Annons:
Etikettklicker-shaping
Läst 2177 ggr
SaraC
8/20/09, 1:47 PM

Använder du klicker?

Vid vilken typ av träning använder du dig av den i så fall?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Vattnadal
8/20/09, 2:00 PM
#1

Jag använder det till inlärning av fåniga trick samt skvallerträning och att bryta Vidars blockeringar mot andra hundar.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
8/20/09, 2:21 PM
#2

Jag använder det inte på min hund, men har klickat andras ibland vid inlärning av mindre moment.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
8/20/09, 3:44 PM
#3

Använder det inte heller på min vovve, har tänkt på det många gånger, men träningen går bra även utan klicker så.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Hundvalp
8/26/09, 5:16 PM
#4

Ja, det gör jag. Jag använder den mest till trix m.m

LinneaChristina
12/14/09, 10:02 PM
#5

Jag använder det till i princip ALLT! Både vardagslydnad, problembeteenden, tricks, agility och lydnad. Tycker det funkar helt otroligt bra i de allra flesta fall.

Men man måste ju förstås komma in i det lite innan man märker alla fördelar. Som tränare måste man lära sig att tajma, att sätta lagom höga kriterier m.m. och hunden måste lära sig erbjuda beteenden.

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

Xondah
12/14/09, 11:58 PM
#6

Jag har alltid lärt in trix utan klicker men köpte 1 och upptäckte att de gick lite snabbare. Så trix för de mesta. Och inkallning på min jrt som är väldigt svår i inkallning och klicker har underlättat mkt där. :)

Annons:
Tokryck
12/15/09, 8:12 AM
#7

Jag använder den i moment där jag behöver visa exakt när jag tycker hon gjorde rätt. Annars tycker jag att själva tänket bakom är viktigare. Det är ju trots allt bara ett verktyg!

KitoBonito
12/15/09, 7:59 PM
#8

Klicker använder jag till i princip all nyinlärning. Jag ÄLSKAR klicker!

smurfan-13
12/15/09, 9:08 PM
#9

Vi använder det på både hundarna o katterna. Främst till trixträning och annat flams som hundarna älskar att pyssla med. Men typ all träning vi gör är flams och trams för skoj skull, så klickern är med mkt ;)

LinneaChristina
12/16/09, 12:06 AM
#10

#7 Där satte du huvudet på spiken! Man kan klickerträna utan klicker och man kan använda klicker utan att klickerträna…

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

KickanW
12/16/09, 12:28 AM
#11

Jag har precis börjat klicka in Novaya. Ska bli spännande att se om den går att använda på henne! :)

Missel
12/16/09, 5:25 PM
#12

Jag änvänder klicker, lydnad och trix.

[Star-Di]
2/16/10, 2:09 PM
#13

Använder klickern till i princip allt, dock tycker jag ibland att det är lättare att lämna den hemma när man är ute, det är nog mycket att hålla i händerna ändå. tränar ändå på samma sätt.

Annons:
Taci
2/16/10, 4:41 PM
#14

Nej det gör jag inte, känner inte att det är något för mig.

Upp till toppen
Annons: