Annons:
Etikettpresentationer
Läst 11123 ggr
SaraC
2009-08-19 16:33

Presentationstråd för hundar

Här får du gärna presentera din hund/dina hundar!

Du väljer själv vad och hur mycket du berättar! Exempelvis vad hunden heter, vad det är för ras, vad hunden används till och hur den är till sättet.

Lägg gärna in en bild också!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
SaraC
2009-08-20 13:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Eros är en japansk spets herre i sina bästa år. Han har stor personlighet och är en hund som vill vara med överallt. När han är med på det så är han rolig och trevlig att jobba med, men han har sina egna tankar och idéer. En riktig goshund och mattegris som är full i fart och bus.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
2009-08-21 13:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vidar är inte en rasren hund, men han har 2 polarrraser i sig, husky och grönländare. Han har tydliga sidor från alla sina raser, på gott och ont. Han är nu 6 år gammal, kastrerad sen 6 månader.

En rallytrakor framför släden, snabb och stark. En kul träningskompis, då han älskar att träna och lära sig saker. Gillar att mysa i sängen, tycker inte om när det är för kallt ute.

Han är dock är ängslig själ, rädd för det mesta. Dock har han en del rovviltsskärpa, så i blodspår tänder han mer på coola vilt som vildsvin od.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
2009-08-21 13:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sen har jag en till hund som platsar på den här sidan. Ylajärvis SM Polaris, eller Ego, som han heter här hemma. Nu ett år gammal siberian husky. Älskar alla, och är övertygad om att alla älskar honom.

Har redan visat framfötterna när det gäller drag. Kommer att jobba på att få honom att bli en kommandoledare. Han har hitills bara hunnit med en utställning för SPHK. Då var han 8 månader, och fick en etta med CK, och placerade sig sen 5:a i bästa hane, inte illa pinkat för en valp!

Nu har vi blodad tand och har anmält till rasspeciaslen i Bjursås 12-13 september, SKK med vettig domasre i Sundsvall 3 oktober, samt SPHK i Arboga 10 oktober.

Han kanske kan bli polarhundschampion, som jag sa när jag fick hem honom, 8 v gammal!

Erkännas bör väl att han inte är min än, på riktigt. Vi skulle köpa hans syster, men jag kärade ner mig så totalt i den här killen, att jag tjatade åt mig honom. Uppfödaren ska ha en valp efter Drífa när hon får sin första kull.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
2009-08-21 14:53
#4

Han är en riktig snygging, kan förstå att du inte kunde lämna kvar honom! Ska bli spännande att följa Drífa med kommande ev. kull!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
2009-08-21 15:39
#5

Sen är han ju alldeles otroligt kärvänlig oxå. Du borde träffa honom! Bor du inte i Dalarna? Kom och träffa oss i Bjursås isåfall, på huskyspecialen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
2009-08-21 15:54
#6

Nej, det är bara en 4 mil härifrån. Det vore ju superkul!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Vattnadal
2009-08-21 15:56
#7

Men då måste du ju komma dit! Vi är där lördag till söndag, då vi ska ställa både tikar och en hane. Gissar att vi tältar, då vi är för snåla för stuga…

Då får du träffa 3 av våra hundar, för jag gissar att vi försöker fixa hundvakt till de övriga…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
2009-08-21 16:07
#8

Ja, det vore skoj! Då kan man ju kika på utställningen också. Ska kolla om jag kan tjata med sambon eller någon.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
2009-08-21 16:09
#9

Det kommer att vara en hel drös snygga huskyn där, kan jag lova!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
2009-08-21 16:14
#10

Kan tänka mig det. Det måste planeras in!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SaraC
2009-08-21 18:45
#11

Syrran var sugen så vi kommer nog! Blir Vittra med?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
2009-08-22 17:06
#12

Vet inte än hur det blir med Vittra. Ev måste vi ju ta med hela högen…

Det är ju bra miljöträning för en valp, och hon ska ju själv ställas ut i framtiden.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
2009-08-22 17:47
#13

Okej. Sa till syrran att hon kanske kunde få träffa en goldenvalpis om hon följde, men hon tycker nog det är lika roligt ändå.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
KarolinaNowak
2009-08-24 00:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Det här är Kiwi. En snart 3 år gammal Siberian Husky tik. Underbar på alla sätt och vis. Dock med mycket envishet och egen vilja.

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Tatsja
2009-08-24 10:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Jag har en blandras. BorderCollie/ Karelsk Björnhund. Hon har bordercolliens smäckra kropp och karelens färger.

Sen har hon psyket av båda. Fast ibland undrar jag om hon inte är Katt/Tax och Drever.

Vig som en katt, snabb som en drever och tjurigt envis som en tax.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

SaraC
2009-08-24 12:54
#16

Vad roligt med nya hundar och medlemmar! Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
2009-08-24 15:52
#17

#14 Roligt att se henne nu, minns när du lade upp foton på henne här som valp för 3 år sen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

KarolinaNowak
2009-08-24 16:00
#18

#17 Ja, det var ett tag sedan Glad Hennes valptid var en ren plåga att gå igenom Tungan ute Kanske inte riktigt, men hon var en riktig vilde. Hon har växt upp och blivit en helt underbar individ. Vill gärna ha valpar på henne, men vet inte riktigt om det kanske är försent för det. Sedan har hon inte löpt på ett år Obestämd

Härligt med en sajt för spetsar och urhundar!

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Bleenda
2009-08-26 17:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

 Norrbottenspetsarna har vi till vildsvin och älg.

I ras standarden står det att dom används som trädskällare, men eftersom det inte finns så mycket stor fågel här så används dom till annat. Från ursprunget är dom allround jagande.

 Mycket kloka hundar. Används även till björn jakt och eftersök. Små kvicka hundar som kan vända i luften och slå på en tvärnit.

Hundvalp
2009-08-26 17:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Diablo är en blandning mellan Australian Shepherd & samojed :) Man ser ganska mycket att han har samojedblod i sig, men mest i tempramentet.

Diablo är just nu 1 år & 1 månad…

Jag använder Diablo till agility,spår,lydnad m.m Han behöver väldigt mycket motion. Diablo har en väldigt stor personlighet.

Annons:
Tatsja
2009-08-27 09:22
#21

#9 vilken sötnos. Det är så man bara vill köra ner händerna i pälsen. Glad

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

DesK
2009-08-27 10:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Hej!

Vi delar våra liv med Samojedherren Todd och Akitadamen Bishou

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

castilla
2009-08-27 23:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Hej

Jag har en Perro sin Pelo Del Peru - grande (pälsad)

Tilla, en tik på snart 6 år

// Gitt

Gitt

Taci
2009-08-28 15:04
#24

#22, jättevackra båda två! Två raser jag verkligen älskar!

DesK
2009-08-28 16:10
#25

#24 tckar tackar! De är rätt gamla (11 och 9 år) så de har sina egenheter och båda är mycket bestämda  Oskyldig Din Avatar är en Eurasier, eller…?  En spännande ny ras för mig  Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

SaraC
2009-08-28 17:29
#26

#23 Vad kul! De är inte så vanliga här om jag förstått det rätt?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

castilla
2009-08-28 23:03
#27

#26 Här inne eller hundar iFokus har jag inte sett nån ännu.

Fast det det finns ju inte så många. Min tik är den 9:de reggade svenkfödda -grande. Och det finns ca 45 reggade av -grande

// Gitt

Gitt

Annons:
SaraC
2009-08-28 23:54
#28

#27 Det var det jag menaden, i Sverige. Kanske uttryckte mig lite slarvigt Glad Oj, nej det var inte många! Kul att man får se en, hur är rasen?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

castilla
2009-08-29 00:41
#29

#28 För mig är det en ras som älskar sin familj och dom som den lärt känna över allt annat, sen kan den vara reserverad mot främmande. Har viss "vakt" i sig. Min har helt koll på att har inte några obehöriga ner på gården. En hund med fart i och läraktig . Mycket lugn inne . Men den är en liten tjuv. Samla på sig lite grejer el mat som den gömmer undan. Så för mig har den mycket beteende från sitt ursprung. Så när nån fråga mig hur Tilla är brukar jag svara att hon är lite speciel.

// Gitt

Gitt

SaraC
2009-08-29 15:35
#30

#29 Vad kul att få höra lite. Låter som de har en hel del personlighet.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ricko
2009-08-29 22:39
#31

Själv har man ingen hund just nu tack vare en envis mamma.. Men jag har haft 6 hundar + en fodervärds valp. Och antingen nu till sommaren eller näst nästa sommar blir det en valp :) raser vi haft är:

Alaskan husky

Papillon

Toy pudel

Rottweiler

Schäfer

Kuvasz

Vit herdehund

Gråhund(Fodervärds valpen var 25%Gråhund)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Taci
2009-08-30 01:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

#25, javisst är det en Eurasier. :)

Min hund heter Texas, o är som sagt en Eurasier. Han är lite mer än 10 månader gammal. En ganska så lat grabb, som gärna ligger o sover till lunch-tid om dagarna, jättesmidigt för matte o husse ;)

Han älskar människor, o andra djur, hans bästa vän är en av våra små kaniner, som han putsar o försöker leka med jämt, väldigt försiktigt såklart. Vi har ställt ut honom två gånger, med bra resultat båda gångerna, första gången blev han BIS-2 i valpklass, o han har även fått Hederspris båda gångerna. Så det är något vi kommer fortsätta med, o förhoppningsvis ta en kull på honom senare, om han visar sig ha fina höfter o armbågar :)

Ricko
2009-08-30 12:54
#33

#32, vilken vacker bild :)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

AnteMsson
2009-08-31 11:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Min hund heter Animal Gorska's och är en gammal draghund som jobbat på i 6 år som wheel framför släden tillsammans med sin bror.

Han har fortfarande lite dålig vana med folk, men han lär sig. Bodde tidigare bara med 50 andra hundar och träffade bara familjen som hade dem.

Han slutade ha lusten till jobbet och det frågades då mig om jag kunde ta honom till mig eftersom jag har gott om tid och trevliga livsförhållanden.
Dessutom kan jag ju språket och tecknen som de ger, så vi slipper den språkfrustration som kan uppstå mellan hund och människa ibland annars. Han har ju ALLA instinkter kvar och beter sig som ett vilt djur ibland. Han har ju då givetvis en stor trygghet i mig och flyr TILL mig om det är farligt.
Han är så "pappig" att det är gulligt ibland och ibland rent sjukligt.

Han fyller 8 år nu i höst och jag aktiverar honom med att gå allt från 2 till 5-6 mil om dagen (även om turer över 4 mil tillhör undantagen). Vi socialtränar och träffar andra hundar. Vi är ute mest hela tiden på ett eller annat sätt och jag är väl ifrån honom i runda tal 40-50 minuter i veckan.
Han är med mig hela tiden, var jag än går och vart jag än skall. Nu senast var vi ju i fjällen och snurrade runt och gick inte inomhus på 4 dagar.

Som alla siberian huskys är han ju en lite skygg, rastlös och ängslig själ, med ett stort jaktdriv och frihetstänkande. Men de gånger han lyckats komma ut, om vi varit hemma hos någon har han alltid hittills kommit på inkall. Inget man skall räkna med dock om det finns något intressant att jaga rätt på och döda. Men han är så snäll mot alla människor, framför allt kvinnor och barn - nyfiket tillbakadragen i alla lägen och vill ha ordning i leden.
Kort sagt, han kan vara "vild" tillsammans med mig och göra de sakerna som han tycker om att göra och som är rätt för honom att leva ut. För anledningen till att de drar slädar är ju bara ett sätt att utnyttja deras starka jaktinstinkter.

Vi lever ut det genom att följa ett spår han får upp i några timmar om vi är i skogen och han får träna sin fysik genom att dra barnvagnen ibland och ibland springer eller cyklar vi. Han är i fin form, så jag gör nog helt rätt. (Även om vissa på något sätt anser att en husky över huvud taget inte skall bo i lägenhet eller i stan. Vilket jag kan förstå om alla hemma går i skolan eller jobbar hela dagarna. Det är ju en ytterst social hund.)

Annons:
AnteMsson
2009-08-31 11:21
#35

Anledningen till att undertecknad ser så flängd ut, är att jag och Animal delar en bit torkat kött på fjället och bilden togs mitt i en tugga.

SaraC
2009-08-31 16:46
#36

#34 Det låter ju som ett perfekt nytt hem för en husky som tröttnat på att dra!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Amstaffen
2009-09-01 18:54
#37

Namn: Texas

Ras: Amstaff

Ålder: Runt 1 år

Kön: Tik

Färg: Blue fawn m. vita tecken

Personlighet: Lydig, och glad.

Älskar: att bada i sjön och springa fritt i skogen. Och matte såklart! Och katterna då… Agility, sök & lydnad är nåt han gillar också men eftersom han knappt är 1 år tränas det bara smått.

PS: har problem med att ladda upp bilder men nån får gärna ladda upp en bild åt mig från mitt fotoalbum

KickanW
2009-09-01 21:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Jag har en liten eurasiertik vid namn Novaya.

Hon är nästan fem månader

Jag känner igen mycket av det Taci skriver om sin grabb. Novaya sover gärna till 12 på dagen om jag så vill och är väldigt lätt att ha att göra med. Lätt att ta med sig och snäll mot allt och alla!

Smart är hon också, har själv lärt sig att öppna dörrar och papperskorgar (såna här med pedal).

psyko
2009-09-07 21:53
#39

Här är min schäfer/collie-siberian husky som betar gräsCool

SaraC
2009-09-09 01:04
#40

#38 Så söt hon är!

#39 Vilken härlig teckning han/hon har!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Mita-Star
2009-09-24 15:16
#41

Ceasar är en mexikansk nakenhund, stor. 7 månader.

Namn: Ceasar

Ras: Mexikansk nakenhund

Ålder: 7 månader

Kön: Hane

Färg: Grå med vita tecken

Personlighet: Utåtriktad och busig

(Jag har inga bilder här just nu men det kommer, vill ni veta lite mer gå in på http://ceasar.peugeot20zex.se/ det är hans hemsida med blogg)

Annons:
Jonna75
2009-09-26 01:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Jag har två Samojedtikar (Mor & Dotter)

Xena är ca 5,5 år gammal. Hon är fruktansvärt envis både då det gäller att jobba framför släden eller när vi tränar lydnad. Det är mkt fart i henne och älskart som sagt att springa. Inne är hon en myspropp utan dess like. Helt underbar

Hennes dotter Izza ca 2,5 år är en mjuk behaglig hund som gör allt för att vara till lags. Hon tar tillvara på varje gos stund hon får. Henne får man absolut inte höja rösten till för det får motsatt effekt på henne. Så det blir lite knepigt när Xena är tjurig och jag måste säga till på skarpen.

Det är mattes goa sockertopper iaf Skrattande

KitoBonito
2009-09-27 19:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Namn: Kito

Ålder: 3 år och 9 månader

Ras: Basenji

Kön: Kastrerad hane

Färg: Röd & Vit

Kortfattad personlighet: Han är en underbart älskvärd hund som ÄLSKAR när vänner kommer på besök. Han blir helt till sig och har inte problem med att ty sig till nya, trevliga människor. Han är självständig, som Basenjis ska vara, men är ändå riktigt duktig lydnad- och trixmässigt. Han älskar att träna för de där godisbitarna! Han sover länge om morgnarna, precis som jag och får rejäla dampryck om han inte får uppmärksamhet när han känner sig pigg! Ger jag inte med mig då så har jag ett helt hem att ställa tillrätta igen. Och för att nämna så lite negativt som möjligt är han en hund som är högst skeptisk mot konstiga och höga ljud och män med mörka, höga röster.

Behold!

Ricko
2009-09-28 18:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

#43 Jag som alltid undrat var Kito var för ras! ;D Fin bild!

Skrev ju lite i inlägg #31 men kan berätta lite mer om min egen hund, Sakura är väl den enda hund(ras) som passar in här men aja:

Namn: Ricko

Ras: Vit herdehund/Schäfer

Ålder: Fyllde 3 nu i sommras

Kön: Hane

Färg: Beige/vit med brun sadel(se bild)

Övrigt(kortfattat): Ricko är världens mysigaste man kan tänka sig! När man gråter går han fram till en sätter sig bredvid en och mysar eller slickar en i hela ansiktet. Världens lydigaste dessutom! Går lös på promenaderna, lyder alla, även kompisarna. Dock så om jag säger kom och nån annan i familjen eller nån kompis säger stanna så lyder han mig. MATGALEN är han verkligen! Rinner fradga när man kommer med maten. När han har halsbandet och kopplet rasla börjar han hoppa och gny i hundgården av glädje. Enda problemet är väl att han ej gillar andra djur (Tikar är ett undantag)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Ricko
2009-09-28 18:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Ricksötnöten som jag kallar han!

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

KitoBonito
2009-09-28 18:37
#46

Ricko: Haha, nu vet du! :) Tack så mycket!

Ricko
2009-09-28 18:47
#47

#46 Ja hehe ;) Varsegod :) Som liten var Basenji faktiskt en av mina nära favvoraser x)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

KitoBonito
2009-09-28 18:52
#48

Jasså vad häftigt! :D De är vackra och högst speciella

Annons:
Ricko
2009-09-28 18:55
#49

#48 hehe, ja dom är ju så himla vackra! Såg 2st valpar för nån dag sen. gudomligt söta! Skrattande

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

KitoBonito
2009-09-28 19:18
#50

Wraaaah! Valparna med deras rynkor <3

Ricko
2009-09-28 19:22
#51

#50 ja, haha! Älskar att hålla på med valpars rynkiga, roliga mage! Speciellt om det är en ras som t.ex Basenji, Shar-pei, Amstaff, Fralla eller Mops :D

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

KitoBonito
2009-09-28 19:29
#52

Hahah ja! Underbart!!! Bara tanken på det får en att längta efter valp ;D haha

Xondah
2009-10-12 00:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Jag har en Jrt på 7 år och en Lapsk Vallhund på snart 9 veckor. :)

Med min jrt är spårning nr 1, men vi tränar mkt annat. Vi får se vad vappisen kommer få jobba med. :)

SaraC
2009-10-12 13:50
#54

#53 Så söt han är lilla nyförvärvet!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

DesK
2009-10-12 13:55
#55

Å så söt!  Glad

Ursäkta en dum fråga, men vad är Jrt?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
KitoBonito
2009-10-12 16:01
#56

#55 Inte alls dum fråga! Jag undrar också.

SaraC
2009-10-12 16:06
#57

#55/56 Jack russell terrier Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Xondah
2009-10-12 16:40
#58

#54 #55 Tack:) Han är ett riktig yrväder..full fart här hemma puuh!

KitoBonito
2009-10-12 19:40
#59

#57 Ah, självfallet ;D

trex
2009-10-14 22:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Namn:  Skogsbygdens Dorotea Ärtig

Ras:     Västgötaspets

Född:  2001

Färg:   Grå

Bilden visar henne som 4 månaders valp.

Vattnadal
2009-10-15 00:29
#61

Gud vilken sötnos!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
2009-10-15 01:02
#62

#60 Supersöt och härligt namn Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
smurfan-13
2009-11-04 22:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Det är väl dax för mig att presentera mina kräk. :P Jag har 4 hundar som alla kommer från spanien. 3 av dem följde med mig hem när jag flyttade hem från spanien 2005. Sista killen kom hit i akutjour i februari och blev kvar.

Felix är äldst, "störst" och viktigast (iaf om ni frågar honom). Han fyllde 6 år i somras. Han fanns på centret när jag flyttade ner 2003 och han valde genast ut mig. Han var då runt 8 veckor och jag var helt förstörd efter att ha brutit upp med min pojkvän sen 5 år tillbaks. Felix gav sig inte utan tog på sig att se till att jag mådde bra. Och efter några veckor insåg vi alla att Felix och jag hörde ihop.

Han är en fantastisk liten kille på knappt 4 kg som är den enklaste hund man kan ha. Han är otroligt mattig, men det är något som bara visar sig när vi varit ifrån varandra ett tag. För två år sen fick han problem med sin rygg och jag trodde jag skulle behöva ta bort honom, men med rehab och kämparglöd tog vi oss förbi det.

smurfan-13
2009-11-04 22:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Enya fann jag när jag besökte ett annat center än det där jag jobbade. Hon var då ca 5-6 mån och hade precis kommit in till centret några dagar tidigare. Vad de visste gällande hennes bakgrund då var att hon hade bott hos en kvinna som hade hittat henne på gatan. Så min tös hann antagligen med 2 hem, liv på gatan och i ett center innan hon kom till mig vid 5-6 mån ålder. Hon var bara skinn och ben, men otrolig söt. Enya har haft det tufft och har nog på sätt och vis det tufft fortfarande. Hon litar inte på män, har svårt för hundmöten (men det var aldrig några problem innan vi flyttade till sverige och man var tvungen att gå i koppel) och älskar sin matte så mkt att världen går under då vi är ifrån varandra.

Hon är en otroligt rolig hund att leva med när allt stämmer dock. Påhittig och uppfinningsrik vilket gör henne himla rolig att utmana och träna tillsammans med. Världens gosigaste är hon med!

smurfan-13
2009-11-04 22:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Gimli, min lilla bebis (som nu inte är minst längre dock), hittade jag slängd i en sopsäck, inte ens ett dygn gammal. Tillsammans m honom låg 4 syskon, varav 3 var döda då jag hittade dem och den 4e dog efter 3 timmar. Gimli har jag alltså flaskat upp själv och platsen han har i mitt hjärta är självklart väldigt speciell. Han blev utdömd av opererande veterinär (armbågsled) när han var 18 månader och fick domen "Konstant halt, aldrig en prom på mer än 30 min och inte en dag ädre än 5 år". Världen rasade samman och vi satte igång med en lång rehabproccess. Idag är han 5 år och 8 månnader. Han har haft ett fantastiskt liv med långa härliga promenader och stort sätt aldrig haltat, men nu ser det inte lika ljust ut längre. I somras blev han påflugen av grannhunden och fick vila en period. Under denna perioden tappade han i muskler och vi lyckas inte komma iordning med detta tyvärr. :( Idag går han inge bra alls och jag hoppas bara att han ska vara med så vi får åtminstine en sommar till tillsammans.

Gimli är glädjen själv. Han är impulsiv och rolig. Han är den som alltid lyckats få mig på bra humör och har roat mängder med människor med alla sina påhitt. En del av mig kommer dö med honom då han inte längre finns vid min sida

smurfan-13
2009-11-04 22:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Familjens minsting är Parker på 2 år och 9 månader. Han kom hit som jourhund efter att ha bott i ett annat svenskt jourhem i 10 mån. Han var då livrädd för det mesta och helt innesluten i sig själv. Vi har jobbat hårt med att få honom att söka hjälp hos oss istället för att stänga in sig i sin värld när han blir rädd och det har gett resultat. När Parker hade varit hos oss i 6 mån beslutades det dock (efter inrådan av hundpsykologer) att han inte skulle flytta vidare, utan stanna hos oss. Risken att han skulle bli helt förstörd av att slitas upp, från oss som han byggt upp sin trygghet kring, var helt enkelt för stor. Vi har lååångt kvar och troligen kommer han aldrig fungera som en "vanlig" hund, men det är inte det viktigaste. Med oss är han avslappnad och trygg och iom det även en riktig buse. När han väl insåg att han fick ta plats och att vi älskar honom för den han är har han blommat ut massor. Han är en riktig liten pajas som får oss att skratta flera gånger om dagen. Igår var vi på vår första gruppträning och han visade en sida av sig som ingen vågat hoppas på. Jag trodde att det skulle ta flera gånger innan han skulle vara avslappnad nog att ens klara av nån enklare övning med mig, än mindre ta kontakt m nån hund eller människa. Men Parker for runt och hälsade på folk och fä och var så lycklig, tillfreds och avslappnad! Så stolt som jag var igår över min lilla fjant har jag nog aldrig kännt mig innan! Han är fantastisk och JAG är den som ska vara lycklig som fått chansen att lära känna en sån underbar individ!

SaraC
2009-11-06 11:43
#67

#66 Vad kul att få veta lite mer om dina hundar!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ricko
2009-11-07 18:09
#68

Glömde dock säga att jag ej har kvar Ricko..

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Jonna75
2009-11-07 21:19
#69

#53 Jo verkligen jättesöt Kyss

#60 Tycker västgötarna är så charmiga med sina korta ben Glad

Annons:
Eremitha
2009-12-01 16:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Tja!
Manook heter jag.
Eller Iasaks Qeeraq, om vi ska vara ordentliga.

Alaskan malamute!

Bloggar här.
Eller bloggade, kanske … det är väldans svårt att få Matte att lämna datorn ifrån sig numera.

Fair Winds and Following Seas!

SaraC
2009-12-01 16:59
#71

Hej Manook! Vilken stilig grabb du är! Kul att du länkade till din blogg, den var riktigt rolig att läsa.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
2009-12-01 17:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Manook, du får allt putta bort matte från datorn och börja blogga igen, hälsar Vidar!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Eremitha
2009-12-03 00:58
#73

Man tackar!
Jag får väl lura bort henne nån gång, hehe.

Fair Winds and Following Seas!

jagkan
2010-01-13 00:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Jag vill presentera Milla 2 år Pastor Garafiano ("Garafiansk" vallhund). Det är en ras från La Palma, Kanarieöarna den används mest för att valla getter. Det är en gammal ras som nästan försvann men som har "räddats". Rasen har nyligen blivit godkänd i Spanien, men det är en ras som "alltid" har funnits här på ön. Hon vaktar gärna och följer alltid den som är svagast i huset, tex min 87 åriga svärmor eller det yngsta barnet. På promenad har hon oss alla under uppsikt, vill helst ha oss samlade i en liten grupp, henne behöver man aldrig ropa efter. Här är en sida med mer info. : http://www.garafiano.com/

jagkan
2010-01-13 00:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75
SaraC
2010-01-13 16:01
#76

#74 Vad spännande. Påminner lite om en schäfer. Jättefin var hon Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Gingo
2010-02-20 20:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

jag eller familjen har en samojed schäfer och collie korsning på 5 snart 6 år, Hon heter inka och är en tik. Familjen fick hon när hon var valp och då hatade jag hundar. men när hon började bli upp mot tre år ungefär var jag ute och gick med hon lite då och då kan ju säga att det var den ända motion hon fick.

Sen blev jag bara mer och mer intresserad av hundar och började lära hon saker (hon kunde bara sitt och ligg innan jag började med hon) så jag började lära hon kommandon till olika saker och hoppa lite med hon. Och nu är hon jätte duktig och följer med när det händer något på byn. träning nästan varje dag bus och lek väldigt mycket i skogen, hon älskar att vara ute i skogen och springa fritt.

När jag först började arbeta med hon kunde hon inte vara lös nånannastans än på gården och nu går hon lös i skogen och nästan överallt med mig :)

DesK
2010-02-20 22:09
#78

#77 Vilken fin hund! Vad roligt att du och hunden har så trevligt tillsammans Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Gingo
2010-02-20 23:31
#79

#78 ja visst är hon :) inget slår glädjen man får tillsammans med en hund Skrattande

SaraC
2010-03-16 16:48
#80

#79 Hållet helt med Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Kicki-Izla
2010-03-30 02:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Jag ska väl presentera min dam också. Min hund är en lapsk vallhund som nyss är fyllda 4 år.  I stamtavlan heter hon Fjällfarmens Nome men här hemma kallar vi henne för Izla.  Hon är en glad och en något envis dam i sina bästa år.

Livet med Izla skulle nog enklast beskrivas som en bergodalbana och jag skulle ljuga om jag påstod att hon inte gett mig ett par gråa hårsstrån under dessa 4 år Flört.  Men trots allt så är hon min lilla solstråle som alltid gör saker med glimten i ögot och som lyckas charma de flesta som kommer i hennes väg.  Hon älskar att spåra och att få använda nosen.
Izlas motto i livet är: Fullt ös medvetslös!! Skrattande

SaraC
2010-03-30 16:04
#82

#81 Hon är jättefin!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jonna75
2010-04-30 18:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Jag har glömt att presentera mitt "nyförvärv". Sparade en av killarna från kullen jag hade då det inte blev någon tik till mig Gråter.

Han är en Samojed och heter i stamtavlan White Crystal Dancing Snowman men kallas för Myzak Glad

Annons:
Jonna75
2010-04-30 18:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Gissa vad dessa två har för släktskap hihi!

SaraC
2010-04-30 20:42
#85

#83 Ser ut att bli en riktig snygging!

#84 Kan det var mor och son? Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jonna75
2010-05-01 03:33
#86

#85 Det är faktiskt Farmor och barnbarn. Dom är så skrämmande lika Glad

SaraC
2010-09-03 23:55
#87

Kanske finns fler som vill presentera sina hundar? Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

chapp
2010-09-14 00:16
#88

Här kommer mina två stjärnor: Chapp och Leia. Chapp är gammelhunden, en hede-hund, pensionerad jakthund som skulle ha "tagits bort" (det heter så i Härjedalen) men som jag räddade undan galgen. Han är det mest tillgivna och lugna man kan tänka sig, 10 år i år. Leia är Chapps självutnämnda lekkamrat (Chapp önskar intensivt att han slapp), 5 månader och finsk lappis, söt som socker men livlig som en fjällbäck på våren. Som tur är har Leia fått andra mer passande lekkamrater, tex grannens Viktor som är ridgeback och jätteSTOR men snäll.

chapp
2010-09-14 00:22
#89

Får inte till det med bilden. Man trycker på "browse" eller? Någon som har något tips om varför det inte går?

DesK
2010-09-14 00:24
#90

Vilken webläsare använder du?

Jag kan inte ladda upp bilder i Chrome, men i Firefox går det utmärkt.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
SaraC
2010-09-14 19:14
#91

Välkommen hit chapp!

När du ska bifoga en fil trycker du på "Bläddra" och letar reda på filen i din dator. Om det inte går kan det bero på att bilden är för stor eller att den inte är i rätt format.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

chapp
2010-09-14 19:20
#92

Installerade Firefox men det funkade inte heller.

SaraC
2010-09-14 19:24
#93

#92 Det ska då inte vara några problem i Firefox. Jag kör både Explorer och Firefox och har inga problem. Kolla så att inte filen är för stor och att det inte är fel format. Annars kan du få hjälp inne på Support iFokus

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

DesK
2010-09-14 19:26
#94

Gör bilderna max 800 px på längsta sidan så funkar det att ladda upp dem

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

chapp
2010-09-14 19:53
#95

Tack för all hjälp! Hur gör man bilderna max 800 px? Jag har försökt hit och dit men dras med en svår dator-dyslexi.

DesK
2010-09-14 20:00
#96

Du måste öppna bilderna i något bildbehandlingsprogram. Där klickar man på redigera, då får man upp en ruta där det bland annat står hur stor bilden är. Titta vilket som är den längsta sidan, klicka i den rutan och markera det värde som står där och skriv istället in 800 klicka sedan i den andra måttrutan så ändras den vanligen automatiskt så att bilden behåller proportionerna. Spara bilden med filändelsen .jpg i en lämplig katalog. Sedan kan du ladda upp den här.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

exa1
2010-09-20 12:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Jag har här hemma 2 eurasiertikar och 1 eurasierhane.
Molly är äldst, 4 1/2 år. Lugn som en filbunke och gosar gärna när hon vill. Väldigt följsam och har varit otroligt lättlärd.

Rambo är 9 månader och importerad ifrån Finland. En otroligt social och gosig kille! Är villig att lära sig saker om han får något gott som belöning.

Tequila är Mollys första avkomma och är 14 månader. En tjej med mycket energi och kärlek! Gillar att busa och träna. Vill hälsa på alla och även gosa väldigt mycket!

För att se fler bilder gå in på min profil eller hemsida!

Annons:
SaraC
2010-09-20 13:07
#98

#97 Vilket härligt gäng du har! Jättefina hundar Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Denna kommentar har tagits bort.
[Shaiya]
2010-09-29 13:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Vitbjörnen's Geisha my sweet flake - också kallad Flingan är våran 6åriga lilla Samojed bitch som gör allt för en liten bit godis, älskar mat och la på sig ett rejält hull efter sin kastrering då hon drabbades av en kraftig livmoderinlammation men nu kämpar vi med att få våran lilla snöboll att nå sin målvikt. Meningen var att vi skulle ha henne som utställning och kanske även en kull med hjälp av hennes uppfödare men så blev det inte!

Flingan älskar långa promenader och draghund hade hon aldrig kunnat bli då hon stannar i minsta motstånd. Flört

[Shaiya]
2010-09-29 14:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Whiskey är ca 13 år gammal och vad han är är ett stort mysterium. Han avlades till att bli en draghund men pga sitt för sociala och inget intresse för drag blev han helt enkelt en soffpotatis hos oss.

Enligt "stamtavlan" så hette hans pappa Varg och ingen har någonsin sett eller hört talas om hans far och efter mycket special träning och veterinär besök (tränaren har arbetat med vargar) konstaterade dom att det var mins 50% varg i honom för hans beteende utan att de ens hade en aning om vart han kom ifrån, enligt "uppfödaren" rymde hans mor väldigt ofta och det fanns en hel del vargar där han bodde så vem vet? kanske är han en varghybrid kanske inte. Annars är han 25% Grey hound och 25% Siberian husky och 50% ???? Flört

Älskar att springa och har en jaktinsinkt som är okontrollerad annars är han världens mysigaste lilla puff som inte klarar sig utan en stor varm säng och en soffa för sig själv. Glad

[Shaiya]
2010-09-29 14:08
#102

Lexie är en hund som hittades utanför Dublin i Irland av hundar utan hem som bara skin och ben (verkligen) hon togs till Sverige och vi blev kära i henne på en gång nu är hon min lilla älskling vars bästa vän är en illervalp på 4 månader.

Lexie har haft en tuff tid då vissa personer förstört hennes beteende mot andra hundar och människor samt utnyttjat hennes vakt insinkt men vi försöker sakta men säkert att få henne att bli bättre mot andra hundar och det går jätte bra då hon knappt bryr sig längre!

Våran lilla mussla. Kyss

[Shaiya]
2010-09-29 14:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Tyzon är en, 2 årig ja vi vet inte vad. Vi hittade honom tillsammans med en zigenare på ett industriområde som hävdade att han var border collie och tysk jakt terrier men det är han inte i närheten av men det gör ingenting för han är ändå våran lilla clown.

Tyvärr går han inte ihop med våran husky då han blivit könsmogen så han får bo hos min bror och dom trivs bättre än bäst tillsammans.

Det var tur att vi hade 2 000 kr i fickan den dagen, annars hade vi inte haft honom idag! Flört

[Shaiya]
2010-09-29 14:14
#104

Oj, det blev dubbel inlägg om Flingan kan någon ta bort inlägg #99? Skäms

Annons:
Vattnadal
2010-09-29 17:28
#105

Fina hundar, välkommen hit, och #99 är borta.Glad

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Shaiya]
2010-09-29 19:33
#106

Tack! och Tack! Flört

Taurus
2010-10-08 09:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Här bor det 2 keesar. Glad

Quinsey 5 år och Uffe "Puffen"15 månader.

SaraC
2010-10-09 22:35
#108

Härligt gäng Shaiya!

#107 Vilka fina killar!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Maja2
2010-10-17 11:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Det här är Kelly, en 4-årig podengomix från Portugal som jag adopterade genom Hundrondellen i februari i år. Hon är helt underbar, lätt att ha göra med, lydig, har henne lös för det mesta. Hon söker kontakt hela tiden och ligger nära mig i sängen på nätterna :)

Maja2
2010-10-17 11:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Här är min andra hund, 2-åriga Podencomixen Paddy. Han kom genom ADA från Spanien och jag har haft honom sen i mitten på juni i år. Han är sprallig, älskar att springa, rolig att arbeta med. Han går bra att ha lös, men man måste vara alert då det är mycket jakt i honom. När vi var på fjällvandring i Augusti tog han en mink :/

Taurus
2010-10-18 08:26
#111

#108 Tack Sara.
Tycker också dom är fina och mysiga killar. Glad

Annons:
[Nallegardenskaniner]
2010-10-24 15:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

vi har en "liten" Samojed kille som heter Great Tundrans Alexej "Kenai" Han används just nu till Freestyle och Gos men också drag :)

på sommaren är det cykel o vintertid är det spark! :)

[lottaeriksson]
2010-10-26 03:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Jag har varit aktiv på Hif förut, men har under en tid haft uppehåll. Nu är jag dock tillbaka, med en ny liten filur i familjen!

Tarox är av rasen American Staffordshire Terrier, är strax över 3,5år.

Ingo är av rasen Eurasier, är 6½mån. Vi går just nu unghundskurs hos Hundens Hus i s-vall, och har sen planer på att bygga på med aktiveringskurser osv.

SaraC
2010-11-01 14:04
#114

#113 Välkommen hit! Nu har du alltså två snygga killar, kul! Hoppas du tittar in till Hundar iFokus igen också Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Mumilainen
2010-11-16 13:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Bergtuvas Wenonah "Wilda"

Min Siberian Husky tik född 13 Juni -07. Som liten kallades hon för terrorist men hon har lugnat ner sig med åren. Älskar mat, pipleksaker, att jaga djur (därför jag aldrig har henne lös!!) Drar gör hon men det är inte det bästa hon vet, när hon tröttnar på de så låter hon Melwin sköta jobbet och lunkar själv bredvid och ser nöjd ut! Min lilla prinsessa! :)

Mumilainen
2010-11-16 13:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Bergtuvas Maranello "Melwin"

Min Siberian Husky hane född 10 December 2008. Han är ett energipaket, han är en riktig mysahund och kryper upp i knät direkt han har möjlighet till de. Han älskar att dra!! Kräsen med mat men äter bra. Mitt lilla charmtroll.

SaraC
2010-11-17 18:45
#117

Välkomna hit Wilda, Melwin och matte!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

smarra
2010-12-06 01:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Har två finska lapphundar, en tik Gulmårans Biiga f. 2005-08-07 och en hane Herding Instinct's Herra Kaunis som vi kallar Harley f. 2010-01-11, går just nu en rallylydnadskurs, förhoppningsvis så blir det lite drag nästa vinter

Annons:
SaraC
2010-12-06 14:32
#119

Välkommen hit smarra! Vilken snygg lappis på kortet!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Moonwing
2011-06-29 00:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Hallou!..Jae´å min jycke har ramlat in här..han äe en fyrvägskorsning..äe, få se nu..Alaskan M,Schäfer,New Founland,å Kelpie..-alltså det bästa av de´mesta..å det viktigaste..han äe min bäbis..KyssTystSkämsSkrattandeCool

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

DesK
2011-06-29 10:27
#121

Hello Wingen, kul att du har hittat hit Glad Fin voffe med det mesta av det bästa Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Moonwing
2011-06-29 13:31
#122

Jupp! Tack för den komplimangen!SkämsSkrattande härliga hundar me hussar å mattar härinne+..härlitt mycke´å läsa på sajten!..väldigt mycket bra fakta!Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

jesspett
2012-06-27 13:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Detta är då Astá, eller Tjakkes Ninja som hon heter från uppfödaren!

Rasen är Lapsk Vallhund

Hon är en energisk och glad snart-11-veckors-valp som älskar människor och barn, är sjukt nyfiken på andra hundar men vågar än så länge inte riktigt gå hela vägen fram ;), gosar gärna och proväter allt!

Favvolekar för tillfället; kurragömma, få "varsegod-komando" för att attackera gosedjuren och självklart att tugga på pinnar. (Bäst är egentligen att riva upp mossa o äta den men det säger tråkiga vi nej till ;) )

Vi kommer nog prova på lite allt möjligt med henne i framtiden för att se vad hon och vi tycker är roligast!

SaraC
2012-07-02 15:39
#124

#123 Så fin hon är Asta!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jesspett
2012-07-02 21:52
#125

#124 Tack Sara! Just nu tycker vi hon är som sötast när hon sover ;) Litet bitmonster är vad hon är! ;)

Annons:
Luckysoul
2013-06-13 11:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Min hund Lucas är en blandning mellan Jämthund och Coonhound =)

Han är snart 2 år och en av de drygaste hundarna som finns. Han hör när han vill höra och gör lite som han själv vill. Han har små attitydproblem mot andra hundar. Dock har han blivit mycket bättre på sista tiden och nu kan vi nästan gå förbi alla hundar utan ett utfall =) Han är inte helt duktig på att lyssna än, men det kommer =)

Mina planer för Lucas är att börja tävla lydnad. När han tränar är han en helt annan hund. Mer fokuserad, mer arbetsvillig, en underbar lyssnare och snabb på att förstå =)

WolfMoon
2014-01-12 21:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Namn: "Selune" Ambrakir River aka Loonie
Född: juni 2013
Ras: Northern Inuit Dog
Från: England

Här är min Selune, eller Loonie som hon kallas. Hon är en Northern Inuit Dog (Ej godkänd ras ännu) och i skrivande stund endast 7 månader gammal.

I tre år har jag och min man velat ha en Northern Inuit och har haft kontakt med en Engelsk uppfödare under dessa år, och när tiden var rätt för oss fick vi äntligen hem vår lilla tjej.

Vi kommer att ha henne till dels drag, men även agility, lydnad och andra bruks grenar.

Jamie+Engla
2014-01-13 15:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Jag börjar väl med den äldsta här hemma ;)

Engla, 6 år gammal podengo portugues pelo liso pequeno tik. Ovanlig täckning (vit med gula tecken, podengo brukar ha en färgad grundfärg) 

Husets ledare men också husets bitch ;) Här har vi en gammal dam som vet precis vad hon vill, på gott o ont. Mjuka filtar av bästa kvalité är viktigt. 

Engla används just nu som avelshund men har flera år av aktivt tävlande bakom sig.Engla kommer att få komma tillbaka på allvar igen när hon går upp i veteranklass. (Utställning)

C.I.B SECH DKCH NOCH NORDCH CPHW-09 Faidros Santa Clara-A-Velha

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
2014-01-13 16:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Kiara, tik ur kull 2 efter Engla.  Kiara är en 2 år gammal Podengo tik av färgen röd med vita tecken.  Den här damen liknar sin mamma i humöret, dock en yngre och en mer livlig och allmänt mer glad mot allt och alla. Dock så blir hon sur när hon får vara ensam med de andra hundarna. Pigg och framåt är en ganska bra förklaring ;)

Kiara har sedan slutet av 2012 fram tills idag tävlat en hel del inom utställning både i sverige och i Danmark. Kiara har många vinster och det väntas fler. Både grupp placeringar och BIS placeringar har hon hämtat under 2013.

SECH SE JW-12 CPHW-13 Fashion Star Isn't She Lovely

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
2014-01-13 16:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

Jazz, hane ur kull 3 efter Engla. Jazz är en hanvalp på nästan 4 månader som lever livet med sin storasyster och sin mamma. En pojke med humör. Men dock en lättlärd valp som har goda chanser att gå långt i Utställnings ringarna. Han är anmäld till Qpolen Valp den 22 feb och ställs då såklart i 4-6 månader, klass 1. Jazz är till salu Fashion Star Rocket Raccoon

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Upp till toppen
Annons: