Annons:
Etikettmedlemmarnas-raser
Läst 9898 ggr
SaraC
11/7/12, 1:51 PM

Eurasier- och finsk lapphundblandis [Medlemsraser]

Den här gången blir "Medlemmarnas raser" något annorlunda då Spanaren ska berätta för oss om sin eurasier- och finska lapphundsblandis Sokko!

Foto: Spanaren

Vad har du för ras och vad fick dig att välja rasen?

Vi har bara haft blandraser och då med schäferinslag men denna gång så ville vi prova något helt nytt. (Alla våra tre blandraser har varit underbara bara så att ni vet). Vi var ute efter en lapphund men föll pladask för denna annons på Blocket med blandningen eurasier/finsk lapphund.

Eurasier var en ras vi aldrig hade hört talas så det hela gjorde allt mycket mera spännande. Givetvis så var uppfödaren mycket seriös bland annat fick vi betala bokningsavgift. Rasbeskrivningar följde med plus att Sokko både var vaccinerad och chippad. Hans hundmat följde med så att vi kunde blanda ut med den hundmat som vi ville ge honom. Annat smått och gott om goda råd fick vi också med köpet.

Foto: Sokkos uppfödare

Hur skulle du vilja beskriva din hund?

Nyfiken, envis, charmig, lättlärd och social. En underbar kompis i vått och torrt. Skyr inga väderlekar. Älskar att vara ute. Snön är nog favorit nummer 1. Låg även ute när det var minus 36 grader förra vintern. Men matte och husse ville inte att Sokko skulle vara ute för länge så vi tog in honom då och då.

Foto: Spanaren

Finns det för- och nackdelar med den här typen av hund?

Fel fråga att ställa till en person som gillar hundar Glad Jag tycker det är charmigt med att hunden får ha sina egna sidor liksom jag själv.

Hur aktiverar du din hund?

Promenader och ibland kurragömma. Busa med hans mjukdjur och så vidare.

Foto: Spanaren

Vem passar som ägare till en hund av den här typen?

Ja du?! Vad svarar man på det… En person som gillar naturen och att vara ute. Fast några av Sokkos syskon bor i lägenhet och det går bra. Sokko älskar bara att få vara lös i skogen och rasa av sig, då blir han som skogstokig och springer fram och tillbaka. Tycker om att hoppa och ibland på andra än matte och husse. En herre som är vig i kroppen och är med på allt bus som görs. Nyfiken och allt ska kollas in både inne och ute.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Spanaren
11/7/12, 2:18 PM
#1

Tack Sara Glad

Kul att se vad det är för bilder som du hittade i min blogg. Sokko som valp är inte jag som är fotografen … det är Sokkos uppfördare … rätt ska vara rätt Flört

Usch jag har ett stavfel på näst sista raden i artikeln. Det ska stå; på andra än matte och husse.

Tack för att vi fick vara med /kram Spanaren och Sokko

SaraC
11/7/12, 2:26 PM
#2

#1 Kul att läsa om Sokko Glad

Ska jag skriva något annat under valp-bilden eller ska jag byta? Ändrar stavfelet.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Spanaren
11/7/12, 2:41 PM
#3

#1 Skriv Copyright Sokkos uppfödare … tack igen Glad

SaraC
11/7/12, 2:59 PM
#4

#3 Fixat!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Spanaren
11/7/12, 3:18 PM
#5

# 4 Du är en ängel … tack/kram

Cristine
11/7/12, 10:03 PM
#6

Sokko är av en väldigt fin ovanlig blandning som tilltalar mej mycket, skulle gärna ha en sådan. Den verkar väldigt intelligent på blicken, och en känsla jag får.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Spanaren
11/8/12, 10:29 AM
#7

# 6 Gulliga Cristine min vän … du kom hit och skrev … tack *glad*

Du har rätt i det du säger om att Sokko är inteligent säger en stolt matte/kram

DesK
11/8/12, 11:07 AM
#8

Åh vad roligt att få läsa om fina Sokko! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Spanaren
11/8/12, 3:57 PM
#9

#8 Hej, hej vänne DesK och tack för din kommentar *stolt matte* /kram

småkryp
11/10/12, 5:18 AM
#10

Åh, vad fin han är! Han är väldigt lik min första hund, Kickan, som jag hade som barn. Hon var blandning mellan "Lapphund" och finsk spets (sas det).

Lite vallhundsbeteende, men noll jaktinstinkt. En perfekt sällskapshund! Det har sedan dess varit min "idealhund" (förutom min nuvarande pudel, som såklart är finast i världen).

Bilden när Sokko sitter i skogen ser precis ut som hon. Hon hade bara LITE tunnare päls.

Spanaren
11/13/12, 3:47 PM
#11

#10 Sokko tackar för ditt fina beröm … voff

Jag tackar för din fina berättelse om din uppväxthund Kickan Glad /kram

Gasoline
9/27/13, 12:31 PM
#12
Spanaren
11/21/13, 1:33 PM
#13

Tack #12 😃 /kram

Annons:
Upp till toppen
Annons: