Annons:
Etikettagility
Läst 4746 ggr
SaraC
8/19/09, 8:47 PM

Tränar du agility?

Tränar du agility med din hund eller dina hundar? Du kanske även tävlar? Berätta gärna om vilken hund du tävlar/tränar med och hur det går för er!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
psyko
8/26/09, 4:01 PM
#1

Jag tränar inte agility med min vovve (schäfer/collie-sibbe). Han hoppar gärna över jättehöga stängsel och staket och springer snabbt och smidigt iväg när han känner för det men inte när det är meningen att han ska göra det.

Jag kör mest skogsagility och det går jättebraGlad

Hundvalp
8/26/09, 5:11 PM
#2

Jag tränar för det mesta agility med min hund för att han behöver den motionen istället för att gå flera mil per dag. Diablo är en blandis mellan Aussie & Samojed det är mycket motor i honom så då kör vi Agility.

Ricko
9/29/09, 12:51 AM
#3

Tävlade aldrig, men tränade! pappisen var väl bäst på det.. Nu blir det väl 3-4 timmars agility bara/veckan då jag bara kör agility med mina kompisars hundar.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Exxa
9/30/09, 5:07 PM
#4

Jag tränar agility med min husky Exxa, det går superbra och vi har även börjat tävla så smått :)

http://www.exxa.se

Ricko
9/30/09, 5:14 PM
#5

Fast Huskyn, Schäfer blandningarna, Rottisarna och Kuvaszen var också bra :)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Ricko
9/30/09, 5:20 PM
#6

#4 Kollade på Bloggen din, Aww gud vad söt hon är! ÄÄÄÄKLSKAR Husky's, våran var också väldigt fin :) Syncro , Matic och Quadra var hemskt fina!, Vem är uppfödaren och vad är h*n hemsida?

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Annons:
LinaK
10/1/09, 12:37 AM
#7

Inte just för tillfället. Men tänker anmäla mig i vår till någon agilitykurs tror jag. Men bara på amatörnivå Glad

Har både tränat och tävlat mycket i agility förr. Tränade med våran förre hund som var en border collie. Lånade även en border terrier av en uppfödare av den rasen som vi kände.
Hon kunde varken sitt eller ligg när jag tog mig an henne, men hon blev riktigt duktig tillslut.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LinneaChristina
12/14/09, 9:38 PM
#8

Jag kör agility med min kees. Har tränat i kanske ett år, tävlat sedan i somras. Det går rätt bra, men hon är lite långsam så vi får ofta tidsfel.Roligt är det i alla fall! :D

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

SaraC
12/14/09, 9:52 PM
#9

#8 Det såg ut som att ni har kanonroligt ihop på banan!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Lejonhjartas
4/26/11, 10:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag kör agility och lydnad med min Siberian husky Scorpio.

har gått tre kursdagar och kan redan leda honom genom en bana förutom med vippbrädan. Började med den idag och slalom är vi fortfarande på ''handvisning''

Men han är min lilla stjärna ♥

Lydnaden har vi bara apport kvar … Någon som har tips på hur jag på bästa sätt ska lära honom det? Jag kan kasta tex en boll och han springer iväg och har jag tur tar han den och springer i väg :p Men han har inte så stort intresse för någon leksak alls :\

bifogar en bild på honom när han var liten valp ^^ (förra året)

SaraC
4/27/11, 12:04 PM
#11

#10 Sötis!

Kul att det går bra med träningen! Har tyvärr inga tips att ge då apport inte alls är min grej, men det är säkert någon annan som vet bättre! Skapa gärna en egen tråd om du inte får svar här, en del kanske missar ditt inlägg här på grund av att tråden ursprungligen handlar om något annat än din fråga.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Xondah
4/27/11, 1:31 PM
#12

Jag har börjat träna agility med Kirous, började mest för skojs skull här hemma. Men han verkar tycka det är så kul och jag med så jag ska nog gå en nybörjarkurs så får man se sen om man fortsätter ännu mer. :)

Vosjes
4/29/11, 5:52 PM
#13

Jag vill så gärna träna agillity men jag har ingen hund som tycker om sånt och det känns lite tråkigt att träna när hunden inte ser det roliga i det så vi tränar lite andra grejer på bakgården.

Framtida valpen hoppas jag på att hon tycker om agillity då kommer vi nog börja träna på hobbynivå.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Annons:
smurfan-13
5/1/11, 12:50 PM
#14

Här börjar vi bli riktigt fastbitna i agilityn (igen - körde mkt när jag var yngre m familjens hundar). Gick kurs i höstas för att Enya och jag hade kommit så mkt i olag och behövde nåt kul att göra ihop och sen har vi fortsatt m kurser och brukar åka ut till klubben nån gång extra i veckan.

Vi har mkt kvar att jobba med (främst läskiga gungbrädan, men även handling och snäva svängar mm då det går FOOOOORT när tösen springer) och mian egna tävlingsnerver är så kassa, så ja tror aldrig att vi kommer börja tävla, men kul har vi iaf!

rebz
5/5/11, 5:43 PM
#15

Jag tränar inte agility, men jag är sugen på att börja någon kurs i höst när Bino är 1år. Han har så mycket energi och tar stora hopp över våra små trösklar. Så jag tror han skulle klara det skitbra :)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

eemmaf
1/9/12, 12:28 PM
#16

Jag har tävlat i Agility i 3 år, med min Jack Russel och min Pomeranian :) Är jätte roligt, och det tycker också hundarna!

Med vänliga hälsningar

Emma

Michaela-N
1/25/12, 9:25 PM
#17

Ja det gör jag, jag har en papillon som fyller 2 år i april.

JoannaLi
1/27/12, 7:24 PM
#18

Jag 'tränar' agility med två av jätmhundarna.

Yngsten, Jappe, tycker att det är kanonkul, men han tyckte nog bäst om godisarna i början, men nu är det så ihopkopplat, så nu blir han till sig så fort jag börjar gå mot ladan där grejerna förvaras.

Mellanhunden, Tassa, är vig som en katt, men inte alls godissugen, utan där kör vi mer med 'BRAAAA!' och mysstunder.

Det har gjort dem mycket lydigare, mycket mer uppmärksamma, och det är ju hlet klart värt det, när man har och göra med en 60-70 cm hög hund, muskulös, och i toppkondition… ^^

Hiro
2/29/12, 9:34 PM
#19

Jag brukar *träna* Tinja (Norrbottenspets tik) lite i agility, 2 hemma snickrade hopphinder, jag önskade jag hade fler <:o
Tinja är snabb då hon får upp farten (brukar ha hindren lågnt ifrån varandra så hon får springa lite ^^)

Får man vara och träna på BHK om man ej har en brukshund? :s

Har någon tips på något bra ställe där man kna köpa typ billiga hinder? :o ^^

Michaela-N
2/29/12, 9:39 PM
#20

#19 BHK? Brukshundsklubben? (brukar förkortas BK var därför jag undrade)

I så fall ja :) Men de flesta klubbar har som regel att man måste vara med i klubben för att få träna där.

Annons:
Hiro
2/29/12, 9:55 PM
#21

#20 Ahah oj hehe :p man lär sig något nitt varge dag ^^
Oki, jag har en släkting som jobbar på BK… kan nog fråga henne hur det är med Bkn bi har här :p

Upp till toppen
Annons: