Annons:
Etikettövrigt
Läst 1994 ggr
ffridak
2016-02-03 23:02

Favoritnamn?

Vilka är era favoritnamn?

Jag älskar att prata namn och det skulle vara så kul att höra vilka namn ni tycker om! Kanske hjälper man någon att hitta ett nytt favoritnamn också? Kör på!

Annons:
Temmy
2016-02-03 23:17
#1

Namn från den grekiska mytologin 😍 Annars så är nog Cookie ett utav mina största favoritnamn på hundar just nu, även om jag föredrar ''människonamn'' egentligen.😊

molam
2016-02-03 23:30
#2

Gillar Japanska namn som har betydelse! ^^Exempelvis

Yuki
Akari
Arashi
Sakura
Ichigo (Ichi)
Waka

Ol.! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

ffridak
2016-02-04 20:56
#3

Så kul att se att alla har olika favoriter. Mina favoritnamn just nu är Enya, Bailey och Freja!

Hanna.siri.saijo.
2016-02-05 14:16
#4

Siri Saijo Sami Kanske för att mina hundar heter så hehe😂👍🏻

Vattnadal
2016-02-18 12:32
#5

Jag gillar människonamn, har tex Vidar och Ingrid. Gillar även namn som har flera betydelser, och gärna som är verb. Vittra och Drífa (uttalas driva) tex.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

LyQa
2016-03-20 21:26
#6

Älskar människonamn på hundar, så som Frasse och Astrid, men namnen Fenya, Tissla och Vizla är namn som fastnat. Tycker också som ovanstående att verb är väldigt fint.

Annons:
ifoundnemo
2016-03-21 10:37
#7

Har lite olika "teman" av favoritnamn… "Vinter tema" så gillar jag tex Flinga, Kyla, Frost… "Vetenskaps tema" så gillar jah tex Kelvin (som vår keeshond heter), alpha, omega… Sen även namn jag bara tycker om för att jag tycker dem är fina x) tex Nemo (som vår cavalier blandis heter), Milo, Hugo…

maryolsson
2016-03-21 15:40
#8

Jag gillar mängder av olika namn, lite beroende på vad för hund det är.

Ibland kan jag tycka att namn från grekiska mytologin, som redan har nämnts, är riktigt häftigt. Ibland kan det bara kännas lite löjligt. Det beror nog på vilken hund det är och vilket namn, haha.

Japanska namn som också har nämnts gillar jag. Det är snyggt. Jag älskar spetsar och på sådana typer av hundar så passar oftast japanska namn väldigt bra. 

Sedan kan jag också tycka att vissa roliga, gulliga människonamn kan vara fint. Gördis är ju helroligt 😃

Annars gillar jag namn som är lätta att säga. Sådana som ligger bra i min mun. Oftast korta och så slutar de på I eller Y. Typ: Elly, Kelly, Sally, Effie, Lily, Maj. 

Så länge namnet passar just den kunden så gillar jag det. Det är t.ex. rätt gulligt om en rottweiler heter typ Cookie (något jag läste i ett annat forum). 😍

Upp till toppen
Annons: