Annons:
Etikettfikarummet
Läst 3394 ggr
SaraC
10/14/11, 10:41 PM

Vecka 41

Vad har hänt i veckan och vad händer i helgen?

Hundrelaterat eller icke hundrelaterat Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
SaraC
10/14/11, 10:50 PM
#1

Häromdagen var jag återigen med om ett sånt där obehagligt hundmöte. Suck! Den här gången en tjej och en kille, tjejen med en schäferblandis och killen med antingen en renrasig malamute eller någon blandis, de var på avstånd och så kort så han inte se. Vi kommer gående på en cykelväg och de kommer ut från ett bostadsområde och är påväg ut på cykelvägen och får syn på oss. Cirka 20-30 meter emellan. Båda hundarna börjar tokskälla, malamuten är helt galen och kastar sig som en tok i kopplet och killen håller för fulla muggar. Jag och Eros stannade så fort vi såg dem för att vänta in och se så de var kopplade och verkade säkra att möta (smal väg) och Eros ger inte ett ljud tillbaka och tittar knappt dit, ändå fortsätter de som galningar. Jag hör att killen som kämpar med malamuten säger något i stil med "nej, men det här går ju inte!" och så vänder de och går åt andra hållet. Jag väntar ett tag och går sedan vidare.

Jag blir så trött och arg! Varför är man ute med en hund man inte klarar av att möta andra hundar med? Då måste man ju säkra upp så att man vet att man kan hålla hunden och helst sikta in sig på vägar där det är mindre chans att möta annat folk tills man vet att man klarar att gå förbi en annan hund! Man ger sig inte ut på en smal cykelväg med en stor hund man inte kan hålla! Skrikandes

För övrigt har jag haft en bra vecka, kallt och blåsigt men ganska mycket sol ändå. I helgen blir det mys hemma och långpromenader i skogen. I morgon kommer en kompis över och tar ett glas vin och spelar lite spel, riktig tjejkväll!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

lukasfelix
10/14/11, 11:18 PM
#2

Usch så trist! :(

Mötte också en hund igår som började tokskälla, dock av mindre modell (typ amstaff/amstaffblandning) så trots att den slet och hade sig så hade ägaren inga problem med att hålla den. Nu är ju Koff tyvärr sån att skäller någon på honom på det sättet så skäller han tillbaka så det är väl inte mycket bättre det….

SaraC
10/14/11, 11:23 PM
#3

#2 Jag bryr mig inte om någon annan hund skäller och bär sig åt, för om min hund inte kan ta det och gå förbi utan problem så är det mitt bekymmer. (Och nu vill jag inte låta kaxig här, min hund behöver regelbundet träna på hundmöten för att det ska gå smidigt) Men jag blir så rädd när den som håller i kopplet inte verkar ha kontroll eller när man möter en lös hund!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

lukasfelix
10/14/11, 11:36 PM
#4

Nä Koff blev attackerad i förra veckan av en lös hund, dock var det en chihuahua så han kände inte ens av att den bet honom eftersom den bara fick grepp om pälsen…..Han blev mest rädd, inte att han gjorde sig illa

Träna på hundmöten är bra, har börjat göra det med Koff och det går bra :) Brukar trycka i honom godis när någon hund börjar skälla så att han inte ska dra igång han också (han försöker aldrig springa fram till hunden eller att han börjar slita i kopplet och ha sig) och så länge det bara är något enstaka skall eller ett par så går det bra, men när det är någon som står och råskäller så måste han mopsa upp sig lite och svara tillbaka

SaraC
10/14/11, 11:55 PM
#5

#4 Ja, lyckligtvis är det oftast småhundar vi möter som är på det sättet eller lösa utan lydnad som rusar fram här. Det är såklart väldigt tråkigt det med, för det förstör så mycket i allt arbete man lagt ner och man blir väldigt arg för det med! Men man behöver inte vara rädd för att den hunden ska bita ihjäl ens hund, om du förstår hur jag tänker..

Träna på avstånd med "godisregn" eller träna skvallerträning är mina tips efter att ha hållt på med det här länge med en envis omplacering Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jonte1
10/16/11, 8:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det där med hundmöten, stora eller små hundar. Det kanske kommer med åren. Det beror ju också hur den egna hunden är mentalt.

Jag har precis skruvat ihop en ny dator till mig själv  i helgen, det var på tiden. Den gamla jag hade var sedan 2002(!!!!) och den fungerar än men har blivit utflyttad i verkstadenTungan ute

Nej, -det är inget skoj. Vi kör allihopa Linux och det vevar runt på klenare hårdvara och samma funktion och bättre hastighet jmf Windows.

Jag räknar, -1,2,3….6 PC's i daglig drift. 1st huvudserver med 3st virtuella datorer körandes. 3st satelitmottagare(kör Linux) och 4st smartphones(Linux baserade(Android)). Allt sitter ihop i nätverk naturligtsvis.

Vi har lagt ut ca 65:- på mjukvara dom senaste 4 åren och det har varit till ett spel för ungdomarna på telefonerna+3månaders bildbehandligs program(flickr) på nätet

Är Linux krångligt? Inte alls. Vad är virus eller trojaner? Man slipper skumma samtal från folk som säger att dom är från Microsoft och vill att man utför instruktioner via telefonen och besöka vissa siter(har råkat ut för det själv och hade roligt) som det stog i lokalbladet i helgen.

Ja, jag jobbar med datorer men kan jag så kan andraOskyldig Bifogar en bild(skärmdump) på vad jag ser på mina skärmar(!) för tillfället.

Edit, jag tjatar om kostnader, nya datornkomponenterna bestod utav:

-nytt kraftaggregat

-nytt moderkort

-ny processor med inbyggt grafikkort(AMD FM1 A3850)

-Interminne(Ram)

Disk, låda hade jag redan. Kostade 3185:- inkl moms totalt. Det kommer att räcka till för mig ett tag framöver. Jag tror inte på 9 år till men :)

Annons:
SaraC
10/19/11, 10:17 PM
#7

#6 Det där är rena grekiskan för mig Tungan ute

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jonte1
10/20/11, 8:01 PM
#8

#7, ibland är jag mer än lovligt dryg. Det kanske var meningen. Voffarna står dock väldigt högt på prioritetsordningen.

I övrigt så känner jag mig väldigt mobbad här på siten som ensam kille. Jag kanske kan ta det i ett pm istället?

Eller också Foten i munnen som jag brukar göra..

SaraC
10/21/11, 9:24 PM
#9

#8 Ja, det är tråkigt att det inte är fler killar. Men det är likadant på de flesta hundsajter har jag märkt, konstigt nog. Men mobbad behöver du väl inte känna dig för det Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: