Annons:
Etikettuppfödning-valpning
Läst 2614 ggr
WilmavK
3/31/11, 12:46 PM

Canaan valpar

Sista januari fick min Madicken (Canaan dog) 6 valpar. Det var både hennes och min första kull. Det har varit jätte spännande att följa valparna de här veckorna och se hur de utvecklats. Trodde aldrig att det skulle vara så mycket arbete men samtidigt har det gett så otroligt mycket. Den allra svåraste delen är att skiljas från dem. Att känna sig säker på att man skickar rätt valp till rätt familj. Titta gärna på fina valpbilder på www.kennelwibells.se

Annons:
Vattnadal
3/31/11, 2:24 PM
#1

Åh, nu vaknade valptarmen igen. Försöker låta bli att titta på just canaanvalpar, särskilt då röda…

Det är en ras som kommer att finnas på gården i framtiden, frågan är bara om hur lång tid. Har husky som främsta ras, och försöker övertala maken att man faktiskt kan valla hjälpligt med en canaan…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vosjes
3/31/11, 5:26 PM
#2

Caspian var riktigt söt! Kyss
Tyvärr sitter vi och planerar akita valp som nästa hund Obestämd

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

WilmavK
4/3/11, 12:57 PM
#3

Caspian är en riktig goding! En påhittig liten krabat som ofta kommer med både det ena och andra i munnen. Gud vet var han hittar allt!

Men jag trodde aldrig det skulle kännas så jobigt att skiljas från dem. Att de har sådana personligheter så tidigt! Men vi kan ju inte behålla flera….

Hälsningar

Mia

Vattnadal
4/3/11, 5:55 PM
#4

Ha ha, vi behöll 4 ur vår kull, fördelen med husky, man kan alltid bygga en till hundgård!Skrattande

Frestas du med för många foton (undviker David och Marias sida nu, för de har ju oxå valpar) kanske jag börjar fantisera för högt, så att maken blir arg!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
4/3/11, 6:04 PM
#5

Oh så spännande! Ska kika in på en gång!

Brukar besöka din sida lite då och då. Har varit sugen på en Canaan ett tag nu och det finns ju inte så många varken ägare eller uppfödare här i Sverige så de som finns och har hemsidor brukar jag titta in oss och drömma.

Stort grattis till kullen förresten!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

DesK
4/4/11, 3:07 PM
#6

Fin sida med fina bilder på söta valpar Glad

Dock saknar jag en ordentlig beskrivning av och information om rasen på din sida, det tycker jag bör finnas på varje uppfödares sida.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Upp till toppen
Annons: