Annons:
Etikettdrag
Läst 2670 ggr
Exoticas
2014-10-23 15:53

Dragsele, fel storlek utprovad av arkenzoo?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst ser den här selen för stor ut? 

Först skickade de hem mig med en i storlek 6, gick hem till uppfödaren och storlek 6 har hennes pappa som är stor… Jag har ju aldrig köpt en dragsele innan och ifrågasatte om den var för stor men de tyckte inte alls att vi skulle gå ner en storlek. Men jag skulle ha lyssnat på mitt inre och tagit en annan storlek.

Åkte tillbaka och fick träffa en annan, som hade koll på det med drag… Sa hon i alla fall. Hon tyckte att denna sele satt perfekt men för mig är den fotfarande för stor?

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Annons:
Vattnadal
2014-10-25 11:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Svårt att se på dessa foton. Be någon opm hjälp när du fotar. Ställ hunden så man ser från sidan, hela hunden. Dra ut selen, få hyunden att jobba framåt så den bli utdragen som vid arbete, och ta ett foto.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
2014-10-25 11:23
#2

Man vill att selen slutar vid svansroten, och absolut inte går ner på låren och stör rörelsen där. 

Tittar du på Piro i bakgrunden, så har hans sele glidit ner på låret. Den är lagom lång, men sitter snett. Är den så lång att den ligger på låret, stör den arbetet väldigt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
2014-10-25 11:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Fram vill man att den ligger mot bröstbensknappen, inte ligger uppe på halsen och stryps, inte är så stor att den stör bogen,

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Exoticas
2014-10-25 21:16
#4

Ja den vi har är helt klart för stor =( 

Den slutar vid svansroten men kroppen är för stor, hon är ju väldigt nätt precis som hennes mor. Jag ska köpa material i morgon och sy själv, hon blir ju säkert lite bredare när musklerna byggs upp mer. Nu har vi ju inte tränat henne ännu på något sätt förutom lös spring i skogen och provat att cykla med henne 5 minuter några gånger sen så verkar hon ha väldigt konstig kroppsbyggnad i jämförelse med alla selen men det växer nog snart till sig =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Exoticas
2014-10-25 21:18
#5

Den är liksom rätt på längden men inte på bredden, hon fyller inte ut den. Vet inte hur jag ska förklara men du kanske förstår?

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Upp till toppen
Annons: