Annons:
Etikettpresentationer
Läst 7461 ggr
SaraC
8/19/09, 11:20 AM

Presentationstråd för medlemmar

Här presenterar vi oss själva!

Det är inget tvång, men det är alltid trevligt att få en liten bild av vilka man pratar med. Hur mycket eller lite du skriver och om vad, bestämmer du själv!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
SaraC
8/20/09, 1:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sara, 23 år, Dalarna.

Pluggar till lärare. Har ett år kvar, får se vad som händer sen! Bor tillsammans med min sambo, hunden Eros och katterna Lill-Gustav & Gottfrid.

Ledig tid tillbringas med familj och vänner. Tycker om att träna hund och hoppas på att kunna satsa lite mera när jag får möjlighet att skaffa en till hund. Tycker även att bakning, matlagning, målning, fotografering och heminredning är kul!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
8/20/09, 1:35 PM
#2

Elin Mattsson, 35 år.

Jag jobbar deltid i en konsumbutik efter att ha jobbat 10 år i djuraffär. Är utbildad hundkursledare via hundutbildnuingsgruppen och har precis påbörjat min kursverksamhet.

Jag bor på en lantgård i södra Hälsinglands skogar med maken Krister. Vi har en golden och ett gäng husky. Roar hundarna med drag, blodspår, vardagslydnad, klick och trick-träning och att bara hänga tillsammans. Avelsplaner finns på både husky och golden. Väntar just nu med spänning på om Drífa, siberian husky, hinner börja löpa inom 3 v, annars får vi skjuta på parningen så att hon inte missar tävlingssäsongen helt…

Har alltid haft massor av djur, för tillfället har jag min musuppfödning, lite ödlor, fåglar, akvarium, kanin, höns och insekter. Nästa sommar fyller vi på med får, getter och ankor.

Den tid jag har över efter ovanstående, fyller jag med umgänge, levande rollspel (medeltid med mer eller mindre fantasyinslag, samt 40-tal).

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Bleenda
8/26/09, 11:51 PM
#3

Jag är 49 och bor någonstans i mellansverige. Medarbetare till en kennel som föder upp jakthundsraser. Spetsar, taxar och stövare.

Jobbar på en skola för barn med särskilda behov.

Håller även på med fotografering och hästar. Intresserad av människor och psykologi. Hundars språk och mycket annat som rör just människan och hunden.

Älskar att gå i naturen och bara vara. Och umgås med våra 12 hundar.

KickanW
8/27/09, 12:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag heter Kristina, men kallas Kickan, och är 19 år.

Jag bor tillfälligt hos mina föräldrar i Hälsingland. Flyttar till Stockholm efter jul någon gång. Där ska jag läsa "Mänskliga rättigheter & demokrati" på Högskola.

Förutom vovvsan har jag sju (snart nio) råttor och en fågelspindel. Hos mina föräldrar bor dessutom tre katter, två dvärgpapegojor, hönor och kalkoner.

Det som intresserar mig mest är musik, fotografering, litteratur och politik.

Jag har svårt för det där med att se naturlig ut på foto, men det här är jag i alla fall.

SaraC
8/27/09, 1:06 AM
#5

Kul att få lära känna er medlemmar lite bättre!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[peter54]
8/27/09, 2:36 AM
#6

Hallå. Äldst hittills i den här tråden, fyller 55 strax före jul. Jag vill gärna vara med här. Annars håller jag mest till på Reptiler iFokus eftersom jag sysslat med såna i hela mitt liv. Jag vistas också en del på Livskvalitet, Djurparker och Exotiska djur.

Jag har alltid föredragit spetshundar framför andra typer av hundar. Gillar framför allt det större lite raggiga raserna som, laikorna, grönländare, malamute, huskies, karelare, gråhund, jämte och samojed.

Den sista hunden jag hade var en samojedtik vid namn Silka, men det är länge sedan nu.

Numera har jag ingen hund, det går inte att få in i vårt liv just nu eftersom jag är borta tre hela dagar i veckan och min fru jobbar heltid. Ingen av oss har möjlighet att ha med hunden och jag kan inte tänka mig att ha en hund som får vara ensam två dagar i veckan.

Annons:
Alex
8/27/09, 3:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag är Alexandra, är 20 år och bor i Karlstad/Bengtsfors (hemadress i Karlstad, men inget som binder mig dit och pojkvän i Bengtsfors… Flört). Är för tillfället hundlös efter att min kelpie flyttat tillbaka till sin uppfödare efter fyra år, men har en islandshäst som dock befinner sig närmare 50 mil bort, i Norrtälje. Hon är betäckt, så nästa år har jag två hästar om allt går som det ska. Flört

Att skaffa iller har funnits i planerna en längre tid, så det blir det förhoppningsvis snart också. Glad

Är just nu arbetslös, och utan djur blir dagarna rätt sega, så jag gör väl vad jag kan för att fördriva tiden… iFokus, fotografering, fika med vänner… Har planer på att starta upp nåt eget, så vi får se hur det blir med det. Flört

Har väldigt dåligt med vettiga bilder på mig själv på den här datorn, så ni får leva med den här.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

SaraC
8/27/09, 1:46 PM
#8

Välkomna peter54 och Alex! Kul att ni hittade hit!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

xcess
8/27/09, 4:45 PM
#9

Hanna Åberg, 20 år och norrköpingsbo. Kontorstant till yrketFlört

Är uppvuxen med hundar, vi har haft bouver, alaska/husky blandning samt Risen. Men har erfarenhet av andra raser genom bekanta, jag ä inte den som säger nej till att vara hundvakt!

Eftersom jag har flyttat hemifrån räknar jag numera mig själv som hundlös även om pappa har 2 jättemysiga Tyska jatterrier.

Djur har alltid varit ett jätte intresse för mig och hemma finns 1.1 flygpungekorrar och några ormar. I familjen finns även div ödlor, kossor, underlater och höns!

Min dröm är att kunna köpa en American Akita till hösten 2011Tungan ute

Jonna75
8/27/09, 11:47 PM
#10

Mitt namn är Jeanette, är snart 34 år. Har just börjat hundskötarutbildningen som är 1 år. Bor i norrbotten tillsammans med min dotter å våra djur

Har alltid haft djur runt om mig hela livet. Skaffade min första hund 94, det var en finnspets. Har även haft Schäfer, Siberian/malamute. Nu har jag hittat en av mina drömraser, det är Samojed. Har två Samojeder hemma(Mor & Dotter samt en norsk skogis

SaraC
8/28/09, 6:36 PM
#11

Välkomna hit!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

idaleck
8/28/09, 7:07 PM
#12

Jag heter Ida, är 23 år och bor i Norrtälje. Jag har ingen hund men planen är att skaffa en när jag är klar på polishögskolan om ett år.

Efter en evighet av letande efter en ras som tilltalar mig så hittade jag av en slump canaan. Det känns som en hund som passar mig och förhoppningsvis blir det en sån i framtiden =)

scth
8/28/09, 10:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag heter Sarah. Jag är 20 år och bor med min sambo i Västerås.läser entreprenöriellt företagande i borlänge men pluggar på distans. Jobbar då och då på hemtjänsten som timvikarie men min dröm är att någon gång starta eget.

Det mesta av min fritid går åt till Vår malamute Ayasha. Mina stora intressen har altid varit djur, framförallt hundar och hästar och har tidigare tävlat i hoppning.

Annons:
castilla
8/29/09, 1:29 AM
#14

Jag heter Gitt och är 48 år. Vi bor på en gård i Öllstorp som ligger lite utanför Vinslöv i Skåne. Har alltid haft hund och hållt på med djur (hästar, katter, kaniner mfl). Har haft Shetland sheepdog, Bordercollie och schäfrar(utställning, bruks). Och nu har jag en Perro sin Pelo del Peru, Tilla. Här hemma på gården har vi amko, ungdjur, en shetlandsponny och kaniner. Och så har jag uppfödning av perser. Jobbar sen 29 år tillbaka i en zoobutik

//Gitt

Gitt

Ricko
8/29/09, 10:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Om ni undrar vf jag heter Ricko så är det df 1/6 av mina hundar hette det, mitt favorit djur av alla djur vi har/haft..
Gillar mest större hundrase, Något att ha i kopplet så att säga.
Säger inte att små hundar inte e något att ha, men inget för mig Glad

Haft djur hela mitt liv! Hundarna har varit bl.a Schäfer,

Vilket e min absoluta favoritras!
Alltid velat haft en. Men har också haft:

  • Vit herdehund
  • Alaskan husky
  • Papillon
  • Toy pudel
  • Rottweiler
  • Kuvasz                                                                        m.m

Vad kan jag säga om mig då?
Schäferfantast
Född i okt, 7:e
Bor i en by nära skog och sjö(perfekt för hundarna och dom andra djuren)

Glad

Men kan ju säga också att vi har 2 katter(haft massa andra katter innan också + en kattkull på 4 kattungar), hasmtrar, råttor(har 2 st nu men haft 3st innan dom), kaniner(har 2 nu och haft 2 innan + en kanin kull på 5kaninungar), marsvin(+ 2 marsivns kullar), fiskar.. hmm.. säkert andra djur också men kommer inte på.

Har även en granne som har Jämthunds uppfödning och Norsk skogkatt(blandnings) uppfödning ^^

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Xondah
8/31/09, 12:46 AM
#16

Mitt namn är Hanna är 22 år och bor utanför Uppsala med min sambo och mina djur. Jobbar på familjeföretag sen en tid tillbaka.

Har alltid haft hundar, hästar och en drös till med djursorter i mitt liv och har varit aktiv inom ponny/häst hoppning tills en olycka satte stopp för de. Men nöjer mig lika bra med att rida i skogen och bara njuta:).

På fritiden tränar jag också aktivt spår/sök och lydnad med min Jrt ibland trillar de in lite agility/freestyle träning. Planerar en till hund när den rätta hittas. :)

Gillar också att umgås med mina vänner, fjällvandra och fiska;). Är mycket sugen på att ta jägarexamen, men de lär inte bli än på några år. :)

Amstaffen
9/1/09, 7:00 PM
#17

Är en Amstaff fantast, ägare till en sådan..

Bor i en by. Haft ett flertal djur&raser.

Heter Kayla.

Ska läsa djurgymnasiet, profil: hund..

Min granne är hund uppfödare men får även 1 kull kattungar per år.. 2 kullar på 10 valpar brukar han oftast få "av hundarna".

Även ägare till råttor, katter samt kaniner..

smurfan-13
9/1/09, 7:59 PM
#18

Sofia, 27 år och boende i Linköping. Är inne på 5e året på biologprogrammet där jag riktat in mig på etologi och djurskydd. Har bott 3 år i Spanien där jag jobbade med gatuhundar. 4 underbara hundar följde med mig hem, varav en bor med min mamma. Flocken fick tillökning precis (även om hunden bott hos oss sen i feb) då det bestämdes att jourhunden skulle stanna. Utöver hundarna finns här 1 hittekatt, 1 devon rex och en liten uppfödning av degus. 2 gamla gerbiler kämpar på med.

För 3 år sen hittade jag en kille helt utan erfarenheter från djur tidigare och har nu lyckats förvandla honom till en lika stor djurtok som jag. Vi drömmer om ett eget torp där vi kan odla och utöka vår djurskara.

Hoppas på att det dyker upp fler här på sidan som är intresserad av de raser jag brinner för, podenco-hundarna.

bblomquist
9/2/09, 10:14 PM
#19

Jag är Linnea då, än sålänge bara en liten skit på 13 år som bor på gotland i visby! går då i sjuan och har redan planer för framtiden. jag har alltid växt upp med djur av alla de slag, och alltid älskad djur då ja hade en djurberoende pappa. men efter att han gick bort i cancer så försvant djuren, mamma är ingen djurmänniska kan man väl säga. men jag har haft lite djur från å till.

just nu har jag 1 hamster (smoothie cinnamin bandad lh), då min andra gick bort för ngn vecka sedan, så ska hämta e ny i stockholm i oktober (vit lh). jag har också bestämt mig, att i slutet av 8an (eller tidigare, hoppas jag får med mamma på det bara!!) skall jag skaffa hund, just nu har jag japansk spets i huvudet. dom är så fina, mysiga och passar mig perfekt! på alla sätt och vis.

 jag ska också få på naturbruksgymnasium med hundar i första hand. antingen skall jag gå på säbyholm hund/naturbruks gymnasium! eller så skall jag gå här på gotland, men då umgås man inte lika mkt med djuret. vi får se, om ja har större inresse för hundar, och känner att det är verkligen hunden jag vill leva mitt liv med och verkligen njuta av den underbara varelsen.. men det är bara vad jag tänker, ingenting 100% bestämt :)

jag älskar att drömma, planera och såklart länkta..
finns inte så mycket att säga :)

bblomquist
9/5/09, 7:21 PM
#20

putt ^_^

Annons:
Mita-Star
9/24/09, 3:09 PM
#21

Marita bor i Stockholm, 39år, ritar sprinklersystem.

Gift med 2 barn och vi skaffade ett tredje 1maj i år dvs vår stora mexikanska nakenhund Ceasar Skrattande

Vi har inte haft hund innan men omständigheterna gjorde att det blev ett läge nu att göra det. Jag och min son är allergiska mot hundar, men Ceasar tål vi.

fnyk
10/31/09, 11:53 AM
#22

Rebecca, 26 år. Bor utanför Ljungskile 7mil norr om Göteborg. Lever på fjället med min sambo o våra 7 (snart 10) hundar - och våra illrar. 

Jobbar som drifttekniker på industri i Stenungsund. På fritiden är det mkt hund. Tränar IPO med en hund och bevakning med två. Vi håller även på med drag som är det roligaste som finns! Vi drar med våra American Wolfdogs och King Shepherds.

Har alltid haft djur av alla dess slag och kommer alltid att ha djur :)

meant
11/4/09, 2:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Anette, 35 år. Sjulsmark utanför Piteå.

Har en kennel som heter Trolltjärnbäcken, tillsammans med min man Görgen. Vi har jämthundar och labradorer.

(bla de två  på bannern).

Tränar, jagar och tävlar aktivt med våra hundar (jaktprov, viltspår, utställning, lydnad mm). 

Eremitha
12/1/09, 4:43 PM
#24

Marie heter jag, bor i Trönö i Hälsingland.
Jag har en alaskan malamute som är fem och ett halvt år.

Är inte intresserad av tävlingsliv och har inte heller den fysiska kapacitet jag hade förr. Därför har jag avstått från dragprov och utställningar, vilket kanske är lite synd med tanke på att jag har en väldigt fin hanhund.

Hur som helst är han en stor glädje för mig, klok, charmig, lugn och kompetent. Exemplarisk tillsammans med katter, till exempel.

Själv har jag förtidspension (utmattningssyndrom), sjunger i kör, skriver, fotar, med mera allt eftersom ork och lust finnes.

Är Medarbetare på Andlig utveckling.ifokus och sysslar där mest med översättningar. Denna sajt hittade jag via utnämningen till månadens sajt.

Fair Winds and Following Seas!

SaraC
12/1/09, 4:44 PM
#25

Välkommen hit Marie! Hoppas vi får se mer av dig och din hund!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Missel
12/2/09, 6:16 PM
#26

Jag kanske också ska skriva en presentation.. Även om jag har varit medlem ett tag…

Jennie heter jag då, 21 år,  bor i Hässleholm, Skåne. Läser just nu webdesing på högskola. Dagarna spenderas med hundar, plugg vid datan. Tycker om att gå i skogen, träna hundarna, fotogrefera…

Min hemsida…

Min egna hund är Ganti som är isländsk fårhund på 2 år. Kippo är golden på 9 år.

Missel
12/2/09, 6:19 PM
#27

Bild på mig…

Annons:
Ixectrona
12/2/09, 7:30 PM
#28

Jag heter Frida, är arton år och bor nu i Örnsködsvik - har bott här hela mitt liv men ska kanske flytta till Karlstad snart. Går tredje året på gymnasiet (IV), vet inte riktigt vad jag vill hålla på med men hoppas på att vara full skådespelare en vacker dag, håller annars på mycket med hantverk, praktiska saker.

Uppvuxen med Shetland sheepdog och har ägt en whippet.
Tanken var att min andra hund skulle bli en liten sällskapshund (King Charles Spaniel, Japanese Chin eller Malteser), och att jag några år senare skulle skaffa en större av vakthundsstuk, men nu lutar det åt den större ändå. Då en Ca de Bou/Perro Dogo Mallorquín eller American Akita, uppenbarligen är den senare anledningen till att jag blev medlem här.
Flört

Har nu bara två papegojor, och så bor jag med min mammas sheltie Mimas och en namnlös kattunge.

Sessy
12/8/09, 11:52 PM
#29

Hejsan! :D Charlotte heter jag och är glad ägare till en "stor" Tysk dvärgspets/Pomeranian på snart 4 år. Han är en rätt så stressad kille, därför har vi fått lite privat träning av en hundpsykolog vilket har gett jätte bra resultat :]

SaraC
12/9/09, 1:17 PM
#30

Välkomna ska ni vara Missel, Ixectrona & Sessy!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

KitoBonito
12/9/09, 5:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Här har minsann inte jag skrivit! Roligt att läsa om alla medlemmar :) Här följer en kort presentation av mig:

Jag heter Anna och är 19 år gammal. Studerar för tillfället Psykologi, men den kursen slutar snart och min framtid är för tillfället oviss. Funderar dock en hel del på att gå en Social Psykologi utbildning.

Jag och min hund Kito bor ensamma i vår lilla lägenhet i Halmstad, men även här ifrån kommer vi flytta. :P Det blir ett evigt flyttande framöver!

Vi hoppas på att få flocken utökad snart och då kommer jag lägga upp en trevlig presentation av nykomlingen. :)

Bilden visar mig och Kito.

Sessy
12/9/09, 6:16 PM
#32

#30 TACK! Skrattande

Jonna75
12/9/09, 8:28 PM
#33

Önskar oxå KitoBonito (Anna), Missel, Ixectrona & sessy! Hoppas ni ska trivas hos oss Skrattande

Vattnadal
12/9/09, 8:30 PM
#34

Kan bara instämma med föregående talare!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
LinneaChristina
12/14/09, 9:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Blev så glad när jag hittade denna sajt! Har själv funderat lite på att starta en sådan. Skrattande

Jag heter Linnea, är 20 år och bor i Sollentuna. Jag har en keeshondtik på 2,5 år som heter Silva. Hon och jag har tävlat i agility sedan i somras vilket vi båda tycker är jättekul! Vi har även börjat lite med lydnad, men inte tävlat än. Och så tränar vi massor av tricks.

Silva är tyvärr rädd för främmande människor i vissa situationer, vilket kan bli ganska jobbigt, särskilt eftersom hon skäller när hon blir rädd. Trots det är hon något av det bästa som hänt mig!

Egentligen hade jag tänkt köpa en norsk buhund. Det tycker jag verkar vara en härlig ras. Men pga av vissa omständigheter blev det en keeshond istället. Och visst är jag nöjd med den rasen! Men nästa hund blir något annat, kanske en buhund. Mitt senaste blogginlägg handlar just om min dröm om en buhund! Välkomna att läsa på http://linneachristina.wordpress.com/ Glad

Andra spetsar jag känner lite extra för är västgötaspets, tysk spets, samojed och svensk och finsk lapphund.

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

SaraC
12/14/09, 9:55 PM
#36

#35 Vad kul! Välkommen hit!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
12/14/09, 10:15 PM
#37

#35 Varmt välkommen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
2/12/10, 9:53 PM
#38

Puttar upp tråden!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

bblomquist
2/14/10, 12:40 AM
#39

**#19
**oj om man läser mina planer jag skrev då.. så har dom förändrats lite granna kan man säga :D

  •  inte japansk spets, Lundehund! ;)
  • Örkelljunga, inte säby !
  • Inga fler små gnagare ..
[Star-Di]
2/16/10, 1:59 PM
#40

Heter Magdalena är 24 år och bor i Dalarna med min sambo, ursprungligen från Norrbotten. ;)

Just nu pluggar jag men jobbar annars inom äldrevården.

Äger en Lapsk Vallhund, men hållt på med retriever 7 år innan jag skaffade LVH. Har även två katter. Den ena är 12 år och den andra 3 år.

SaraC
2/16/10, 4:33 PM
#41

#40 Välkommen hit! Kul med fler från Dalarna Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
SaraC
3/16/10, 4:47 PM
#42

Fler nya (eller gamla) medlemmar som vill presentera sig? Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Kicki-Izla
3/30/10, 1:29 AM
#43

Hejsan!
Enligt mitt körkort och pass heter jag Kristin men alla kallar mig för KickiFlört. Jag är född 1984 i en Stockholmsförort och bor numera på Kungsholmen i Stockholms innerstad.  Mitt lilla hem delar jag även med min lapska vallhund Izla och mina två katter Tindra och Dea.

Just nu så pluggar jag till förskollärare vilket jag tycker är superroligt! När jag inte sitter med näsan begravd i kurslitteratur spenderar jag gärna tiden med att:

* vara tillsammans med nära och kära
* busa, leka, träna eller bara promenera med min lilla vovve
* dricka kaffe och prata strunt
* vara ute i naturen
* fotografera

Jag har sedan barnsben alltid gillat spetsar och i familjen har vi haft chow-chow. Men min  drömhund fanns avbildad på en plansch över min säng när jag var liten, och det var samojed.   Jag tycker fortfarande att de är otroligt vackra och mitt hundhjärta slår alltid ett extra slag när jag ser en av dess vita skönheter!

Ja det va lite om mig Glad

SaraC
3/30/10, 4:02 PM
#44

#43 Välkommen hit Kicki!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

WilmavK
4/30/10, 1:35 AM
#45

Jag heter Mia, gift, och har två döttrar. Vi bor utanför Kungsbacka med våra hundar, hästar och katt.

Hundarna vi har är Lura, schäfer, Aslan och Madicken Canaan dog. Hade haft schäfer i ganska många år när jag träffade Canaan dog under mina utbildningar hos HundUtbildningsgruppen och föll pladask.

Har nu haft Canaan i drygt tre år och ångrar mig inte ett ögonblick.

Jag har också den stora förmånen att få arbeta med ett av mina allra största intressen, hundar. Jag håller olika hundkurser hemma på vår gård.

Vi planerar också att ta en första kull på Canaan tiken alldeles snart. Vilket känns mycket spännande.

SaraC
4/30/10, 2:48 AM
#46

#45 Varmt välkommen!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
4/30/10, 3:12 PM
#47

#45 Jo, jag har oxå fallit för canaan när jag träffat David och Marias hundar. Här dröjer det nog lite till innan det blir en, men det blir en, någon gång framöver. Helst en röd då…Skäms

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
9/3/10, 11:55 PM
#48

Fler medlemmar som vill presentera sig? Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
chapp
9/15/10, 1:52 AM
#49

Jag bor i Hälsingland (liksom flera andra här!), i lilla Växbo. Är i mina bästa år och har 1½ hund, gammelhunden bor hos mina föräldrar och hälsar på ibland.

Jag blev med hund för första gången för 6 år sedan då en kollega och jag åt lunch och hon sa: vi ska ta bort vår hund i nästa vecka för han är inget att ha i skogen! Och jag sa: får jag honom? Det fick jag. Efter min första besvikelse, han var ju jakthund och inte den ljuva mjuka golden retriever jag hade drömt om, så flyttade han hem till mig istället för att tas ut i skogen för en kula i huvudet. Han drog verkligen livets vinstlott: han fick leva många år längre och dessutom numera har han två personliga assistenter, en som vallar honom i skogen och en som lagar hans mat, bacon och ägg till frukost mm.

Sedan hade jag en dröm om att skaffa valp länge, få forma en hund från början. Kom på att finsk lappis var det bästa för mig, en spets skulle det ju vara. En hund ska vara envis och ha kringla på svansen, så det så. Så kom lilla Leia hem till mig. Just nu är jag valpledig - jag begärde tjänstledigt från jobbet men chefen var mer än oförstående till detta med valpledighet. Jag sa upp mig och söker nu annat jobb - och är valpledig med Leia!

Jag jobbar med människor och beteende och är intresserad av hundars dito. Försöker läsa på och testa grejer, aktivera och träna och… lyckas väl sådär. Inte för att jag trodde det skulle bli så lätt. Men ambitionsnivån är rätt hög. Så detta forum är perfekt, ni andra har ju också haft valp och kan en massa!

exa1
9/20/10, 12:36 PM
#50

Madeleine, 37 år, bor söder om Stockholm med min familj och våra tre eurasier.

Arbetar som administrativ assistent.
Jag har kennel Ex Amino´s och skall till våren förhoppningsvis få min första kull som vi väntar spänt på!Glad

Har tidigare haft Hovawart och Cavalier King Charles Spaniel, men har nu hittat den perfekta rasen för mig…Eurasier!

Förutom hundarna så tycker jag väldigt mycket om att fotografera. Har tidigare varit väldigt aktiv inom handboll och bowling men nu är det bara hund som gäller på fritiden!

SaraC
9/20/10, 1:16 PM
#51

#50 Välkommen hit!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Moonwing
6/29/11, 1:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Hallou!..Jag har presenterat min hund..å nu är de´min tur..jag är lite blyger..hmmm..gör mig inte så bra på bild, men kan berätta om mig, är snart 50 bast, har hund,katt, häst å karl..bor på vischan..tycker om jakt, natur-är möe i skogen..

..hänger på lite syskonsajter här på iFokus, men hinner inte skriva så mycket på alla som jag önskar, men läser mycket..-skall bli roligt att få vara med med min hund på denna.

Förr var jag en engagerad brukshunds-entusiast.(rapportföring).hinner inte med sånt numer, men har grundlydnad på min jycke..tror jag..Skämshe,he..Cool

Hmm kom inte på nåt mer nu i natta´, -fråga gärna om det är någe mer..ni vill veta!

kram/wingen

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

SaraC
6/30/11, 7:20 PM
#53

#52 Välkommen hit Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Moonwing
7/1/11, 9:29 PM
#54

Tackar, tackar..Glad

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Netiz
7/28/12, 6:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Hej…

Anette heter jag o bor i Övertorneå,är född i Boden. Flyttat hit pga kärlekGlad…45 år fyllde jag i år.Sambo med en potatis odlare, Roger är hans namn.Jag har tre barn 12,18 o 21 år är mina barn.Det var min Josefin som vissade er sida hon är väldigt intresserad av djur.Jag o min sambo gick i hund tankar, frågan var vad för ras ville vi ha? Vi såg en film med Richard Gere "Hachiko"…Vi vart helt sålda!!!

Vi började leta fakta om rasen Akita Inu,vi hittade i Finland ca 20 mil från oss.vi hade inga möjligheter att åka ner till södra sverige. Vi for dit för att se en riktig Akita i verkligheten,vi blev ännu mera säkra att vi skulle ha den rasen.Så i december 2012 hämtatade vi vår vita Akita "Lilja"…

På den vägen är vi nu,vi är Akita frälsta! ….Lilja är nu 8 mån snart 9 o hon är helt underbar….

Annons:
DesK
7/28/12, 7:22 PM
#56

Åh så vacker vit Akita och varmt välkommen in i iakitavärlden Glad Vi har en Akita som nu är 12 år gammal. se min Avatar Glad En gång akitaägare är alltid akitaägare, eller snarare: Om du väljer ett liv meden Akita och Akitan accepterar dig, då är du fast för resten av livet Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

SaraC
7/29/12, 5:19 PM
#57

Välkommen hit Netiz! Vacker vovve du har!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Netiz
8/1/12, 5:33 PM
#58

#56

Tack …Vilken hundras det är,vi är verkligen sålda på AkitaGlad…Fast det finns personer som pratar illa om rasenRynkar på näsanförstår inte det…Sån härlig personlighet vår Lilja har.Mild som ett lamm i vissa stunder och samtidigt ser hon ut som en varg,vild o fri när hon släpps lös…

Anette

Netiz
8/1/12, 5:36 PM
#59

#57

Tack Sara,ja hon är finKyss

Anette

DesK
8/2/12, 5:32 PM
#60

Akitor harett lite speciellt temperament som vi akitaägar int får blunda för. De är milda och goa med sin egen flock, men kan vara nog så avvisande mot främlingar, oavsett dessa går på två eller fyra ben. Visst är Akitan en underbar hund med fantastiks personlighet! Som sagt en gåg akitaägare - alltid akitaägare.Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[RMSLiners]
8/8/12, 5:30 PM
#61

Är inte så aktiv på iFokus då jag knappt har tid men vem är då jag?… jag är usel på presentationer men låt gå.

26 år gammal, hållit på med drag i snart 5 år. Äger en alaskan husky tik som jag kör drag med, så klart. Viltspår är också något vi sysslar med samt andra grenar.

Har också en flatcoated retriever, jaktmeriterad men pensionerad från jakten sen en tid tillbaka och håller nu enbart på med vattenapportering på äldre dagar.

Bor med familj omgiven av skogsmarker. Jobbar inom kriminalvården och studerar på distans.

Aktiv som person och rider och tränar hoppning med målet om att tävla. Älskar hiking vilket det blir mycket av och har som dröm att backpacka Sverige runt. 

Har också en katt, en hittekatt.

Vattnadal
8/8/12, 9:30 PM
#62

Välkommen hit RMSLiners!

Kul med fler huskyägare. Kyss

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Poison-heart
8/10/12, 11:21 AM
#63

Jag har nog inte presenterat mig, har ju skrivit här lite innan och lagt upp bilder osv.

Är iaf en tjej som bor på en liten gård utanför Strömstad. Jobbar heltid i en zoobutik. Har en finsk lapphund som heter Lapprikets Raiga som blev ett år i april i år. Vi gör lite allt möjligt, främst är hon med mig ute på ridturer, men vi har som mål att träna både agility och lydnad som vi börjat med. Ett pch annat personspår lägger vi också. Sen syns vi i utställningsringen då och då Glad

Innan jag skaffade henne tränade jag min pappas alaskan husky i lydnad och agility. Vilken naturbegåvning! Världens roligaste hund att träna, utan tvekan.

Hästintresset är stort. Jag har två haflinger som jag rider western på, just nu är stoet dräktigt. Avel är något jag tycker är väldigt roligt och intressant.

WolfMoon
1/12/14, 8:56 PM
#64

Hej!
Jag heter Cecilia, är 35 och bor i Göteborg.
I somras importerade vi en Northern Inuit, en brittisk ras som endast har 20 år på nacken och som inte är godkänd.

Ursprunget i denna ras är bla, Canadian Inuit, Sib. Husky, Malamute och Schäfer så jag snirklar mig in här då jag tycker den passar in bland spetsar och urhundar.

Tanken är att vi ska testa på drag i framtiden när hon har blivit gammal nog, men även cani X och liknande.

Jag berättar gärna mer om rasen för den som vill veta mer :) 
/Cicci

Frida B
1/20/14, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Hej!

Jag har varit medlem här ett tag nu, men är mest runt och "spökar". Men får väl presentera mig jag med ändå :)

Jag heter Frida, är snart 18 år och är bosatt i Lerum. Har ingen hund, men "jobbar" som hundvakt och lite smått som hundtränare åt ett flertal hundar. Tränar just nu agility med Nimbus, en tibetansk terrier/svensk lapphund, men är även doggywalker åt en BC. Bland annat.

Jag har som sagt ingen egen hund, men hade en hund. Anledningen till att jag blev medlem här. Nadja. Schäfer/Finsk Lapphund, som jag tänkte tävla i freestyle med. Men tyvärr så bor jag fortfarande med föräldrarna, och dom tyckte att hon blev för jobbig (hon rymde konstant) så de bestämde sig för att lämna bort henne. Hon var en hund som jag tidigare (sedan 2010) varit hundvakt åt, och denna hund låg mig varmt om hjärtat. Och gör det fortfarande, går inte en dag utan att jag tänker på henne.

Går en naturbrukslinje på gymnasiet, med inriktning djurens hälso och sjukvård. Där vi även hjälper till på många hundhappenings, såsom MyDog, skäll inte på hunden osv.

Det var väl lite om mig :) Slänger in en gammal bild på mig och Nadja.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Denna kommentar har tagits bort.
[Oceansoul]
4/24/14, 6:56 AM
#67

Eftersom att jag har ett väldigt ovanligt namn går jag ogärna ut med det men är hur som helst från Stockholm och är 24 år gammal. Har studerat på LU, UU och SU under mina dagar och börjar förhoppningsvis börja heltid nu till sommaren (är utbildad inom arkeologi) Jag har börjat hänga här lite smått eftersom att jag i många år velat ha en pomeranian jag har helt enkelt blivit störtkär i hundens utseende och fantastiska personlighet. Dessutom så känner jag personligen mig inte så sugen på att skaffa barn på ett bra tag och en hund skulle vara det perfekta tillskottet för mig.  Har haft kanin (som verkade tro att han var en hund, han var bland annat vän med en husky) och även under mitt sista år hemma bott med en bichon frisé som jag fortfarande hälsar på regelbundet och kramas med :)

kigon
6/4/14, 4:25 PM
#68

Hej! Bestämde mig att äntligen gå med i denna iFokus sajten, även om jag inte kommer deltaga mycket utan bara läsa trådar. Har nämligen ingen spets eller urhund själv, men har ett otroligt brinnande intresse för Alaskan Malamute, vilket jag har haft i många år. 

Heter Amanda och är 19 år, studerar djurvård men har planer att arbeta inom hundtrim eller i zooaffär 🙂 Har en underbar liten shetland sheepdog, och är främst intresserad av hundsporter så som viltspår, drag (+ canicross), sök och agility. Har även stort intresse av att vandra och söka svamp 😃

Jag hoppas om flertal år när jag skaffat hus på landet att jag kan skapa många trådar om mitt malamute intresse, planer och projekt 🙂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Upp till toppen
Annons: