Annons:
Etikettbilder-filmer
Läst 6935 ggr
Claudia90
2009-09-17 19:41

Am Akita

Helloj!

Någon här inne som äger/har ägt en American Akita som skulle vilja lägga upp lite snygga bilder? Själv är jag så super sugen på en sådan ras =)

Annons:
fiffiluren
2009-09-17 20:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har personligen inte haft någon, men jag var ute och gick med en valp på ett hunddagis för nån vinter sedan. Minns inte hur gammal han var då… Och så hade jag bara min mobilkamera, dvs jättedåliga bilder. Han heter Irax :)

fiffiluren
2009-09-17 20:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

sen var det en vuxen hund där också, han heter Tarras, hans huvud var som en björn. Supermysig :)

DesK
2009-09-18 14:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej!

Jag har en japansk Akita så jag bidrar med en bild på henne och hennes sambo som är Samojed. Du hittar också en bild i mitt fotogalleri på dem.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Claudia90
2009-09-19 17:03
#4

ååh vilka fina bilder!

åh så mysiga de ser ut att vara. riktiga björnar^^

pistenbully
2013-05-27 21:14
#5

Hur är dessa hundar rent generellt? Dom är superfina!

Jamie+Engla
2013-05-29 10:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här kommer en uppfödare på Am.akita! Senaste importen: Cannonbar's Swedish House Mafia "Scarlett" På bild ca 11 veckor

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Annons:
Jamie+Engla
2013-05-29 10:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Viva Swarts Imagine Me "Apple" (Kommer ej ihåg titlarna hon har haha)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

volpi101
2016-02-26 00:26
#8

# 5 Det är en lite annorlunda ras, och inte direkt den bästa första gångs hunden. Jag rekommenderar starkt att man läser runt på olika uppfödarsidor och kontaktar olika uppfödare om man funderar på att skaffa en Akita, för att se om det är en hund som verkligen skulle passa en. Vilket man egentligen alltid ska göra när man funderar på att skaffa hund.

TjockaBerta
2016-03-03 19:14
#9

En vän till mig har en amerikansk akita. Det är en stor och mäktig dam som gör det som passar henne just då.

>>>Malum domesticum<<<

Herveaux
2016-06-26 17:27
#10

Kan någon här berätta om Am Akita och dennes inställning till andra hundar?

Jag har fått uppfattningen att de kan vara väldigt tuffa hundar som inte backar för en fight. Även att det förekommer en del könsaggressivitet.
Stämmer detta generellt över rasen eller är detta "vanligare" i vissa linjer?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

tetri
2016-06-26 23:55
#11

#10 Det stämmer, tyvärr hanterar de flesta uppfödare problemet genom att helt enkelt ha hundarna i hundgårdar. Vissa linjer är säkert mildare och tikar är oftast lättare men generellt sett skulle jag säga att rasen är krånglig med andra hundar.

feral jesus

Herveaux
2016-06-27 06:27
#12

#11 Tack för svar! Det är ju lååångt ifrån den enda rasen med såna drag.
Jag är hopplöst kär i Am Akita, men just det här är vad som tar emot lite.
Otroligt fina och härliga hundar hur som helst! 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: