Annons:
Etikettraser
Läst 1515 ggr
Mlyy
2016-04-25 11:22

Pomeranian?

Hej!

Någon här som har Pomeranian som skulle kunna berätta lite om rasen och era erfarenheter? 😃😍

Annons:
[linda1989]
2016-04-26 15:16
#1

Har ingen men bott granne med en. Skällde konstant inomhus och även lite ute vid hundmöten och sånt. Går säkert att dämpa men den skällde hela dagarna oavbrutet. Glad och söt annars.

mharya
2016-04-28 20:18
#2

Hej!

Jag hade pom (fick tyvärr tas bort pga hennes ålder) och jobbar även på en pomeraniankennel sedan 8 år tillbaka. Älskar denna pigga och glada ras! Inget för barnfamiljer enligt mig då de är så små, men vår tik skänkte oss så mycket lycka de år vi fick ha henne. <3 Vad vill du veta om den? Du får gärna skicka PM om du vill.

Kramar från Maria Hjärta

Medarbetare på Träning iFokus.

Mlyy
2016-04-29 13:24
#3

Tack för svar båda två! 🙂

Hur den är, vad har den för psyke? Egenskaper? Är dom i allmänhet rädda/skygga? eller sociala? 🙂

mharya
2016-04-30 19:34
#4

Pommar är allmänt väldigt glada och lite sällskapssjuka. De jag jobbat med har aldrig varit aggressiva eller särskilt rädda, utan istället väldigt glada när de träffat människor och andra hundar. De är pigga och energiska, gillar att tränas och är lättlärda. Väldigt sociala och glada hundar. :)

Kramar från Maria Hjärta

Medarbetare på Träning iFokus.

SaraC
2016-05-08 21:00
#5

Pigga, glada och enkla hundar. De jag träffat har haft trevligt och stabilt psyke. Sociala, men inte så att de glatt flyger på främmande på gatan för att hälsa eller måste sitta i knäet hela dagarna. Rätt tuffa och framåt och hänger med på det mesta utan problem.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Mlyy
2016-05-08 21:24
#6

#4 #5 Tack så jättemycket för svar!! 😃🌺

Annons:
Upp till toppen
Annons: