Annons:
Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 3130 ggr
Moonwing
6/29/11, 1:50 PM

Galen i gyttja?

Jomen, ibland kan man undra!..min goa, goa jycke har en favoritsysselsättning å rulla sig i s*k*i*t..-men det har mina andra hundar gjort me, innan..men det är inte det som är konstigt..han vill inte skaka av sig de´!!!!

Näe, då han triiivvvsss ssååå..-jag måste alltid ta in honom i duschen å spola av honom me lite kallt vatten..han skakar inte av sig själv!

När jag åker ut till mina hästar å han är fri å springa..så söker han inte upp hästskit eller sånt som mina andra raser gjort innan..tex grävlingsbajs..nä han springer ner till vår skogsgöl..å rullar sig i kanten, i leran..men ruskar han av sig?

..Nääee dååå..-måste alltid passa så jag kan sätta kopplet på honom när han doppat sig..eller slänga ut en boll så han simmar lite..ha"vill bara inte va´ren"..har aldrig upplevt det med en hund innan..Obestämd

Han är jue väldigt svart, så han ser ut som han går med woodo-mask..när han rullat sig..måste vara nåt spetsbeteende..Tungan ute

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
DesK
6/30/11, 8:01 AM
#1

Hmm spetsbeteende vet jag inte riktigt, min Dobermann gjorde precis så där Obestämd Teddie rullar sig gärna i bajs, men gyttja undviker hon, däremot Todd han klampar gärma omkring i gjyttja, men han rullar sig inte i den. Jag har faktiskt alltid trott att det är tikar som är värst på att rulla sig i allt (o)möjligt - de tycker att det är parfym Oskyldig

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Moonwing
7/1/11, 9:39 PM
#2

Ha, ha den va för kul.."vår dobber"Foten i munnen, jo,jo..-hade en Dobber-hanne innan..han ville inte ens blöta klorna i strandbrynet, ..den var kul Desirée! (var alltid tvungen å bada med honom-en 52 kg, bjässe i badkaret)-han var livrädd för allt "vått"..he,he.

…-samma med vår Dalmatiner, fullkomligen stel som en pinne när man badade honom, vet inte hur många ggr jag var tvungen att "livrädda" honom, när han inte bottnade i sjön-utlockad av oss!..ändå hade han simhud emellan tassarna!Förvånad

Men tror du har en viktig punkt, där..-mina tikarFlört har också varit smutsigare, min Golden, plus Schäfertik tex, var stört hopplös på allt glegg!Tungan ute

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

SaraC
7/1/11, 9:46 PM
#3

Nä min spets skulle då aldrig rulla sig i något, usch Tungan ute

Min moster hade en flatcoated retriever förut som älskade att rulla sig i allt möjligt äckligt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Moonwing
7/1/11, 9:53 PM
#4

Ha, ha.."skulle inte få"..-när man sitter på hästryggen/i sulkyn å hundrackar´n får syn på en skitpöl..så hoppar man jue inte efter..men jag håller med! ..blöt hund är för äckligt när det luktar i hela bilen..bläe!

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

SaraC
7/1/11, 9:58 PM
#5

#4 Inte "få" utan "då", han gör det inte Glad

Ja, blöt hund kan lukta riktigt bedrövligt! Tack och lov luktar inte min hund något otäckt när han är blöt, det man kan känna i doftväg är en pust av shampot Skrattande

Men som sagt har jag varit med om en del med mosters flatte istället, hon kunde rulla sig i någon koblaja och sedan var man tvungen att ta in henne i bilen och köra hem innan man kunde duscha av henne eller rulla sig i kattskit och så fick man gå en halvmil hemåt med en hund som luktade apa Guld i mun

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

DesK
7/1/11, 10:04 PM
#6

Wingen min Dobbis struntade fullständigt i vad som kom i hennes väg ute i naturen, hon plöjde fram som en skogsmaskin, men bada i badkaret eller duschen det var en helt annan femma! Skrattande Då krävdes det mattes tydliga och fasta hand, men hon var en fantastisk hund Glad Det var därför jag inte skaffade en ny Dobermann utan valde att "sadla om" till Akita - vilket jag aldrig har ångrat Skrattande Trots att Teddie gärna rullar sig i bajs Obestämd men hon är inte så svår att få med in i duschen om mina döttrar och jag hjälps åt FlörtOskyldig

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Moonwing
7/1/11, 11:29 PM
#7

Näe spetsar är betydligt bättre, kanske det ligger naturligt för dem i kalla polartrkter att inte bli så våta, eftersom man blir ju kallare..näe, är också trött på koblaje-promenaderSkrikandes..skönt å ha en liiiiteee vetigare hund, he,he..Tungan uteCool

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Upp till toppen
Annons: