: