Annons:
Etiketthundsport-aktiviteter
Läst 1482 ggr
Jonna75
2009-10-27 15:22

Favoritintressen med hunden

Tänkte vi kunde ha en tråd som vi kan dela med oss om vad vi har just som favorit intressen med våra hundar. Kanske man kan hitta ett nytt intresse som någon annan redan har Glad.

Mina favoritintressen med hundarna är såklart att vara ute i skog och mark, se hur dom springer och busar. Sen tränar vi en del drag samt blodspår

Annons:
DesK
2009-10-27 18:33
#1

Todd har ju tidigare dragit tillsammans med tjocka släkten  Glad

Teddie gillar att öppna paket med något gott i och hon är en hejare på att öppna dörrar. Kodlåset på ytterdörren här klarar hon dock inte  Flört

Jag har alltid gjort många olika sökövningar med mina hundar. Exempelvis leta reda på matte i skogen, leta efter nycklar eller andra förlagda prylar och godis. Sök och spår har vi också gjort en del och så klart promenader i skog och mark  Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tokryck
2009-10-27 20:15
#2

Mitt favoritintresse med hundarna är shejping och spår. Förutom långa vandringar på hela dagar med fika.

Xondah
2009-10-27 22:18
#3

Mitt favvorit intresse med hundar är olika sorters spår och sök. Sen älskar jag ha hundarnas sällskap vid fjällvandringar och när jag fiskar, i stallet. :)

smurfan-13
2009-10-27 22:59
#4

Enyas & Felix favoritintresse m matte/husse är helt klart att meta. Ingen bevakar flötet så intensivt som dem! Här en filmsnutt på när vi trodde vi kunde förvara fångsten i en hink http://familjehund.se/enya/filmer/143/

Vattnadal
2009-10-28 11:46
#5

Jag älskar skogspromenader, där vi tränar lite skoj under tiden (inkallning, sitt, vinka, balans på stenar och träd od).

Sen är blodspår helt klart en stor favorit. Hundarna älskar det, och sen är de nöjda ett bra tag efter då de får en klöv att knapra i sig oxå.

Spring i hägnet är fantastiskt, det är så härligt att se dem bränna energi på att springa av ren glädje, busa och småbrottas, gräva i jordhögen och allmänbt härja runt.

Sen det där med drag då. 4-hjulingen är inte riktigt min grej, visst är det underbart att se glädjen hos hundarna, men det låter illa och man bara sitter själv. Nej, tacka vet jag släden då. Ett lagom litet spann så att det inte går för fort, samtidigt som jag får mer kontroll. Hemma eller på fjället spelar ingen roll, bara det är snistrande snö och fina spår!

Vidar älskar sina berikningsleksaker (manogo-tangon som är en fuskkong, lilla bildäcket, kartonger, flaskor od) som vi lägger mat eller godis i. Klickerträning är oxå en klar favorit hos honom.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

SaraC
2009-10-28 16:46
#6

Vara ute i skogen och bara strosa, träna, leka och busa.

#4 Hihi vilken söt fisktjuv Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Jonna75
2009-10-28 20:39
#7

Skoj å höra vad ni tycker om, en sak är då givet iaf. Alla tycker om att aktivera hundarna och det verkar som att spåra är en klar favvis bland dom flesta Glad

#4 Ja det var en gullig film å fort gick det  hihi

KitoBonito
2009-10-29 22:39
#8

Favoritintresset: Springa, busa och träna i skogen och på stranden i långlina! <3

fnyk
2009-10-31 12:15
#9

Långa skogspromenader, drag(!), spåra i alla olika miljöer, skydd :)

Upp till toppen
Annons: