Annons:
Etiketthundtillbehör
Läst 3980 ggr
SaraC
10/7/09, 8:43 PM

Webbutiker - Omdömen

I den här tråden samlar vi våra omdömen om olika webbutiker med försäljning av hundprylar av alla de slag. På så sätt kan vi förhoppningsvis lättare hitta butiker med de prylar vi letar efter och få en uppfattning om hur bra olika butiker fungerar.

Här kommer punkterna ni besvarar och förslag på vad som kan kommenteras på varje punkt.

En butik per inlägg!

Butik: Namn på butiken och gärna en länk till sidan

Beställning: Hur fungerade det att beställa? Smidigt och enkelt eller var det krångligt? Var du nöjd med de olika betalningsalternativen butiken erbjöd?

Leverans: Kom paketet inom utlovad tid? Blev beställningen rätt eller uppstod några problem? Blev du nöjd med det du beställt? Motsvarade det dina förväntningar?

Bemötande och kontakt: Hur upplevde du kontakten med butiken? Om du fick några problem eller hade frågor, fungerade kundservicen bra?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
SaraC
10/7/09, 8:52 PM
#1

Butik: Bamses Bollar

Beställning: Har beställt härifrån många gånger. Jag tycker att det går smidigt att beställa. Lite rörigt att hitta bland de olika kategorierna dock, men plus för sökfunktionen och att man kan söka efter "sin" ras. Bra att det finns flera olika sätt att betala.

Leverans: Har alltid fått paketen inom utlovad tid och det har aldrig varit några problem. Paketen har innehållit det de skulle och jag har inte blivit missnöjd. Plus för att jag alltid fått med en liten godispåse i paketet, trevligt!

Bemötande och kontakt: Fungerar utmärkt. Trevligt bemötande som känns personligt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SaraC
10/7/09, 9:03 PM
#2

Butik: Grand Prix

Beställning: Stort utbud till billiga priser. Har beställt härifrån två gånger, efter första gången bestämde jag att jag aldrig mer skulle det men sen hade de ett fästinghalsband som inte såldes någon annanstans och då chansade jag igen ändå. Aningen rörig hemsida, men det går fint att beställa och finns flera betalningsalternativ. 

Leverans: Första gången jag beställde dröjde det över en vecka efter utlovad tid innan paketet kom. Jag kontaktade dem via mejl och frågade eftersom jag valt att betala mot faktura inom 10 dagar, men fick inget svar. Det gick dock bra med fakturan även fast betalningen blev försenad. Andra gången jag beställde fick jag paketet inom utlovad tid men 10 fästinghalsband och en bonusgåva saknades. I övrigt har jag varit nöjd med det jag beställt. Stort minus för att sakerna levereras i en svart "sopsäck", ser ut som att man köpt något "barnförbjudet" eller varit på tippen när man går ut med paketet under armen.

Bemötande och kontakt: Första beställningen fick jag inget svar på mejlet till kundservice så när andra beställningen blev fel ringde jag. När jag äntligen fick svar efter att ha ringt flera gånger, blev jag trevligt bemött och det var inga problem med att få det som inte levererats.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SaraC
10/7/09, 9:11 PM
#3

Butik: Sea Hund & Katt

Beställning: Tycker hemsidan är lite seg, annars enkelt att hitta och bra utbud. Flera betalningsalternativ.

Leverans: Paketet kom inom utlovad tid. Jag blev uppringd av dem eftersom selen jag beställt inte fanns i färgen jag ville ha och tillfrågad om jag ville ha den i en annan färg - bra! Annars blev det rätt saker och jag var nöjd.

Bemötande och kontakt: Bra. Plus för att de ringde upp om selen och inte bara tog bort den ur beställningen eller skickade en annan färg.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jonna75
10/9/09, 11:35 AM
#4

Butik: Häromi

Beställning: Hemsidan är lite tråkig men tycker det är lätt att beställa och bra katagorisering av varorna. Många saker som är mkt billigare än på andra ställen men man ska kolla upp och jämföra priser, för som på många andra ställen så håller dom högre pris på vissa varor.

Leverans: Har aldrig haft problem med att leveranser blivit försenade

Bemötande och kontakt: Bra bemötande

LinneaChristina
12/14/09, 10:06 PM
#5

Butik: fyrbent.se

Beställning: Det gick lätt att beställa. Produkterna är generellt mycket billiga, men de jag köpt har ändå varit bra.

Leverans: Leveransen är jättesnabb, högst ett par dagar de gånger jag beställt. Nöjd med alla grejer.

Bemötande och kontakt: Enda gången jag haft kontakt med dem var när jag bad dem vara sponsorer till min klubbs agilitytävling. De svarade i ett trevligt mail att de kunde sponsra och skickade sedan generöst med prylar. :)

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

Xondah
12/15/09, 1:39 PM
#6

Butik: Hööks

Beställning: Lätt att beställa.

Leverans: Dessvärre hade dem inte skrivit ut att varan inte fanns i lagar så de skulle ta 2 månader innan leverans. Så jag avbeställde!

Bemötande och Kontakt: Bra, jag fick tillbaka pengarna som dragits fort och kände mig trevligt bemöt trots att jag nog verkade gnällig. :)

Annons:
smurfan-13
12/15/09, 2:15 PM
#7

Butik: Timotej & Andersen

Beställning: lite rörig sida, men det finns mkt och den är ju enkel om man bara hittar det man söker. Finns en sökfunktion

Leverans: snabb leverans, men missade en av sakerna som jag beställt, läs nedan

Bemötande & Kontakt: De ringde ang att en av de sakerna jag beställt var slut och förklarade hur det skulle funka m fakturan då den redan var skickad. Sen visade det sig dock att ytterligare en vara saknades när jag fick paketet. Jag mailade och försökte ringa dem under 3 veckors tid. Jag mailade företaget som hade hand om fakturan och de hänvisade bara tillbaks till de jag beställt från. När jag mailade och hotade med att "gå vidare" m detta fick jag ett svar och de bad mig ringa omgående. Jag ringde, men möttes återigen av telefonsvararen. Tur nog hade jag även fått ett mobilnummer och det kom jag fram på. Varan skickades dagen efter och jag fick en annan liten sak som kompensation. Jag kommer dock inte handla från dem igen.

SaraC
4/16/10, 1:25 PM
#8

Butik: Sea Hund & Katt (igen)

Beställning: Tycker hemsidan är lite seg, annars enkelt att hitta och bra utbud. Flera betalningsalternativ.

Leverans: Paketet kom inom utlovad tid. Hade beställt en sele och tillhörande koppel. Tyvärr passade inte selen så jag returnerade den och ville ha en ny i en annan storlek.

Bemötande och kontakt: Väldigt missnöjd. Returnerade selen i december och har fortfarande inte fått någon tillbaka. Har mailat dem flera gånger och frågat om returen kommit bort eller vad som hänt, men inte fått något svar. Har ringt några gånger också men inget svar alls på telefonen. Det var sista gången jag beställde därifrån. Tråkigt, då jag varit supernöjd med dem förut.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
4/16/10, 11:47 PM
#9

Butik: Foderbilen.se www.foderbilen.se

Beställning: Väldigt smidigt att beställa, stort sortiment av foder och annat.

Leverans: Paketet kom efter 2 dagar, då levererades paketet fram till dörren för endast 19:- då köpte jag 10 kg kattsand, hundbalsam och 3 kg hundmat. Låg i en fin kartong.

Bemötande och kontakt: Fick ett bekräftelsemail om att varorna var beställda och skickade. Mycket smidigt med andra.
Är mycket mycket nöjd och kommer beställa flera gånger därifrån.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

odjuren
10/19/12, 7:36 PM
#10

Burik: Obtrack/Trego

Beställning: Enkelt att beställa

Leverans: Väntar fortfarande på de hundskor jag beställde i mars FÖRRA året! Enda återförsäljaren av Muttlucks i Sverige, de säljer inte genom Muttlucks egna villkor för enligt de företaget finns ingen återförsäljare i Sverige…

Bemötande/kontankt: Efter att ha ringt ca 10-20 samtal/dag i tre veckor och bara kommit till telefonsvarare och även mailat och inte fått svar så blev det polisanmälan. Drygt ett år efter att jag beställt så fick jag ÄNTLIGEN tag på dom och jag fick pengarna tillbaka, rekommenderar INTE dom till någon!

//Odjuren

www.odjuren.com

odjuren
10/19/12, 7:40 PM
#11

Butik: Canis

Beställning: Lätt att hitta, dock är sökfunktionen lite konstig då man får upp artiklar och inlägg men inte varan man söker :P Lite svårt då sidan ibland går över till norska

Leverans: Väldigt snabb leverans! De jag beställt har jag fått max tre dagar senare, inte säker på om de skickas från ett lager här i Svergie eller om de skickas från Norge, men i regel så tar ALLA andra ställen minst en dag extra innan varorna kommer hit upp (Malmberget/Gällivare)

Bemötande/Kontakt: Mycket bra bemötande vid frågor och som sagt aldrig haft problem med beställningarna. Alla mailsvar kommer dock på norska

//Odjuren

www.odjuren.com

SaraC
10/21/12, 2:19 PM
#12

Kul med fler omdömen! Ska försöka skriva några här framöver jag med.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SaraC
11/2/12, 8:14 PM
#13

Butik: Veterinärbutiken

Beställning: Enkelt att beställa och betala.

Leverans: Jag har beställt härifrån två gånger.

Första gången kom paketet inom utlovad tid, inga problem.

Andra gången fick jag besked på mejlen om att paketet lämnats in och var påväg till mitt ombud men det kom aldrig fram. Hörde av mig och frågade. Snabbt skickade de ett nytt paket som kom fram utan problem och DHL skulle utreda vad som hänt med mitt första paket.

Bemötande och kontakt: Nöjd. När det blev fel åtgärdades det snabbt. Kan rekommendera butiken.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
SaraC
11/2/12, 8:21 PM
#14

Butik: Vipdog

Beställning: Enkelt att beställa och betala.

Leverans: Jag beställde tre selar och tre koppel från Puppia, en dyr beställning med andra ord. Fick inom utlovad tid tre selar och två koppel och med dem ett meddelande om att ett av kopplen var slut hos leverantören och skulle skickas till mig så fort det kom in igen. När det gått över tre månader och jag fortfarande inte fått något koppel mejlade jag dem och frågade. Fick då svar att det enligt vad de kunde se skulle ha skickats till mig men att de skulle utreda saken. Över en månad senare kom plötsligt kopplet på posten. Fick aldrig någon ursäkt eller förklaring. De hade dock skickat med lite hundgodis i paketet, inte vet jag om det skulle vara någon slags ersättning för den långa väntan.

Bemötande och kontakt: Inte nöjd, jag kommer inte att beställa härifrån igen och skulle inte rekommendera dem heller. Visst, alla kan göra fel, men tycker att de hanterade sin miss hemskt slappt, till skillnad från till exempel butiken jag skrev om ovan.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SaraC
11/2/12, 8:24 PM
#15

Butik: Djurmaxi

Beställning: Enkelt att beställa och betala.

Leverans: Jag har beställt härifrån flera gånger vid olika tillfällen, tre tror jag, och lite olika saker - allt från sele till matskålar. Allt har kommit inom utlovad tid och det har inte varit några problem.

Bemötande och kontakt: Nöjd. Kommer handla fler gånger och kan rekommendera butiken.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SaraC
11/2/12, 8:26 PM
#16

Butik: Draghundcenter

Beställning: Enkelt att beställa och betala.

Leverans: Paketet kom snabbt och det var inga problem. Eros fick lite extragott med också!

Bemötande och kontakt: Nöjd. Kommer handla fler gånger och rekommendera butiken.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

jonte1
11/2/12, 9:02 PM
#17

#16. Att berömma din egen medarbetars butik på siten rimmar väl på nepotismn

MvhSkrattande.

Inget ont nämt. Glimten.

SaraC
11/2/12, 9:06 PM
#18

#17 Varför skulle jag inte kunda lämna ett omdöme på hennes butik som vilken annan?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: