Annons:
Etikettutfodring-foder
Läst 3801 ggr
vivan454
10/20/11, 5:31 PM

fettsnålt valpgodis

Vad ger jag till min 6 månaders mittel-spitzvalp när vi tränar  som belöningsgodis som är tillräckligt lockande? Han har börjat bli lite rund i hullet.Är kyklingfilée torkad i ugnen bra? Vill inte ge honom en massa fett i onödan. Han får röra sig som han ska.Han var väldigt tunn och tanig tidigare så då fick han mikrade varmkorvbitar när vi tränade,men nu vill jag vara försiktigare och ge sundare belöning. Har försökt med hans mat men det tycker inte han är lika roligt som belöning.Hoppas på svar.Tackar på förhand.

Annons:
DesK
10/20/11, 7:00 PM
#1

Torkad blodpudding brukar många hundar gilla. Enkelt att göra i mikron också. Annars är väl ditt eget förslag torkad kycklingfilé ra också om än dyrare.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Dosi
10/21/11, 9:20 AM
#2

Testade igår att göra torkad kycklingfärs i ugnen(små duttar), det var jätteuppskattat! Även hemmagjorda köttbullar är ett bra tips, då kan man ju välja själv vilken typ av kött man vill göra på.

Sophey
10/21/11, 2:44 PM
#3

Hundar blir runda av spannmål, inte fett så länge det inte ges i överdrift men torkad kycklingfilé brukar gå hem hos hundar annars kan du förmodligen hitta lufttorkad lever i din lokala djuraffär.

Medarbetare på matlust

SaraC
10/21/11, 10:15 PM
#4

Gör eget levergodis! Billigt och populärt hos de flesta hundar! Bara att torka i ugnen.

Testa även att belöna med annat än godis, som en rolig leksak eller med en dragkamp.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: